جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

مرکز نوآوری گیاهان داروئی درجهاد دانشگاهی یاسوج راه اندازی می شود

یاسوج- کرونا نیوز- سرپرست مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی یاسوج گفت:مجوز تاسیس مرکز نوآوری و شکوفایی با زمینه فعالیت گیاهان دارویی در کهگیلویه و بویراحمد صادر شده است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 59551
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۷:۵۱

کرونا :

مرکز نوآوری گیاهان داروئی درجهاد دانشگاهی یاسوج راه اندازی می شود

محمدحسین برهمن روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار کرونا نیوز اظهار داشت: این مجوز با همکاری مؤسسه علمی ـ کاربردی جهاد دانشگاهی و دانشگاه جامع علمی کاربردی، از سوی معاونت پژوهشی و دفتر نوآوری، فناوری و تجاری سازی دانشگاه جامع علمی –کاربردی کشور صادر شده است.

وی افزود: این مرکز نوآوری با هدف شناسایی ظرفیت‌های موجود کهگیلویه و بویراحمد در زمینه گیاهان دارویی و در راستای تربیت دانشجوی مهارت محور تاسیس و راه اندازی می‌شود.

سرپرست مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی یاسوج بیان کرد: راه اندازی این مرکز در کهگیلویه و بویراحمد به توسعه کسب و کارهای دانش محور و نیز شناسایی، نیازسنجی، آسیب شناسی، جذب، حمایت، راه اندازی ایده‌های کارآفرینان با قابلیت تجاری سازی، اشتغال زایی و شتاب‌دهی به فعالیت‌های استارت آپی (نوپا) کمک می‌کند.

برهمن عنوان کرد:هدف از راه اندازی این مرکز نوآوری  حمایت از دانشجویان، سرمایه گذران، تسهیل‌گران و علاقمندان خلاق برای ایده‌های اثر بخش  است.
وی کارآفرینی مبنتی بر نوآوری، بسترسازی برای ایجاد و گسترش استارت آپ‌ها و کسب و کارهای نوپای دانش محور، حمایت از نوآوری کارآفرینان، دانشجویان و جوانان فناور و تحقق شعار سال (تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها) و رونق اقتصادی منطقه را از دیگر اهداف ایجاد این مرکز عنوان کرد.

وجود بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ گونه گیاه دارویی و خوراکی در کهگیلویه و بویراحمد یکی از ارزشمندترین گنجینه های خدادادی این استان محسوب می شود.

کهگیلویه و بویراحمد با دارا بودن بیش از ۴۰۰ گونه گیاه دارویی یکی از مستعدترین استان‌های کشور در این عرصه است.

این استان دارای ۴۶ گونه گیاهی بومی و سه گیاه دارویی کمیاب دنیا شامل باریجه، آنغوزه و گزانگبین است.

کشت پاییزه در ۱۳۱ هزار هکتار مزرعه کهگیلویه و بویراحمد هدفگذاری شد
دنبال کنید

بیلهر، جاشیر خوراکی، تره کوهی، کلوس، بن سرخ، کارده، آویشن، لاله واژگون، ترنجبین، خارو، خشت، چوش، درمه، برنجاس، کاسنی و سیاه دانه از جمله گیاهان دارویی و خوراکی در کهگیلویه و بویراحمد است.

از این مجموع افزون بر یک هزار و ۲۰۰ گونه آن تنها در منطقه حفاظت شده دناست به گونه ای که به اندازه ۶۰ کشور دنیا در این منطقه گیاه دارویی می روید.

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi