یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

دوران دفاع مقدس منجر به تثبیت انقلاب اسلامی ایران شد 

یاسوج- کرونا نیوز- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: گرچه هشت سال دفاع مقدس سال های سخت و دشواری برای ملت ایران بود اما آن دوران طلایی منجر به تثبیت هر چه بیشتر انقلاب اسلامی شد. 

اختصاصی کرونا

کد خبر : 61111
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۷:۵۱

کرونا :

دوران دفاع مقدس منجر به تثبیت انقلاب اسلامی ایران شد 

به گزارش کرونا نیوز، احد جمالی روز چهارشنبه در آیین رونمایی از پنج عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس در یاسوج اظهار داشت: حضور مردم و مسؤولان اجرایی کشور در کنار یکدیگر افتخارهایی ارزنده را در طول هشت سال دفاع مقدس برای ایران اسلامی رقم زد. 

وی با تبریک سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر، افزود: آزادسازی خرمشهر در سال ۱۳۶۱ نقطه عطفی در دوران هشت سال دفاع مقدس بود  و پس از عملیات غرورآفرین و آفتخارآمیز بیت‌ المقدس تاکنون نیز دشمنان هنوز جرأت اجرای گزینه ‌های نظامی خود علیه ایران اسلامی را ندارند. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سوم خرداد نماد ایستادگی، مقاومت و پایداری ملت ایران بوده و بزرگداشت آن نیز اهمیت ویژه ای دارد. 

جمالی عنوان کرد: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب لازم است که خاطرات رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس به نحو مطلوب ثبت و ضبط شود و تأکید معظم له مبنی بر چند برابر شدن توان نویسندگان و دست اندرکاران برای مکتوب کردن خاطرات رزمندگان نیز باید در کهگیلویه و بویراحمد مدنظر متولیان امر قرار گیرد. 

وی ابراز داشت: استکبار جهانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی موقعیت خود را در منطقه خاورمیانه از دست رفته دید و به همین دلیل نیز برای کسب موقعیت جدید اقدام به تحریک صدام حسین برای آغاز یک جنگ تمام عیار علیه ایران کرد. 

پنج عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس در این آیین رونمایی شد که شامل سه عنوان تاریخ شفاهی و ۲ عنوان اسنادی بود. 

سه کتاب تاریخ شفاهی شامل «محمود عیار» خاطرات ایثارگر جانباز محمود حیدری و به نویسندگی مهران مظفری، «سپیده دم برمی گردیم» خاطرات آزاده دوران دفاع مقدس هومان عسکری و به نویسندگی بهروز ویسی پور و «وقتی امام را شناختم» خاطرات ایثارگر جانباز محسن رشیدی و به نویسندگی علی حسینی است. 

شب یلدای کهگیلویه وبویراحمدی ها با طعم برف و باران
دنبال کنید

۲ کتاب اسنادی نیز شامل جلد دوم و سوم کتاب «ستاد پشتیبانی جنگ کهگیلویه و بویراحمد» به نویسندگی جواد رسایی است. 

کهگیلویه و بویراحمد در دوران هشت سال دفاع مقدس یک هزار و ۸۸۰ شهید، ۳۱۷ آزاده و افزون بر ۹ هزار جانباز تقدیم کرده است. 

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi