پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

رئیسی: کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت توسعه اقتصادی و زیربنایی را دارد

یاسوج – کرونا نیوز – کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت های بسیار خوب طبیعی و انسانی برای توسعه پایداربیشتر در بخش های مختلف اقتصادی و زیربنایی را دارد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 61559
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۱

کرونا :

رئیسی: کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت توسعه اقتصادی و زیربنایی را دارد

به گزارش کرونا نیوز، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در گفت و گوی تلویزیونی که از سیمای مرکز یاسوج پخش شد، با اشاره به سفر اخیر خود به این استان زرخیز وجود خاک حاصلخیز و آب فراوان به عنوان ۲ عنصر اصلی توسعه کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد را یادآور شد و افزود:با راه اندازی واحدهای صنایع تبدیلی، فراوری و بسته بندی محصولات و زیرساخت های نگهداری محصولات در سردخانه های مواد غذایی می توان ضمن ایجاد شغل های جدید ارزش افزوده بیشتری برای بهره برداران این خطه ایجاد کرد.

وی جنگل های بلوط در کنار طبیعت بکر و چهارفصل این استان را از دیگر ظرفیت های کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد و افزود: ایجاد فرصت های شغلی جدید در صنعت گردشگری می تواند  منجر به افزایش تولید برای جوامع محلی و مردم بومی شود.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: توسعه و پرورش گیاهان دارویی به عنوان یکی از راهکارهای درآمدزایی که هم اکنون بازار فروش خوبی دارد از دیگر ظرفیت های  استان است که نیازمند توجه بیشتری برای توسعه است.

رییسی تاکید کرد: وجود ذخایر عظیم نفت وگاز ظرفیت راه اندازی کارخانه ها و واحدهای تولیدی در کهگیلویه و بویراحمد را ایجاد کرده که با توجه به توسعه زیرساخت های مورد نیاز صنعت، زمینه کاهش چشمگیر نرخ بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد را فراهم خواهد کرد.

وی رونق زندگی عشایر در برخی از نقاط کهگیلویه و بویراحمد را یادآور شد و تاکید کرد: زندگی سنتی عشایر افزون بر اهمیت مردم شناسی به عنوان نقش آنان در تولید محصولات غذایی بسیار ارزشمند است.

حجت الاسلام رییسی گریزی هم به خاطرات زنده یاد آیت الله سید کرامت  الله ملک حسینی زد و تاکید کرد: این افراد یادگاران فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد هستند.

برنامه‌های سفر دولت سیزدهم به کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد
دنبال کنید

وی با اشاره به تقدیم یکهزار و۸۰۰ شهید از سوی مردم کهگیلویه و بویراحمد در دوران دفاع مقدس  و فعالیت های انقلابی مردم در پیش ازپیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: مردم این استان همواره با غیرت و ایثارگری  دین خود را به نظام جمهوری اسلامی ادا کرده اند.

رییسی از همه شهروندان کهگیلویه و بویراحمد و هموطنان خواست تا با حضور گسترده در انتخابات روز بیست و هشتم خرداد ماه امسال ضمن رقم زدن سرنوشت سیاسی کشور همبستگی خود را برای جهانیان به نمایش بگذارند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد ماه امسال برگزار می‌شود

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi