جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

۳۰ دستگاه دمنده مهار آتش در کهگیلویه وبویراحمد توزیع شد

گچساران – کرونا نیوز- فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: ۳۰ دستگاه دمنده مهار آتش برای کنترل آتش سوزی در جنگل ها و مراتع استان بین امدادگران مناطق مختلف استان توزیع شده است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 61498
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۵

کرونا :

۳۰ دستگاه دمنده مهار آتش در کهگیلویه وبویراحمد توزیع شد

سرهنگ محمد داور روز سه شنبه درگفت وگوی اختصاصی با خبرنگار کرونا نیوز اظهار داشت: این تعداد دستگاه های دمنده برای کنترل سریع آتش در جنگل ها و مراتع کهگیلویه و بویراحمد بین امدادگران توزیع شده است.

وی بیان کرد: پیش از این ۱۹۶ دستگاه دمنده برای اطفای حریق عرصه های طبیعی در اختیار امدادگران استان قرار داشت.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: همچنین به تازگی ۷۰ قلم تجهیزات انفرادی امدادگران شامل کلاه،کوله پشتی و آتش کوب بین امدادگران منابع طبیعی استان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه مهار آتش سوزی با سرشاخه های درختان باعث طولانی شدن زمان مهار آتش و سختی کار امدادگران می شود ابرازامیدواری کرد: استفاده از این تجهیزات گرهگشای افزایش سرعت مهار آتش سوزی های عرصه های طبیعی استان باشد.

به گفته داور تشکیل گروه های واکنش سریع مهار آتش سوزی،تامین خودرو برای انتقال نیروها به محل آتش سوزی،تامین تجهیزات انفرادی امدادگران،شناسایی افراد با استعداد برای کمک به منابع طبیعی به عنوان دیده بان، شناسایی مناطق مستعد آتش سوزی، برپایی مانور برای محک میزان آمادگی نیروها و برپایی دوره های آموزشی از دیگر اقدام های انجام شده برای به حداقل رساندن خسارت های آتش سوزی ها در جنگل و مراتع استان است.

داور تاکید کرد: امسال موارد زیادی آتش سوزی در جنگل ها و مراتع کهگیلویه وبویراحمد مهار شد که آخرین مورد آن روز گذشته و در شهرستان گچساران رخ داده است.

وی عنوان کرد: در این آتش سوزی که در کوه پهن  این شهرستان مهار شد سه هکتار از جنگل ها و مراتع این منطقه در آتش سوخت.

برگزاری کنگره ملی شهدای نهضت سوادآموزی کشور
دنبال کنید

داور ابراز داشت:بزرگترین آتش سوزی جنگل ها ومراتع استان در سال جاری در ارتفاعات شاه بهرام رخ داد که در آن ۳۰۰ هکتار جنگل و مرتع دچار خسارت شد.

پارسال یکهزار و۸۵۰ هکتار از جنگل ها ومراتع کهگیلویه وبویراحمد بر اثر آتش سوزی ها خسارت دیدند.

کهگیلویه و بویراحمد دارای ۵۵۲ هزار هکتار مرتع و بیش از ۸۰۰ هزار هکتار جنگل است.

این استان با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومترمربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi