سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

پرداخت تسهیلات به زلزله زدگان سی سخت به بیش از ۷۲ درصد رسید

یاسوج- کرونا نیوز- استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اینک عقد قرارداد و پرداخت تسهیلات برای زلزله زدگان سی سخت بالای ۷۲ درصد است و باید تلاش شود این عدد تا پایان هفته آینده به بالای ۸۵ تا ۹۰ درصد برسد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 60959
تاریخ انتشار : شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۱

کرونا :

پرداخت تسهیلات به زلزله زدگان سی سخت به بیش از ۷۲ درصد رسید

به گزارش کرونا نیوز، حسین کلانتری روز شنبه در نشست ستاد بازسازی شهر زلزله سی سخت اظهار داشت: بهبود فعالیت و سرعت بخشی بانک ها در روند عقد قرارداد برای ارائه تسهیلات در شهر زلزله زده سی سخت ضروری است.

وی با اشاره به همکاری  و همراهی بانک ها در زلزله سی سخت، افزود: بانک های عامل  در تزریق منابع  و تشکیل  پرونده  با دستورالعمل خوب عمل کرده و قابل تقدیر و تشکر است.

کلانتری تصریح کرد: از بانک های استان انتظار می رود که سقف را افزایش  که هم سرعت کار بیشتر بشود و هم ظرفیت  جذب استان و نفرات تسهیل شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به موضوع بازسازی شهر سی سخت اشاره کرد و گفت: میانگین عملکرد بانکها تاکنون بانک ملی و بانک صادرات و بانک  مسکن  بیشترین و بهترین عملکرد را داشتند و بانک ضعیفی در این خصوص نداریم و عملکرد همه قابل قبول است.

وی ابراز داشت: بانک های ملی  و صادرات و مسکن توانستند در این فاصله  افزایش میزان عملکرد در عقد قرارداد و پرداختها  را داشته باشند

کلانتری عنوان کرد: فرماندار سی سخت با برنامه ریزی  در شهرستان با بانک هایی که با مشکل عدم مراجعه  افراد معرفی شده مواجه هستند از همه ظرفیت های موجود در شهرستان از بنیاد مسکن و فرمانداری کمک بگیرند.

وی افزود: مشوق هایی که دولت داده مشروط به جذب این اعتبارات و سرعت در انجام ساخت و ساز است و از مردم سی سخت می خواهیم که نسبت به تکمیل و تشکیل پرونده های خود هر چه سریعتر اقدام کنند.

سهمیه پنج درصدی برای داوطلبان کنکور در شهرستان زلزله زده دنا جذب شد
دنبال کنید

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: بارها از طریق رسانه‌ها و صداوسیما خطاب به مردم سی سخت  عاجزانه  اعلام کردیم که سریعا برای تکمیل پرونده مراجعه  کنند.

کلانتری ادامه داد: گرفتن مشوق ها و کمک های ویژه دولت نیازمند عقد قرارداد مردم و تشکیل پرونده ها و سرعت بخشیدن به ساخت و سازهاست.

وی گفت: میانگین عملکرد عقد قراردادها در حوزه شهری  ۷۲ درصد است و در مناطق روستایی هم قابل قبول است و البته هم بانک ها و هم دستگاههای مرتبط با بازسازی از همه تلاش خود برای تشویق مردم استفاده کنند.

کلانتری ابراز داشت: برای ادامه روند بازسازی روستاها از رئیس بنیاد مسکن کشور خواسته ایم که ماشین آلات آواربرداری بیشتر شوند که در این زمینه هم اقدامات مناسب صورت گرفته است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از ارسال کمک های شهرداری تهران به ویژه ارسال ماشین آلات خبر داد و بیان کرد: این شهرداری پنج دستگاه ماشین سنگین در اختیار شهر سی سخت قرار داد که باید به صورت ویژه از آقای حناچی شهردار کلان شهر تهران تقدیر کرد.

زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر شامگاه ۲۹ بهمن ماه شهر سی سخت را لرزاند و همچنان پس لرزه های آن ادامه دارد. تاکنون بزرگترین پس لرزه آن ۴.۵ ریشتر بوده است که ظهر چهارشنبه ۶ اسفندماه شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا را در استان کهگیلویه و بویراحمد لرزاند.

در پی وقوع زلزله ۵ و ۶ دهم ریشتری به ۳ هزار و ۷۰۰ واحد از منازل مسکونی خسارت وارد شد.

۸۰۰ واحد به علت خسارت ۶۰ تا ۱۰۰ درصد نیاز به بازسازی دارد و از مجموع ۳ هزار و ۷۰۰ واحد نیز ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری هستند.

جامعه عشایری کشور نیاز به تنوع فرصت های شغلی دارد
دنبال کنید

از مجموع ۸۰۰ واحد بازسازی ۴۲۰ واحد شهری و ۳۸۰ واحد روستایی و از ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری هزار و ۵۰۰ واحد شهری و هزار و ۴۰۰ واحد روستایی است.

میزان خسارت زلزله به واحد های تعمیری بین ۲۰ تا ۴۰ درصد و بر اثر این زلزله به ۲ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی خسارت معیتشی از جمله تخریب اسباب و وسایل منزل خسارت وارد شده است.

۶۴ نفر در این زلزله دچار مصدومیت شدند.

 ۱۲ فروردین سال ۹۷ نیز زمین لرزه ۵.۲ ریشتری در شهرهای سی سخت و یاسوج خساراتی به بار آورد.

شهرستان ۴۲ هزار نفری دنا در ۳۵ کیلومتری غرب یاسوج قرار دارد.

 

 

منبع

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi