شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

کهگیلویه و بویراحمد در جمع آوری زکات رتبه برتر کشور را کسب کرد

یاسوج- کرونا نیوز- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد گفت:اداره امور اجرایی زکات این استان در جمع آوری زکات ۲ ماهه اول امسال با رشد ۲۵۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل رتبه نخست کشور را کسب کرد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 60474
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۱

کرونا :

کهگیلویه و بویراحمد در جمع آوری زکات رتبه برتر کشور را کسب کرد

به گزارش کرونا نیوز،قباد مبشری روز یکشنبه در نشست شورای زکات کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: با تلاش دبیر خانه شورای زکات این استان از ابتدای امسال تا کنون بیش از ۲۷ میلیارد ریال زکات در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد جمع آوری شده است.

وی افزود: از این میزان افزون بر یک میلیارد ریال زکات واجب و مابقی  زکات مستحب است که در زمینه رفع نیازمندی های محرومان هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمدبیان کرد:با توجه به قرار گرفتن در آستانه عید سعید فطر و ضرورت پرداخت زکات فطره و کفارات در مناطق مختلف این استان بیش از ۱۰۰ پایگاه ثابت و سیار برای جمع آوری زکات مردم راه اندازی شده است.

رییس شورای زکات کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت:پرداخت زکات بعنوان یک فریضه واجب الهی موجب رفع فقر و محرومیت در جامعه می شود.

آیت الله سید نصیر حسینی افزود: پرداخت زکات علاوه رفع محرومیت در جامعه آثار و برکات بی شماری برای افراد خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: خداوند بندگانش را مکلف کرده تا در ادای واجب الهی زکات زمینه آسایش و رفاه نیازمندان را فراهم کنند.

آیت الله  حسینی میزان فطریه ماه مبارک رمضان امسال را برای هر نفر بر پایه گندم مبلغ ۱۸۰ هزار ریال،برپایه برنج ایرانی ۷۵۰ هزار ریال و زکات کفاره غیره عمد هر روز بر پایه گندم ۴۵ هزار ریال اعلام کرد و گفت: کفاره عمد هر روز بر پایه گندم افزون بر ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال ذکر کرد.

انتخاب سوادآموزان برگزیده پرسش مهر کهگیلویه وبویراحمد
دنبال کنید

رییس اداره امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست اظهار داشت: با برنامه‌ریزی و پیگیری‌های همه‌جانبه و رهنمودهای شورای زکات، همکاری‌های ائمه جمعه، بسیج، گروه‌های جهادی و مراکز خیریه پارسال ۱۷۲  میلیارد ریال  زکات واجب، مستحب و فطریه در این استان  جمع‌آوری شد.
حبیب الله باقر پور گفت:از این میزان بیش از ۷۰ درصد در امور محرومان و ۳۰ درصد مابقی در زمینه امور عمرانی در مناطقی که زکات جمع آوری شده بود هزینه شد.

وی افزود: تعهدات ابلاغی زکات در سال جاری افزون بر ۱۸۵ میلیارد ریال است که از این مبلغ بیش از ۷۰ میلیارد ریال برای زکات فطریه پیش بینی شده است.

رییس اداره امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تحقق این هدف نیازمند تلاش تمامی اعضای شورای زکات،عوامل اجرایی،همرامی مردم و رسانه ها می باشد.

باقرپور عنوان کرد: مردم می توانند با مراجعه به درگاه های غیر حضوری پرداخت الکترونیکی #۵*۷۴*۸۸۷۷* و یا شماره حساب مجازی بانک ملی ایران به شماره ۶۰۳۷۹۹۷۵۹۹۰۳۸۹۴۱ مراجعه و زکات خود را پرداخت کنند.

وی ابراز داشت: برای سهولت پرداخت  تمامی شهرستان های دارای شماره کارت مجازی ویژه پرداخت زکات فطره و کفارات هستند.

بیش از ۱۰۰ هزار مددجو زیر پوشش کمیته امادا امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد هستند.

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi