سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳

افزایش ۴ برابری سرمایه گذاری برای فضاهای آموزشی در کهگیلویه وبویراحمد

یاسوج- کرونا نیوز- دولت دوازدهم با افزایش چهار برابری سرمایه گذاری برای احداث زیرساخت های آموزشی جدید،استانداردسازی تجهیزات گرمایشی و برچیدن مدارس کپری گام های بلندی برای تحول در فضاهای آموزشی این استان برداشته داشته است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 59961
تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۱

کرونا :

افزایش ۴ برابری سرمایه گذاری برای فضاهای آموزشی در کهگیلویه وبویراحمد

به گزارش کرونا نیوز، دولت در سال های اخیر تلاش کرده است تا با جلب مشارکت خیران و صرف میلیاردها ریال اعتبار مدارس استان کهگیلویه وبویراحمد به عنوان یکی از مناطق محروم کشور را در یک قدمی شاخص سرانه فضای آموزشی پیش بینی شده در سند تحول بنیادین آموزش وپرورش قرار دهد.

سرانه فضای آموزشی استان در زمان حاضر ۸.۲۶  است که این شاخص بالاتر از سرانه آموزشی کشور و نزدیک به متوسطه سند تحول بنیادین است.

با تلاش های صورت گرفته حالا نه تنها دیگر خبری از مدارس کپری در کهگیلویه وبویراحمد نیست بلکه با استانداردسازی تجهیزات گرمایشی مدارس گام های بلندی برای کاهش حوادث در مدارس این استان برداشته شده است.

دانش آموزان هم که در بسیاری از مناطق صاحب مدارس زیبا و استاندارد شده اند انگیزه بیشتری برای علم آموزی یافته اند. 

آنان که مشکلات تحصیل در کلاس های کپری از وزش باد،تا تحمل گرما و سرما را فراموش نکرده اند قدردان خدمات انجام شده هستند.

برخی والدین دانش آموزان کهگیلویه وبویراحمدی با یادآوری بوی بد بخاری های نفتی از سویی، سختی های حمل نفت و احتمال آتش سوزی مدارس، استانداردسازی تجهیزات گرمایشی را خدمت ارزنده ای برای رفاه معلمان و دانش آموزان می دانند.

هم اکنون ۱۲۹ هزار و ۸۴۰ دانش آموز در ۲ هزار و ۲۰۲مدرسه کهگیلویه وبویراحمد مشغول تحصیل هستند.

افزایش اعتبار

مدیرکل نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس کهگیلویه وبویراحمد گفت:میزان سرمایه گذاری برای توسعه وارتقای زیرساخت های آموزشی در سال ۱۳۹۹ نسبت به چهار سال پیش چهاربرابر شده است.

پیروز کرمی اضافه کرد: در حالی که سال ۱۳۹۶ ،۱۶۷ میلیارد ریال به نوسازی مدارس کهگیلویه وبویراحمد اختصاص یافته بود سال گذشته ۶۶۷ میلیارد ریال برای توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد هزینه شد.

وی تاکید می کند:از چهار سال گذشته تاکنون در مجموع یکهزار و۹۵۲ میلیارد ریال برای توسعه و تجهیز مدارس استان هزینه شده است.

حیات وحش گچساران چگونه سیراب می شود+تصویر
دنبال کنید

مدیرکل نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: نزدیک شدن شاخص سرانه آموزشی استان به سرانه پیش بینی شده در سند طرح تحول بنیادین،برچیده شدن مدارس کپری و نزدیک شدن استانداردسازی تجهیزات گرمایشی از خدمات برجسته دولت دوازدهم در سال های اخیر بوده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه سرانه فضای آموزشی مدارس در سند تحول بنیادین ۸.۳۹متر مربع به ازای هر دانش آموز است.

احداث ۵۰۶ کلاس درس

وی بیان کرد:دولت دوازدهم ۵۰۶ کلاس درس در این استان احداث و تحویل آموزش و پرورش داده است.

کرمی افزود:زیر بنای فضاهای آموزشی ساخته شده در این مدت ۹۳ هزار متر مربع بوده است.

وی بیان کرد: این میزان فضای آموزشی با یکهزار و۳۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری ساخته شده است.

کرمی تصریح کرد: از سال ۱۳۹۶ تاکنون ۳۱ سالن ورزشی و نمازخانه  با ۲۲ هزار متر مربع مساحت در کهگیلویه و بویراحمد ساخته شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد ۲۰ طرح با ۱۷هزارو ۵۰۰ متر مربع  ورزشی بوده است.

استانداردسازی تجهیزات گرمایشی

 کرمی با اشاره به اینکه استاندارد سازی تجهیزات گرمایشی یکی از دستاوردهای مهم دولت در مدارس بوده افزود: در ابتدای این طرح چهارهزار و۹۳۸ کلاس درس با تجهیزات گرمایشی غیراستاندارد در استان شناسایی شده بود.

وی اظهار داشت:هم اکنون تنها ۶۵ کلاس درس بدون زیرساخت تجهیزات زیرساخت گرمایشی استاندارد در کهگیلویه وبویراحمد وجود دارد .

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمدعنوان کرد:براساس برنامه ریزی قرار است استاندارد سازی تجهیزات گرمایشی مدارس تاپایان اردیبهشت ماه تکمیل شود.

برچیده شدن مدارس کپری

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: با راه اندازی کانکس و ساختمان های ایمن مدارس کپری و خشت و گلی در این استان برچیده شده است.
پیروز کرمی اضافه کرد: از ابتدای سال ۱۳۹۲ تاکنون ۳۳۱ مدرسه کانکسی در کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی شده است.

ایجاد پارک بانوان از مطالبات دولت تدبیر وامید در حوزه بانوان است
دنبال کنید

وی ادامه داد: این کانکس ها در مناطق دور دست بدون مدرسه یاساختمان های غیرایمن راه اندازی شده است.

تلاش برای جلب مشارکت های مردمی

 مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۶ هزار و۸۵۶خیر این استان در طرح آجر به آجر ویژه ساخت،تجهیز و تعمیر فضاهای آموزشی مشارکت دارند.

پیروز کرمی اظهار داشت:این طرح که با هدف جلب مشارکت هر چه بیشتر مردم برای ساخت،  تعمیر و تجهیز فضاهای آموزشی  در سال ۱۳۹۹ عملیاتی شد منجر به افزایش ۱۰۸درصدی مشارکت خیران کهگیلویه وبویراحمد در سال گذشته نسبت به سال پیش شد.

وی بیان کرد: میزان تعهد خیران برای توسعه و بهبود فضای آموزشی در استان که در سال ۱۳۹۸ ، ۱۰۴ میلیارد و ۴۵۷ میلیون ریال بود در سال ۱۳۹۹ به ۲۱۷میلیارد و۶۷میلیون ریال رسید.  

پویش آجرهای مهربانی

 مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت:پویش «آجرهای مهربانی» همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان و با هدف ساخت مدرسه در استان آغاز شده است.

پیروز کرمی اظهار داشت: خیران نیک اندیش در کهگیلویه وبویراحمد  می‌توانند به منظور شرکت در این پویش با مراجعه به سامانه http://ajorbajor.ir/  و سامانه “مهر مدرسه” http://MehreMadrese.ir  با هر میزان آورده حتی به اندازه یک آجر در امر حسنه مدرسه‌سازی مشارکت داشته ‌باشند.

وی بیان کرد: داوطلبان پس از ورود به سامانه های مذکور استان کهگیلویه و بویراحمد را انتخاب کرده و بعد از  اهدای کمک های نقدی پوستری با عکس خود یا افراد خانواده خود دریافت می کنند.

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi