پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

۸۰درصد از باغ های مرکبات کهگیلویه و بویراحمد متاثر از خشکسالی است

گچساران- کرونا نیوز- سرپرست امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت:۸۰ درصد از باغستان های مرکبات استان متاثر از کم بارشی ها اسفند ماه تاکنون است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 60234
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۱

کرونا :

۸۰درصد از باغ های مرکبات کهگیلویه و بویراحمد متاثر از خشکسالی است

اکبر محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار کرونا نیوز اظهار داشت: به دلیل استفاده از آب چاه ها برای آبیاری بخش قابل توجهی از باغستان های مناطق گرمسیری پیش بینی می شود در سال کم آبی امسال خشکسالی بر محصول مرکبات اثر گذار باشد.

وی بیان کرد:۱۱هزار و ۴۳۶ هکتار باغ مرکبات در استان وجود دارد که از این میزان باغستان مرکبات هفت هزار و ۸۴۳ هکتار آن بارور است.

سرپرست امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد پارسال ۷۸هزار و ۶۵۶ تن مرکبات شامل لیموترش، لیموشیرین، پرتقال و نارنگی در باغستان های مناطق گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد تولید شده است.

وی تاکید کرد:سالیانه ۲۷۰ تا ۲۸۰ هزار تن انواع میوه شامل، سیب، مرکبات، میوه‌های تابستانه و سایر میوه‌ها در باغستان‌های کهگیلویه و بویراحمد تولید شود.

این استان ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که ۸۰ هزار هکتار آن آبی است.
 

میانگین بارندگی سال زراعی جاری در کهگیلویه و بویراحمد۵۱۰ میلی متر گزارش شده است که ۱۶ میلی متر کمتر از مدت مشابه پارسال است.

میانگین میزان بارندگی سالانه در کهگیلویه و بویراحمد ۵۳۹ میلیمتر است. 

با وجود بارندگی های مطلوب پاییزی در استان اما کم بارانی های اسفند ماه تاکنون باعث جدی شدن مساله تنش آبی در کهگیلویه و بویراحمد شده است.

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi