جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تعطیلی بازار گچساران برای پیشگیری از کرونا تمدید شد

گچساران- کرونا نیوز- فرماندار گچساران گفت: با توجه به وضعیت بحرانی شیوع ویروس کرونا در این شهرستان تعطیلی برخی از واحدهای صنفی بازار شهر دوگنبدان برای یک هفته دیگر تمدید شد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 59964
تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۱

کرونا :

تعطیلی بازار گچساران برای پیشگیری از کرونا تمدید شد

علی رضا اتابک روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار کرونا نیوز افزود: بر این اساس فعالیت مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ در این شهرستان‌ها از ۶اردیبهشت به مدت یک هفته همچنان متوقف و تعطیل است.

وی بیان کرد:  محدودیت های کرونایی در شهرستان گچساران به عنوان یکی از شهرستان‌های پرخطر کرونا در سطح کشور به مدت یک هفته دیگر تمدید شد.

اتابک  ادامه داد: براساس این اعمال فقط دسته اول مشاغل شامل نانوایی‌ها، قصابی‌ها، میوه ‌فروشی‌ها و مراکز بهداشتی درمانی، اورژانس ها، مراکز امنیتی، مراکز اداری و خدماتی، فروشگاه های زنجیره ای، سوپرمارکت ها  و داروخانه اجازه فعالیت در این شهرستان  را دارند.

فرماندار گچساران ابراز کرد:  با وجود اعمال محدودیت ۲ هفته ای در گچساران، وضعیت شهرستان همچنان قرمز و به مرحله مطلوب نرسیده و به همین دلیل  محدودیت‌های کرونایی به مدت یک هفته  دیگر در گچساران اجرا خواهد شد. 

وی اظهار داشت: مشاغل گروه دوم شامل پاساژها، مراکز خرید و، مال‌های فروش غیر مواد غذایی، تمرین و انجام مسابقه‌های ورزشی، مراکز متبرکه و زیارتگاه‌ها، مساجد و مصلی‌ها، قنادی یا شیرینی فروشی، آب میوه و بستنی فروشی، مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری، آرایشگاه مردانه، بازار فروش خودرو، مراکز شماره گذاری اتومبیل، فرش و موکت فروشی، اسباب بازی فروشی، فروش لوازم خانگی، خدمات چاپ دیجیتال، تزیینات داخلی ساختمان، کادویی فروشی، عمده فروشی و خرده فروشی پوشاک، پارچه فروشی، آتلیه و عکاسی، مشاور املاک، پرده سرا، فروش مبلمان، فروش کیف و کفش، فروش لوازم التحریر، خیاطی، خرازی، فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی، شیرینی پزی، خشکبار و آجیل فروشی  مجوز فعالیت به مدت یک هفته را ندارند.

با حلوا حلوا کردن دهان کسی شیرین نمی‌شود/از آرم و نام رسانه سوء استفاده می کنند/ایجاد لیست احتمالی انتخابات
دنبال کنید

اتابک ادامه داد: همچنین براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا  مشاغل گروه سوم شامل دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و زبان‌سراها و سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر و مراکز مشابه، موزه و باغ موزه، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی از مهمترین مشاغلی هستند که مجوزفعالیت  تا اطلاع ثانوی را ندارند.

وی گروه چهارم نیز شامل  برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها، باشگاه‌های ورزشی برای ورزش‌های پر برخورد از جمله کشتی و کاراته و جودو، مدارس شبانه روزی، کافه، قهوه خانه و چایخانه با عرضه مواد دخانی، باغ وحش و شهربازی‌ها و مراکز تفریحی آبی اعلام کرد.

اتابک گفت: با اعمال محدودیت‌های ۲ هفته‌ای در شهرستان روند ویروس کرونا در این شهرستان به شرایط تثیبت رسید. 
فرماندار گچساران تصریح کرد: کاهش، افزایش و تمدید محدودیت‌های کرونایی بستگی به وضعیت  شهرستان و رنگ بندی آنها دارد و محدودیت‌ها بر این اساس اعمال خواهد شد.

اتابک  بر لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی شهروندان تاکید کرد و گفت: انتظار می رود مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت و از حضور در اماکن شلوغ، میهمانی ها، نشست های انتخاباتی و دورهمی‌های خانوادگی خود داری کرده و برای حفظ سلامت خود و سایرین و همچنین همراهی با کادر درمان همکاری لازم را داشته باشید.
 وی ادامه داد: براساس بررسی‌های صورت گرفته تمامی محدودیت‌ها در شهرستان گچساران بصورت کامل به اجرا درآمده و مورد نظارت جدی فرمانداری‌ها قرار دارد.

اتابک گفت: رسانه‌ها در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا می توانند نقش مهمی را ایفا کنند و در این مسیر حوزه بهداشت را کمک کنند.

معاون سیاسی: ابعاد شخصیتی آیت الله ملک حسینی در کنگره ملی معرفی می شود
دنبال کنید

شهرستان ۱۵۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد. 

منبع

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi