چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳

۵ هکتار از اراضی جنگلی و مرتعی بویراحمد طعمه حریق شد

یاسوج- کرونا نیوز-رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بویراحمد گفت: پنج هکتار از اراضی جنگلی و مرتعی این شهرستان بر اثر وقوع ۲ فقره آتش سوزی در هفته جاری طعمه حریق شد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 61263
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۵

عباس حسن زاده عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار کرونا نیوز اظهار داشت: این آتش سوزی‌ها در جنگل‌ها و مراتع ارتفاعات مناطق کبگیان و خهکلون شهرستان بویراحمد به وقوع پیوستند.

وی با بیان اینکه آتش سوزی منطقه کبگیان روز یکشنبه مهار شده بود مجددا روز دوشنبه شعله ور شد افزود: با تلاش نیرهای مردمی و منابع طبیعی این آتش سوزی ها مهار شد.

 رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان بویراحمد بیان کرد: همچنین آتش سوزی جنگلها و مراتع  خهکلون امروز با تلاش و همکاری نیروهای منابع طبیعی، نیروهای مردمی و تیپ ۴۸ فتح مهار شد.

حسن زاده عنوان کرد:علت هر ۲ آتش سوزی عامل انسانی بوده است که با سهل انگاری در روشن کردن آتش و رها کردن آن، آتش به عرصه های منابع طبیعی سرایت کرده است.

وی بیان کرد: از ابتدای خرداد ماه سال جاری تاکنون سه آتش سوزی در جنگلها و مراتع شهرستان بویراحمد رخ داده است.

بیش از ۵۲درصد مساحت کهگیلویه و بویرحمد پوشیده از جنگل است.

بیش از یک میلیون هکتار جنگل معادل ،۲۰درصد مساحت جنگلهای منطقه زاگرس و هشت درصد جنگلهای کشور در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
 وسعت مراتع استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۴۸۰ هزار هکتار است که از این میزان حدود ۳۸۴ هزار هکتار قلمرو زیست عشایر به حساب می آید .

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi