جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

هشت هزار نفر در گچساران به کرونا مبتلا شدند

گچساران- کرونا نیوز- فرماندار گچساران گفت: نتایج آزمایش های پزشکی انجام شده در این شهرستان نشان می دهد که از ابتدای انتشار ویروس کرونا تاکنون هشت هزارو ۷۳۸ نفر در این شهرستان به بیماری کرونا مبتلا شده اند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 60283
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۱

کرونا :

هشت هزار نفر در گچساران به کرونا مبتلا شدند

علیرضا اتابک روز دوشنبه در نشست ستاد مبارزه با ویروس کرونا افزود: در این مدت ۳۲هزار و۲۸ مورد تست بیماری ویروس کرونا از افراد با علائم مشکوک در گچساران انجام شده است.

وی با بیان اینکه شاخص مرگ و میر در گچساران به بیش از یک دهم درصد رسیده گفت: ۱۱۶ نفر براثر ابتلا به کرونا تاکنون در این شهرستان جان خود را از دست داده‌اند.

اتابک اظهار داشت: هم اکنون ۹۳بیمار مبتلا و مشکوک به کرونا در بیمارستان های این شهرستان بستری می باشد که از این تعداد  ۵۱بیمار مبتلا قطعی به کرونا است.

وی ابراز کرد: طرح دورکاری کارکنان دستگاه های اجرایی،بازدید از بازار و ادارات برای رعایت فاصله گذاری فیزیکی واستفاده از ماسک از مهمترین اقدام های در حال انجام برای کنترل انتشار بیماری ویروس کرونا در این شهرستان است.

اتابک با اشاره به وضعیت  قرمز گچساران افزود: محدودیت های سختگیرانه در این شهرستان به دلیل جلوگیری از تجمعات و دورهمی‌ ها اعمال می شود.

وی اظهار داشت: تعطیلی بازار و جلوگیری از تجمعات در سطح بازار از وقوع بحران کرونایی در  این شهرستان جلوگیری خواهد کرد.

اتابک  با بیان اینکه به دلیل جلوگیری از  تجمع  مجبور به تعطیلی بازارهستیم  افزود: طی سه هفته گذشته تاکنون مشاغل گروهای ۲،۳ و ۴ طبق دستورالعمل ستاد کرونا تعطیل می باشد.

 فرماندار گچساران با بیان اینکه تعداد مراجعین به مراکز ۱۶ساعته برای انجام نمونه‌گیری کرونا در شهرستان کاهش یافته گفت: بسیاری از مرگ‌ و میرهای ناشی از کرونا در گچساران بیماران زمینه ای بوده است.

 وی تصریح کرد: اجرای طرح محله محور شهید سلیمانی یکی از طرح‌های موفق در زمینه شناسایی افراد و کاهش مراجعات به بیمارستان در این شهرستان بوده است.

شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۶۰۳ نفر رسید
دنبال کنید

اتابک ابراز کرد: هم اکنون مشکلات دارویی بیماران کرونایی  در این شهرستان مرتفع شده  وانتظار می رود بازاریان و مردم همکاری لازم را برای عبور از موج چهارم کرونا در این شهرستان داشته باشند.

 وی تصریح کرد: مراسم لیالی قدر در فضای باز با رعایت پروتکل بهداشتی برگزار شود.

اتابک اظهار داشت: از ظرفیت گروه‌های مرجع از جمله هنرمندان، روحانیون و رسانه‌ها برای  کاهش افراد مبتلا به کرونا استفاده شود.
فرماندار گچساران گفت: در وضعیت قرمز کرونایی فعالیت برخی از دستگاه های اجرایی در این شهرستان کاهش داده شد و ادارات موظف به رعایت دورکاری در این  گچساران هستند.

 وی ابراز کرد:  وضعیت کرونایی در این گچساران همچنان قرمز می باشد و همچنان محدودیت های سختگیرانه در شهرستان اعمال می شود.

شهرستان های ۱۵۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

منبع

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi