پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

پرداخت وام صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه وبویراحمد ۱۰ برابر شد

یاسوج- کرونا نیوز – مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد گفت: پرداخت تسهیلات صندوق کارآفرینی امید در دولت تدبیر و امید در این استان از نظر تعداد بیش از ۴.۵ و از نظر میزان تسهیلات پرداخت شده افزون بر ۱۰ برابر رشد داشته است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 60338
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۱

کرونا :

پرداخت وام صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه وبویراحمد ۱۰ برابر شد

ارسلان حسن پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار کرونا نیوز افزود: از ابتدای سال ۱۳۹۲ تاکنون ۱۸ هزار و ۳۰۰فقره تسهیلات از سوی صندوق کارآفرینی امید در کهگیلویه و بویراحمد به ارزش۲هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال بوده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه در هشت سال گذشته تعداد ۱۵ هزار طرح  اشتغالزا در استان از حمایت صندوق کارآفرینی استان بهره مند شده اند اظهار داشت:میزان اشتغال این طرح ها بیش از ۱۷هزار نفر برآورد شده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد تعداد تسهیلاتی را که در دولت دهم از سوی این صندوق در کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شد را چهار هزار و ۱۰۶ فقره و به میزان ۲۶۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال ذکر کرد.

وی ابراز داشت:سقف تسهیلات اشتغال صندوق کارآفرینی امید این استان ۴۰ میلیارد ریال است.

حسن پور تسهیلات اشتغال صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد را در بخش های  صنایع دستی و گردشگری، صنعت و معدن، کشاورزی و فناوری اطلاعات، ورزش و خدمات عنوان کرد.

وی تاکید کرد:سالیانه سه تا پنج بار از واحدهای تولیدی که از صندوق کارآفرینی امید تسهیلات دریافت کرده اند بازدید می شود.

حسن پور افزود: بازدیدهای دوره ای برای پایداری اشتغال ایجاد شده و پیشگیری از انحراف تسهیلات اشتغال انجام می شود.

مدیر صندوق کارآفرینی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: کمک به رونق اشتغال در قالب طرح روستاهای بدون بیکار و صندوق های خرد محلی.از راهبردهای این صندوق برای حمایت از کسب و کارهای کوچک در روستاهای استان است.

حسن پور عنوان کرد: با هدف حمایت از کسب و کارهای کوچک با محوریت اشتغال بانوان ۷۰ صندوق خرد محلی در استان راه اندازی شده است.

دستگیری سارق با ۳۰ فقره سرقت در کهگیلویه
دنبال کنید

وی همچنین از شناسایی ۱۰ روستا برای اجرای طرح روستاهای بدون بیکار در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و اضافه کرد: طرح روستاهای بدون بیکار در هفت روستای استان هم اکنون در مرحله تشکیل پرونده پرداخت تسهیلات بانکی است.

حسن پور اضافه کرد: شناسایی ظرفیت های اشتغال، افراد جویای کار،آموزش های تخصصی و پرداخت تسهیلات از مراحل اجرای طرح روستای بدون بیکار است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد گفت:این صندوق پنج تفاهم نامه با دستگاه های اجرایی و مسئولان متولی برای توسعه اشتغال و رونق تولید منعقد کرده است.

حسن پور اظهار داشت:براساس این تفاهم نامه ها تسهیلات بانکی با کارمزد چهار تا ۶ درصد و با دوره های بازپرداخت پنج تا هفت ساله پرداخت می شود.

وی بیان کرد:براساس تفاهم نامه ای که صندوق کارآفرینی امید با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد منعقد کرده است از هنرمندان برای تولیدات فرهنگی مختلف از جمله سینمایی حمایت می شود.

مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این صندوق همچنین چهار تفاهم نامه با اداره کل ورزش و جوانان، بنیاد برکت، اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی و میراث فرهنگی برای حمایت از خدمات ورزشی، تعاونی ها،کسب و کارهای خرد روستایی و کارگاه های صنایع دستی بسته است.

حسن پور ابراز داشت: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است امسال یکهزار و۵۰۰ شغل با پرداخت تسهیلات بانکی ارزان قیمت در استان با مشارکت صندوق کارآفرینی ایجاد شود که این امر می تواند گامی برای تحقق شعار امسال با عنوان تولید، پشتیبانی و مانع زدایی ها باشد.

آثارهنری مرتبط باکودک ونوجوان در کهگیلویه وبویراحمد تولید می شود
دنبال کنید

مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد گفت: این صندوق سال گذشته ۵۰۰میلیارد ریال تسهیلات بانکی در استان پرداخت کرده که منجر به ایجاد یکهزار و ۲۰۰ فرصت شغلی شده است.

کهگیلویه و بویراحمد ۷۲۶ هزار نفر جمعیت دارد که حدود ۴۶ درصد آنان در روستاها زندگی می‌کنند.

 

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi