جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

با نقض ‌کنندگان قرنطینه برخورد قانونی می شود

یاسوج – کرونا نیوز – استاندار کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی تا رسیدن به شرایط مطلوب کرونا اساس کار است ؛گفت: با نقض ‌کنندگان قرنطینه و شیو نامه های بهداشتی در استان برخورد قاطع و قانونی خواهد شد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 59438
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۷:۵۰

کرونا :

با نقض ‌کنندگان قرنطینه برخورد قانونی می شود

به گزارش کرونا نیوز، حسین کلانتری روز شنبه در نشست اضطراری ویدئو کنفرانس ستاد ملی مدیریت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا  اظهار داشت:  اجرای مقررات و مصوبات ستاد مدیریت مقابله با ویروس کرونا همکاری و هماهنگی همه دستگاه ها ضروری است.
وی بیان کرد: افرادی که تست آنها مثبت و قرنطینه را رعایت نمی ‌کنند به مراکز قانونی معرفی و مجازات می ‌شوند.
کلانتری با بیان اینکه برای جلوگیری از نقض شیوه نامه‌های بهداشتی باید همه به حالت اماده باش باشند افزود: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مهمترین راهکار کنترل شیوع بیماری، کاهش مرگ و میر و کنترل وضعیت کرونایی است.
وی بر اطلاع ‌رسانی و آگاهی بخشی شرایط ، نظارت و بازرسی های منظم و سازماندهی شده برای پرهیز از هرگونه سهل انگاری وعادی ‌انگاری در همه شهرها به خصوص شهرهای با رنگ بندی قرمز و نارنجی در استان تاکید کرد.
کلانتری موثرترین راه مقابله و مهار این بیماری را رعایت نکات بهداشتی، پرهیز از تجمع و تردد غیر ضروری و دورهمی‌ها بیان کرد و گفت: رعایت دقیق همه محدودیت ها از سوی مردم ضروری است.
وی اضافه کرد: برگزاری هرگونه تجمعی در استان تحت هرعنوانی در این شرایط ممنوع بوده و با برگزار کنندگان برخورد جدی و قانونی می شود.
استاندار بر سخت گیری بیشتر ترددها در ورودی شهرهای استان تاکید کرد و افزود: شرایط پیک کرونایی متفاوت و بالاترین میزان شیوع را نیز دارد.

کلانتری فعالیت و توجه بیشتر رسانه ها به این حوزه را ضروری دانست و اضافه کرد:  باید از ساده انگاری ها و کم توجهی ها در مقابله با کرونا پرهیز کرد.

استاندار به مسئله انتخابات ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰، وضعیت زلزله زدگان سی سخت، شرایط سخت شیوع کرونا، مسئله امکانات و تامین کالاهای اساسی و در پیش بودن ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: باید با تلاش به دنبال راهکارهای نو جهت مقابله با شیوع بیماری کووید ۱۹ باشیم.

نقاط حادثه خیز جاده های کهگیلویه و بویراحمد ایمن سازی می‌شود
دنبال کنید

کلانتری اظهارکرد: مهمترین عامل جلوگیری از شیوع کرونا، ابتلا و مرگ و میرهای ناشی از کرونا  همراهی و همکاری بیش از پیش مردم است.

وی بیان کرد: نیاز است مردم با پرهیز از دورهمی ها، اجتماعات و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، تعطیلی اغلب فعالیت ها، با ماسک زدن و عدم خروج غیر ضرور از منزل زمینه شرایط عادی را فراهم کند.

تاکنون ۴۰ هزار و ۱۷۴ نفر در استان به کرونا مبتلا شده اند و روز به روز بر آمار مبتلایان به کرونا افزوده می شود.

هم اینک ۴۲۶ بیمار در بیمارستان های استان بستری بوده که از این تعداد ۱۱۱ نفر مبتلای قطعی و ۲۴ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند. 

افزون بر ۱۵۷ هزار نفر از جمعیت استان و معادل ۲۲ درصد جمعیت استان تست کرونا داده اند.

همچنین در این مدت ۱۳ ماهه ۴۸۶ نفر در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند و در فروردین ماه مرگ و میر بیماران کرونایی روند افزایشی داشته است.

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi