چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

تعداد تخت‌های کرونایی گچساران افزایش یافت

گچساران_کرونا نیوز_فرماندار گچساران گفت: با توجه به تکمیل ظرفیت تخت های بیمارستانی بخش کرونایی بیمارستان شهید رجایی این شهرستان، تعداد تخت های این مرکز درمانی افزایش یافت.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 59397
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۷:۵۱

کرونا :

تعداد تخت‌های کرونایی گچساران افزایش یافت

علیرضا اتابک جمعه شب در گفت و گو با خبرنگار کرونا نیوز افزود: با توجه به وضعیت قرمز گچساران، کمبود تخت های بیمارستانی یکی از مشکلات اساسی بود که با پیگیری مسئولان ١۵تا ٢٠ تخت افزایش خواهد یافت. 

وی بیان کرد: هم اکنون بیمارستان نفت برای بستری بیماران کرونایی در این شهرستان آماده شده است. 

اتابک ادامه داد: این شهرستان برای ارائه خدمات بهداشتی به شهروندان  مبتلا به کرونا کاملا  آمادگی کامل دارد.

وی افزود: هم اکنون ۹۰ تخت بیمارستانی در بیمارستان های شهید رجایی و بی بی حکیمه این شهرستان برای بیماران کرونایی آماده شده است.

اتابک اظهار داشت: ٧٠بیمار کرونایی در بیمارستان شهید رجایی این شهرستان بستری می باشد. 

وی گفت:  با هماهنگی های انجام شده با دانشگاه علوم پزشکی استان بخش سرپایی بیمارستان شهید رجایی و یکی از بخش های بیمارستان بی بی حکیمه  برای پذیرش بیماران کرونایی آماده شده است.

وی تاکید کرد که لازم است پروتکل های بهداشتی با توجه به وضعیت قرمز این شهرستان بیش از پیش رعایت شود. 

فرماندار گچساران ابراز کرد: دور همی ها، برپایی  مراسمات عروسی و عزاداری و جلسات انتخاباتی از مهمترین عامل انتشار کرونا در این شهرستان است.

اتابک ادامه داد: بر این اساس فعالیت مشاغل گروه‌های دو، سه و چهار در این شهرستان‌ها  به مدت ۱٠ روز متوقف و تعطیل است. 

فرماندار گچساران ادامه داد: تعطیلی صنوف و رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مشاغل سطح یک در گچساران به جد رصد می شود.

اتابک افزود: براساس این اعمال فقط دسته اول مشاغل شامل نانوایی‌ها، قصابی‌ها، میوه ‌فروشی‌ها و مراکز بهداشتی درمانی، اورژانس ها، مراکز امنیتی، مراکز اداری و خدماتی، فروشگاه های زنجیره ای، سوپرمارکت ها  و داروخانه اجازه فعالیت در این شهرستان  را دارند.

از «فلوریدا» تا «فتح المبین»/ روایتی کوتاه از زندگی شهید «طیب»
دنبال کنید

وی ابراز کرد: این محدودیت‌ها در گروه مشاغل دو، سه و چهار از روز شنبه به مدت ۱۰ روز اعمال می‌شود.

اتابک ابراز کرد: مشاغل گروه دوم شامل پاساژها، مراکز خرید و فروش غیر مواد غذایی، تمرین و انجام مسابقه‌های ورزشی، مراکز متبرکه و زیارتگاه‌ها، مساجد و مصلی‌ها، قنادی یا شیرینی فروشی، آب میوه و بستنی فروشی، مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری، آرایشگاه مردانه، بازار فروش خودرو، مراکز شماره گذاری اتومبیل، فرش و موکت فروشی، اسباب بازی فروشی، فروش لوازم خانگی، خدمات چاپ دیجیتال، تزیینات داخلی ساختمان، کادویی فروشی، عمده فروشی و خرده فروشی پوشاک، پارچه فروشی، آتلیه و عکاسی، مشاور املاک، پرده سرا، فروش مبلمان، فروش کیف و کفش، فروش لوازم التحریر، خیاطی، خرازی، فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی، شیرینی پزی، خشکبار و آجیل فروشی  مجوز فعالیت ندارند.

اتابک ادامه داد: همچنین براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا  مشاغل گروه سوم شامل دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و زبان‌سراها و سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر و مراکز مشابه، موزه و باغ موزه، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی از مهمترین مشاغلی هستند که مجوزفعالیت  تا اطلاع ثانوی را ندارند.

وی گروه چهارم نیز شامل  برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها، باشگاه‌های ورزشی برای ورزش‌های پر برخورد از جمله کشتی و کاراته و جودو، مدارس شبانه روزی، کافه، قهوه خانه و چای خانه با عرضه مواد دخانی، باغ وحش و شهربازی‌ها و مراکز تفریحی آبی اعلام کرد.

فرماندار گچساران اظهار امیدواری کرد باتوجه به دستور العمل کشوری و وضعیت قرمز کرونایی در گچساران صنوف از قانون تعطیلی پیروی کنند.

منبع

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi