سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳

۱۸۵ بیمارکرونایی در کهگیلویه و بویراحمد تحت درمان هستند

یاسوج- کرونا نیوز- رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: هم اینک ۱۸۵ بیمار در بیمارستان های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد ۸۶ نفر مبتلای قطعی و ۱۹ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند. 

اختصاصی کرونا

کد خبر : 61272
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۷:۵۲

کرونا :

۱۸۵ بیمارکرونایی در کهگیلویه و بویراحمد تحت درمان هستند

به گزارش کرونا نیوز؛پرویز یزدان پناه روز دوشنبه در این باره اظهار داشت: شمار جانباختگان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافته و به ۶۷۳ نفر رسیده است.

وی افزود: متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته یک هم استانی بر اثر ابتلا به کرونا جان باخت. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۴۷ هزار و ۶۴۴ مورد گزارش شده است.

وی بیان کرد: از ۲۶۴ جواب نمونه pcr  دریافت شده از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج، حدود  ٣٨ درصد موارد مثبت بودند و به ترتیب در بویراحمد، کهگیلویه و گچساران بیشترین موارد مثبت را داشتند.

یزدان پناه ابراز داشت: همچنین ۲۳۰ نمونه تست سریع در استان انجام شد که ۱۰ درصد موارد مثبت بودند و عمدتا در بویراحمد، گچساران و بهمئی بودند. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت‌: ضروری است در این شرایط حساس و ناپایدار از هر گونه دید و بازدید و مسافرت غیر ضروری خودداری شود.

وی عنوان کرد: دورهمی ها و تجمعات نقش مهمی در انتقال  کرونا داشته است همچنین رعایت دستورالعمل های بهداشتی و واکسیناسیون افراد واحد شرایط می تواند کمک به کنترل این بیماری کند.

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi