شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

۲۷ هزار شغل با احیای واحدهای صنعتی راکد در کشور ایجاد شد

یاسوج- کرونا نیوز- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: یک هزار و ۵۵۷ واحد صنعتی راکد در کشور سال گذشته احیا و ۲۷ هزار شغل جدید از محل احیای این واحد های راکد ایجاد شد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 60872
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۷:۵۱

کرونا :

۲۷ هزار شغل با احیای واحدهای صنعتی راکد در کشور ایجاد شد

به گزارش کرونا نیوز، علی رسولیان عصر چهارشنبه در نشست شورای برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: علی رغم دو چالش مهم تحریم ها و بیماری کرونا که محدودیت های جدی برای کشور فراهم کردند اما با روی اوری به بومی سازی تلاش کردیم ظرفیت های داخلی را فعال کنیم . 

وی ادامه داد: تحریم موجب شد برای مبادلات  مالی و صدور کالا به سایر کشورها با مشکلاتی رو به رو شویم .

معاون وزیر صمت اظهار داشت : اثرات منفی بیماری کرونا بر بخشهای مختلف کشور از جمله صنعت بر کسی پوشیده نیست و رشد اقتصادی برخی از کشورها در این دوران به زیر صفر رسیده است.

رسولیان ابراز داشت: کشور ایران با این محدودیت ها و فشار در برابر این ۲ چالش مهم سربلند بوده و بر طبق آمار و گزارش های بخش های مختلف رشد صنعت بیش از ۷ درصد بوده است.

وی عنوان کرد: واردات کشور بیش از هشت میلیارد تومان کاهش پیدا کرده است و این نشان دهنده آن بوده که توانستیم عمده کالاهای مهم را در سطح کشور تولید کنیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بیان کرد: سال گذشته در همه استان ها با افزایش تقاضا برای سرمایه گذاری در نواحی شهرک های صنعتی مواجه بودیم.

رسولیان بیان کرد: قراردادهای واگذاری در سال گذشته ۱۱ هزار و ۶۰۰ مورد بوده که بیش از ۵ هزار هکتار زمین برای احداث واحدهای صنعتی واگذار شد که این آمار ۲ برابر سال قبل از ان است.

وی تصریح کرد: امارها نشان می دهد که پارسال رشد سرمایه گذاری در شهرکها و  نواحی صنعتی بیش از ۳۰ درصد بوده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: این رویداد های مهم به مدد بخش خصوصی اتفاق افتاد و امسال نیز با توجه به شعار سال « تولید، پشتیبانی و مانع زدایی » با برنامه منسجم و عملیاتی کار آغاز شده است.

ژنرال های خسته دولت انگیزه ای برای مدیریت کشور ندارند/اکثر اوقات برای تصمیم نگرفتن کمیته تشکیل می دهند/ جوانان را برای شب انتخابات می خواهند
دنبال کنید

رسولیان گفت: از همان ابتدای سال در سه بخش بسته ای تدوین شد که شامل اصلاح قوانین و مقررات، اجازه مشارکت به بخش خصوصی ایجاد شهرک های صنفی در حاشیه شهرهای بزرگ و برنامه های وزارت صمت در خصوص تفویض برخی اختیارات به استان ها برای کاهش سطح بروکراسی بوده است. 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ابراز داشت: در سال گذشته مسئولیتی خارج از واحد های شهرک های صنعتی وجود داشت که آن هم احیای واحد های راکد بود که۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید در این بخش ایجاد شد.

رسولیان عنوان کرد: امسال نیز بسته احیای ۱۶۰۰ واحدی در شهرک ها و نواحی صنعتی و ۴۰۰ واحد در خارج از نواحی شهرک های صنعتی را برنامه ریزی کرده ایم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تاکید کرد: سال گذشته در کهگیلویه و بویراحمد ۳۵ واحد تملیکی احیا شد که امید است سال جاری نیز همین روند ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: تفاهم نامه ای با شورای هماهنگی بانک ها امضا شده که واگذاری با پرداخت نقدی و تخصیص ۵ ساله اتفاق بیفتد.

رسولیان افزود: امسال بسته مشوقی برای واحد های نواحی صنعتی تدوین شده، چنانچه واحد هایی بتوانند پیش از موعد مقرر به بهره برداری برسند از ۳۰ درصد معافیت برخوردار می شوند.

وی ابراز داشت: در مناطق محروم استان های مختلف کشور ۵۰ درصد تخفیف را برای سرمایه گذاران قائل می شویم تا آمایش سرزمینی و توازن سرزمینی عملیاتی شود.

رسولیان بیان کرد: سال گذشته ۱۳.۵ میلیارد تومان از منابع داخلی به کهگیلویه و بویراحمد داده شد و به توسعه صنعت این استان کمک شد.

قدردانی از فعالان برتر اردوهای راهیان نور استان
دنبال کنید

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بیان کرد: بر اساس آخرین آمار ۵۳ واحد در استان کهگیلویه و بویراحمد در مرحله نصب سوله و ۱۲ واحد نصب ماشین آلات هستند و به آن ها توجه ویژه ای خواهد شد.

وی تاکید کرد: امید است با حمایت از حوزه صنایع، بسته و اشتغال ۱۰۰ هزار نفری را در نواحی و شهرک های صنعتی کشور ایجاد کنیم.

رسولیان تاکید کرد: هیچ محدودیتی در تامین زیرساخت های شهرک های نواحی صنعتی وجود ندارد و از سرمایه گذاران حمایت خواهد شد.

وی با اشاره به موضوع احیای مسئولیت های اجتماعی، گفت: این طرح در قالب اقتصاد مقاومتی در دست اجراست که مردم توانمند شوند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: تاکنون ۱۱ استان در کشور برای این کار انتخاب شده و کار شروع شده است و در استان کهگیلویه و بویراحمد این کار با کمک بنگاه های اقتصادی آغاز می شود.

رسولیان گفت: تعهد کرده ایم در حد توان برای تامین مالی زیرساخت شهرک های صنعتی کمک کنیم و تاکنون ۵۰ میلیارد تومان برای توسعه شهرک های صنعتی در این استان توافق شده است.

در نشست امروز تفاهم نامه مسئولیت های اجتماعی در راستای به ظرفیت رسانی ۸ واحد تولیدی در سطح استان کهگیلوبه و بویراحمد و تفاهم نامه توسعه زیرساخت های شهرک ها و نواحی صنعتی و عرصه های صنعتی با هم افزایی در تخصیص اعتبارات استانی و اعتبارات کشوری سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران امضا و مبادله شد.

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi