شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

پایانه صادراتی در گچساران ایجاد می‌شود

گچساران – کرونا نیوز -معاون امور بازرگانی و توسعه صادرات اداره کل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح ایجاد پایانه صادراتی در شهرستان گچساران تدوین و در کمیته اشتغال و سرمایه گذاری استان تصویب شده است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 60630
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۲

کرونا :

پایانه صادراتی در گچساران ایجاد می‌شود

امیر تیمور موسویان روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار کرونا نیوز اظهار داشت: این طرح برای انجام مطالعات بیشتر به سازمان توسعه تجارت ایران ارسال شده است.

وی بیان کرد:طرح پایانه صادراتی گچساران پس از انجام مراحل مقدماتی با مشارکت سرمایه گذار بخش خصوصی اجرا خواهد شد.

معاون امور بازرگانی و توسعه صادرات اداره کل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: سرمایه گذار این طرح مشخص شده است.

موسویان ابراز داشت: با توجه به اینکه گچساران در محل اتصال استان های فارس، خوزستان، بوشهر و در نزدیکی بنادر جنوب کشور قرار دارد ظرفیت های لازم برای ایجاد پایانه صادراتی را دارد.

وی تاکید کرد: در صورت ایجاد چنین زیرساختی امکان راه اندازی طرح های صنایع تبدیلی و نگهداری تولیدات کشاورزی به ویژه مرکبات و سیب در استان فراهم خواهد شد.

موسویان عنوان کرد: بازار یابی ، صادرات،اصلاح نظام توزیع و تنظیم بازار تولیدات استان کهگیلویه و بویراحمد از مزایای راه اندازی پایانه صادراتی در گچساران است.

وی با اشاره به تصویب  طرح منطقه ویزه اقتصادی گچساران در مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: ایجاد پایانه صادراتی یکی از زیرساخت های منطقه ویژه اقتصادی در این شهرستان نیز محسوب می شود.

موسویان اضافه کرد: براساس قانون در مناطق ویژه اقتصادی مشوق های خوبی برای جذب سرمایه گذاران پیش بینی شده است که می تواند به ایجاد فرصت های شغلی جدید کمک کند.

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi