جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

۷ هزار میلیارد تومان در حوزه صنعت سرمایه گذاری می شود

یاسوج- کرونا نیوز- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: بر اساس آخرین آمار امسال ۷ هزار میلیارد تومان از محل منابع تبصره ۱۸ در حوزه صنعت سرمایه گذاری می شود.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 60893
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۱

علی رسولیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار کرونا نیوز اظهار داشت: سال گذشته ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای بازگرداندن واحد های راکد به چرخه تولید در کشور هزینه شد.

وی افزود: امسال همچنین ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات برای کمک به واحدهای صنعتی در قالب قرار داد با بانک ها تبدیل به تسهیلات خواهد شد.

رسولیان ادامه داد: وزیر صمت برای نخستین بار کار ویژه ای انجام داده اند که از محل منابع سپرده های بانکی بنگاه های بزرگ و صنایع معدنی قرار شده بانک های تجارت و صنعت و معدن و دیگر بانک ها تسهیلاتی را برای تولید ارائه دهند.

وی تاکید کرد: ۳ هزار و ۳۰۰ بنگاه اقتصادی در کشور در حال نصب ماشین آلات و بخش زیادی هم در حال نصب سوله ها هستند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تصریح کرد: در کشور ۴۰ هزار واحد صنعتی در حال احداث داریم که امیدواریم  ۳ هزار و ۵۰۰ مورد از آن ها را راه اندازی کنیم.

وی افزود: امسال مشخص شده که ۱۶۰۰ واحد راکد صنعتی به چرخه تولید باز گردند و این واحد ها در شهرک ها و نواحی صنعتی قرار دارند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بیان کرد: تعداد بنگاه های راکد در این استان متاسفانه بالاست با این وجود استاندار و متولیان امر در این حوزه سال گذشته تلاش های بسیاری داشته اند.

رسولیان تصریح کرد: ۵۷ درصد مشکلات واحد های راکد سراسر کشور مربوط به نقدینگی، ۱۶ درصد تامین بازار مناسب برای فروش کالا و مباحثی دیگر همچون تامین مواد اولیه و مشکلات مدیریتی، مالیاتی و … هستند.

پاسخ سخنگوی نمایشگاه کتاب به سوال «توانا» درباره وضعیت نامناسب حجاب در این نمایشگاه
دنبال کنید

وی ادامه داد: کهگیلویه و بویراحمد استان‌ فوق العاده پر ظرفیتی است و می طلبد توجه خاصی به این استان ها شود. 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: صنعت با تنهایی در این استان نمی تواند باعث اشتغال شود هر چند که هر واحد صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی  به طور متوسط ۲۰ شغل ایجاد می کند.

رسولیان ابراز داشت: تلاش می شود این استان بطور ویژه دیده شود و منابع خوبی اختصاص دهیم تا حداقل زیرساخت ها آماده باشند.

وی افزود: در این استان مشکل تامین زمین برای شهرک های صنعتی وجود داشت که امروز شهرک صنعتی جدیدی با متراژ ۸۰۰ هکتار زمین در بویراحمد انتخاب شد و زیرساخت های لازم این شهرک هر چه سریع تر تامین می شود. 

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi