یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

آمار بیماران کرونایی یاسوج در حال افزایش است

یاسوج- کرونا نیوز- رئیس بیمارستان شهید جلیل یاسوج نسبت به شیوع گسترده کرونا در کهگیلویه و بویراحمد هشدار داد و گفت: نیمی از تخت های این بیمارستان به عنوان خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا و مرکز اصلی درمانی بیماری کرونا در استان تکمیل شده است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 59274
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۱

کرونا :

آمار بیماران کرونایی یاسوج در حال افزایش است

سعید جاودان سیرت روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار کرونا نیوز اظهار داشت: وضعیت فعلی استان از لحاظ شیوع بیماری کرونا خطرناک و نگران کننده شده است.

وی افزود: با اوج گیری دوباره  این بیماری پس از تعطیلات نوروز، ۱۴ تخت آی سی یو بیمارستان شهید جلیل یاسوج پر شده است و ۱۲۶ بیمار کرونایی بستری شده اند.

رئیس بیمارستان شهید جلیل یاسوج تصریح کرد: با این روند در کمترین زمان ممکن تمام تخت های بیمارستان مملو از بیماران کرونایی خواهد شد.

جاودان سیرت تصریح کرد: ورود بیمار با علائم کرونا به اورژانس به شدت افزایش یافته است و احتمال می رود بخشهای غیرفعال این بیمارستان نیز مورد استفاده قرار گیرند.

وی بیان کرد: با توجه به سرایت ویروس جهش یافته و قرمز شدن شهرستانهای کهگیلویه و گچساران و در پی آن روند مراجعات به بیمارستان‌ها، رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی توسط مردم و شرکت در تجمعات به زودی کل استان به وضعیت قرمز و چه بسا بسیار خطرناکی در آید.

رئیس بیمارستان شهید جلیل یاسوج ادامه داد: مراجعه به بیمارستان نسبت به ماه گذشته به شدت افزایش یافته و شیوع بیماری کرونا شیب تند و غیرقابل کنترلی در استان پیدا کرده است.

وی از همشهریان خواست فاصله اجتماعی، دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند و ماسک بزنند.

جاودان سیرت به مردم توصیه کرد در صورت داشتن کوچکترین علائمی خود را قرنطینه و در صورت نیاز به مراکز درمانی مراجعه کنند تا کادر درمان بتوانداین شرایط سخت را هم مدیریت کند.

رئیس بیمارستان شهید جلیل یاسوج تاکید کرد: در صوت عدم رعایت موازین و پروتکلهای بهداشتی شاهد فاجعه انسانی در منطقه خواهیم بود.

هم اینک ۳۳۲ بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۸۱ بیمار کرونایی قطعی بوده و ۱۶ بیمار در بخش های ویژه تحت درمان هستند.

سرپرست مخابرات منطقه کهگیلویه وبویراحمدارایه خدمات مخابرات غیرحضوری شد/سامانه های مخابراتی را بشناسید
دنبال کنید

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج طی ۲ روز گذشته سیر افزایشی بیماران بستری کرونایی در استان را شاهد هستیم که بی شک نتیجه سهل انگاری و کاهش  رعایت دستورالعمل های بهداشتی است .

پرویز یزدان پناه بیان کرده است که افزایش مرگ و میر ناشی از کرونا در هفته های پیش رو پیش بینی می شود و از مردم خواهش میکنیم بیش از پیش به تذکرات و توصیه ها پایبند باشند.

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi