جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

افزایش شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد نگران کننده است

یاسوج- کرونا نیوز- رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: افزایش شمار جانباختگان کرونا در استان نگران کننده است و ظرف ۲۴ ساعت گذشته ۷ هم استانی دیگر جان خود را از دست دادند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 59496
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۱

کرونا :

افزایش شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد نگران کننده است

به گزارش کرونا نیوز؛پرویز یزدان پناه روز دوشنبه در این باره اظهار داشت: شمار جانباختگان کووید۱۹ در استان به ۴۹۸ نفر رسیده است.

وی افزود: هم اینک ۴۶۶ بیمار در بیمارستانهای استان بستری می باشند که ۱۱۰ نفر از این بیماران مبتلای قطعی و ۲۲ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد۲۹هزار و ۹۱۹نفر بهبود یافته گزارش شده است.

یزدان پناه ابراز داشت: از یک هزار و  ۵۱ نمونه پی سی آر دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج حدود ۴۷ درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان های کهگیلویه، بویراحمد، گچساران، دنا و مارگون بود.

وی تاکید کرد: همچنین از ۸۳۸ نمونه رپید تست ۲۵ درصد موارد مثبت و عمدتا در شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه، بهمئی و لنده هستند. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: روند افزایشی کرونا در استان از اسفند ماه شروع و همزمان با سفر ها و جابجایی های گسترده نوروزی شهروندان به استان شتاب گرفته و در مسیر صعودی قرار دارد.

یزدان پناه گفت: کاهش رعایت دستورالعمل های  بهداشتی به خصوص افزایش تجمعات و دورهمی ها منجر به شیوع بیش از پیش کرونا در این استان شده است.

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi