شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

موافقت بانک ملت باتامین ۲۲۷میلیون یوروتسهیلات سیکل ترکیبی دهدشت اخذشد

یاسوج- کرونا نیوز- استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: موافقت بانک ملت با تامین تسهیلات ارزی نیروگاه سیکل ترکیبی به میزان ۲۲۷ میلیون یورو به منظور حمایت از تولید در استان اخذ شد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 61155
تاریخ انتشار : جمعه ۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۱

کرونا :

موافقت بانک ملت باتامین ۲۲۷میلیون یوروتسهیلات سیکل ترکیبی دهدشت اخذشد

به گزارش کرونا نیوز، حسین کلانتری در این باره اظهار داشت: نیروگاه سیکل ترکیبی۷۵۰ مگاواتی کهگیلویه یکی از طرح های صنعتی در حوزه انرژی است.

وی افزود: این طرح در سفر ریاست جمهوری در سال ۱۳۹۵، از سوی هیات دولت مورد تصویب قرار گرفت.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در طول این چند سال مسئولان استان و سرمایه گذار جهت تامین مالی پروژه تلاش های زیادی به عمل آوردند اما به دلیل نیاز پروژه به تسهیلات ارزی  بالا همواره در ادامه مسیر از جمله تامین ارز از سوی صندوق توسعه ملی و همچنین عدم سهمیه کافی ارز تخصیصی در سیستم بانکی با مشکل مواجه بود.

وی بیان کرد: خوشبختانه در ابتدای فروردین سال جاری در نشست اقتصاد مقاومتی با حضور معاون اول رئیس جمهور این موضوع مجددا مطرح شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: همچنین جلسات متفاوتی با معاون اول رئیس جمهور، رئیس دفتر رئیس جمهور، رئیس صندوق توسعه ملی و  سایر اعضای هیات دولت نیز برگزار شد.

کلانتری از همراهی نماینده مردم شهرستان کهگیلویه در مجلس شورای اسلامی نیز در این خصوص قدردانی کرد.
 
وی عنوان کرد: سرانجام در سالروز آزادی خرمشهر، طی نشستی که با همراهی نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه در مجلس با مدیرعامل بانک ملت در تهران داشتیم ، لذا باتوجه به مذاکرات فشرده با مدیرعامل این بانک، بانک ملت با تامین تسهیلات ارزی پروژه به میزان۲۲۷ میلیون یورو موافقت کردند. 
 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد از نکات مهم این پروژه را ایجاد اشتغال حداقل ۷۰۰ نفر نیرو در طول ساخت پروژه برای مدت ۳ سال و بکارگیری ۱۵۰متخصص برق بعد از بهره برداری از این پروژه عنوان کرد.

کسب مقام اول کشتی‌گیر کهگیلویه وبویراحمدی در مسابقات قهرمانی نیروهای مسلح ایران
دنبال کنید

کلانتری گفت: با بهره برداری از این پروژه برق استان و حتی شهرستان های همجوار از ره آورد این طرح بهره مند خواهند شد. 
 
وی تصریح کرد: با آغاز بکار این پروژه عظیم برقی در جنوب کشور، سرمایه گذاران کلان اقتصادی راغب به سرمایه گذاری در استان خواهند شد.

منبع

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi