جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد حائز رتبه اول کشور شد 

یاسوج- کرونا نیوز- مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: این اداره کل موفق شد رتبه اول کشور در شاخص کارآیی منابع انسانی را کسب کند.  

اختصاصی کرونا

کد خبر : 60747
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۱

کرونا :

آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد حائز رتبه اول کشور شد 

هادی زارع پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار کرونا نیوز اظهار داشت: این ارزیابی از سوی وزارت آموزش و پرورش انجام شده است. 

وی افزود: بر اساس این ارزیابی استان ‌های کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، زنجان، خراسان شمالی و ایلام در زمینه ساماندهی منابع انسانی و شاخص کلیدی نسبت دانش آموز به معلم در صدر جدول استان ‌ها قرار دارند. 

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این شاخص بیانگر تخصیص بهینه منابع انسانی در امر مهم آموزش در مدارس استان است. 

زارع پور عنوان کرد: عملکرد اداره های آموزش و پرورش استان ‌ها در این ارزیابی با بررسی ۲۹ شاخص آموزشی و توزیع نیروی انسانی در مناطق انجام شده است. 

وی ابراز داشت: نسبت دانش آموز به معلم، توزیع مناسب نیروی انسانی، ضریب اشتغال دوره ‌های تحصیلی و نسبت گروه معلمان به کارکنان آموزش و پرورش از مهمترین شاخص ‌های ارزیابی استان ‌ها در کارآیی منابع انسانی بوده است. 

تعداد دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم ۱۶۶ هزار و ۸۹۵ نفر است که ۵۲ درصد آنها پسر، ۴۸ درصد دختر، ۶۶ درصد ساکن شهرها و ۳۴ درصد نیز ساکن روستاها هستند. 

منبع

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi