جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

روند ویروس کرونا در گچساران به شرایط تثبیت رسید

گچساران- کرونا نیوز- فرماندار گچساران گفت: در اجرای طرح محدودیت های کرونایی تعداد بستری شدگان روند ویروس کرونا در این شهرستان در ۲ هفته گذشته به شرایط تثبیت رسیده است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 60008
تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۱

کرونا :

روند ویروس کرونا در گچساران به شرایط تثبیت رسید

علیرضا اتابک روز دوشنبه در نشست ستاد مقابله با کرونا افزود: تعداد بستری شدگان بیماری کووید۱۹ در بیمارستان های نفت و شهید رجایی شهر دوگنبدان هم اکنون ۸۴ نفر می باشد.

وی بیان کرد:  بر این اساس فعالیت مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ در این شهرستان‌ها از امروز ۶اردیبهشت به مدت یک هفته همچنان متوقف و تعطیل است.

فرماندار گچساران تاکید کرد: وضعیت ویروس کرونا در این شهرستان بسیار شکننده است و شهروندان باید نسبت به رعایت مراقبت های بهداشتی پیشگیری از ویروس کرونا بیش از پیش مراقب باشند.

اتابک تصریح کرد: ۳۰ هزارو ۷۹۷ مورد تست کرونا از ابتدای انتشار ویروس کرونا تا کنون در این شهرستان از افراد با علائم مشکوک گرفته شده  که نمونه آزمایشی هشت هزارو ۱۵۳  نفراز این تعداد مثبت بوده است.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۱۱ نفر در این شهرستان بر اثر ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند.

اتابک ابراز کرد: تاکنون اقدامات پیشگیرانه مناسبی برای مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در این شهرستان برداشته شده و همچنان ادامه دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به تعطیلی و اعمال محدودیت برای بسیاری از صنوف انتظار می رود بانک‌های شهرستان در دریافت اقساط و چک‌ها مراعات حال مردم را بکنند.

فرماندار گچساران با بیان اینکه برگزاری هرگونه نشست و تجمع انتخاباتی با توجه به شرایط شیوع کرونا و قرمز بودن شهرستان خلاف قانون و ممنوع می باشد افزود: در صورت مشاهده تجمعاتی برای حمایت از داوطلبان انتخابات پیش رو ، برگزارکنندگان به شعبه قضایی تخلفات انتخاباتی معرفی می‌شوند.

اتابک بیان کرد: در صورتی که شخص مبتلا به کرونا در شرایط قرنطینه مکان خود را رها کند با آن برخورد جدی و قانونی انجام می گیرد زیرا  افزایش آمار کرونا از افراد قرنطینه نشات می گیرد.

سهم ناچیز کهگیلویه و بویراحمد از معادن با ارزش در تولید و اشتغال+سند
دنبال کنید

فرماندار گچساران  افزود: واکنش‌های در فضای مجازی مبنی بر تزریق واکسیناسیون پاکبان شهرداری دوگنبدان انجام گرفته که به این مسائل پرداختن کار درستی نیست.

وی ابراز کرد: با توجه به تاثیر محدودیت های ۲ هفته ای کرونا در شهرستان، شیب نزولی ابتلا به بیماری به معتی عادی شدن شرایط نیست و مردم باید همچنان به رعایت پروتکل‌های بهداشتی پایبند باشند.

اتابک با بیان اینکه با رعایت کردن نکات بهداشتی می توان از پیک این بیماری عبور کرد، گفت: افرادی که مراسمات عزاداری آنها شلوغ برگزار شود طبق قانون به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

اتابک بر حفظ سلامت مردم تاکید کرد و افزود: از همه ظرفیت ها  برای جلوگیری از برگزاری چنین نشست‌هایی استفاده خواهیم کرد و مرکز بهداشت باید نظارت‌های خود را جدی‌تر و نیروی انتظامی از برگزاری چنین تجمعاتی جلوگیری کند.

وی گفت: دورهمی‌های خانوادگی و تجمع‌های غیر ضروری، نشست های انتخاباتی، آیین های ختم، تشییع جنازه و شادی مهمترین عوامل انتقال ویروس کرونا در این شهرستان است.

اتابک گفت: با وجود تاکید بر فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، برپایی نشست های انتخاباتی، مراسم عروسی، دورهمی و مهمانی از سوی برخی افراد همچنان ادامه دارد که این مهم تهدیدی برای انتشار ویروس کروناست.

 

منبع

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi