یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

بیش از یکهزار هکتار آبیاری نوین در کهگیلویه وبویراحمد انجام شد

گچساران- کرونا نیوز- رییس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکهزار و ۶۲ هکتار زمین کشاورزی استان از یکسال گذشته تاکنون به سیستم آبیاری قطره ای و بارانی تجهیز شده است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 59230
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۱

کرونا :

بیش از یکهزار هکتار آبیاری نوین در کهگیلویه وبویراحمد انجام شد

الیاس تاج الدینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار کرونا نیوز افزود: این میزان زمین کشاورزی در کهگیلویه وبویراحمد به صورت مشارکتی با ۸۵درصد تسهیلات بلاعوض دولت و ۱۵درصد سهم آورده بهره برداران به سیستم های آبیاری نوین تجهیز شده است.

وی بیان کرد: برای اجرای سیستم های آبیاری نوین هر هکتار زمین کشاورزی استان ۱۳۰ تا۱۷۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض پرداخت می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: آبیاری نوین در بیش از ۱۶ هزار هکتار زمین کشاورزی استان در دولت تدبیر و امید انجام شده است.

تاج الدینی عنوان کرد: ۲۷۲ هزار هکتار زمین کشاورزی در این استان وجود دارد که۸۵هزار هکتار آن آبی است.

تصریح کرد: اجرای سیستم های نوین آبیاری در هر هکتار زمین کشاورزی، چهار هزار و ۵۰۰ متر مکعب صرفه جویی در مصرف آب را در پی دارد.

وی افزایش بهره‌وری، سهولت آبیاری، امکان آبیاری زمین‌های شیب دار و جلوگیری از شست و شوی بی‌رویه خاک، صرفه جویی در نیروی کار و پیشگیری از کارهای سخت را از جمله مزایای استفاده از روش‌های نوین آبیاری ذکر کرد.

رییس سازمان کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۲ طرح شاخص حوزه آب و خاک استان با یکهزار و ۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری در دولت تدبیر و امید کلنگ زنی شده که ۴۰ تا ۱۰۰درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی تاکید کرد: طرح آبیاری بارانی زمین های کشاورزی امامزاده جعفر با ۳۰۰ میلیارد ریال و ۱۰۰درصد پیشرفت فیزیکی،آبیاری تلفیقی یکهزار و۱۰۰ هکتار زمین کشاورزی منطقه خان احمد با ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار و ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی،طرح آبیاری نواری در ۸۵۰ هکتار در دشت لیشتر با ۱۴۰ میلیارد ریال،آبیاری تلفیقی ۳۰۰ هکتار زمین کشاورزی تنگ انگشترک با ۷۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری،آبیاری قطره ای باغستان های شمس آباد چرام در سطح ۳۵۰ هکتاربا ۴۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری،آبیاری نواری و بارانی در آبلش لنده در سطح ۲۵۰ هکتاربا ۴۰ میلیارد ریال از جمله طرح های حوزه آب و خاک کهگیلویه و بویراحمد است.
سالیانه۹۷۲هزار تن محصول کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد تولید می شود.

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi