چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

۳۶ هزار بیمار کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شد

یاسوج- کرونا نیوز- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۶ هزار نفر بیمار کرونایی در استان شناسایی شده است که از نظر ۶۰ درصد مرد و ۴۰ درصد زن هستند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 59147
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۱

کرونا :

۳۶ هزار بیمار کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شد

محمدمهدی بانشی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار کرونا نیوز اظهار داشت: روند فوتی های کرونا در هفته های پیش رو استان با توجه به افزایش تعداد بستری ها در این مدت صعودی خواهد بود.

وی افزود: تعداد موارد مثبت کرونایی استان در اسفند ماه چهار هزار و ۸۷۲ نفر و فروردین ماه نیز تا امروز چهار هزار و ۴۳ نفر بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این روند بسیار نگران کننده است و احتمال دارد تا آخر ماه شیب افزایشی داشته باشد.

بانشی تصریح کرد: تعداد مرگ و میر ناشی از کرونا استان در اسفند ماه ۲۶ فوتی، بهمن ۱۱ فوتی و فروردین ۱۷ مورد فوتی بوده است.

وی ابراز داشت: نمونه گیری در اسفندماه ۹۹ به ۳۷ هزار و ۶۴۵ نفر رسید و روند نمونه گیری در استان رضایت بخش است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: شیوع کرونا در استان نسبت به کشور خیلی بالاست به گونه ای که در کشور ۲.۳  و در استان ۵.۱ درصد است که ناشی از بیمار یابی خوب است.

بانشی ادامه داد: لنده بیشترین و در گچساران کم ترین شیوع کرونا در استان وجود دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۲۸۳ بیمار در بیمارستان های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد ۷۵ نفر با تست مثبت مبتلای قطعی و ۱۳ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند. 

وی تصریح کرد: میانگین سنی فوت شدگان ناشی از کرونا در استان ۶۸ سال است که فوتی های استان بیشتر در سنین بالا و افراد دارای بیماری زمینه ای رخ داده است.

حوزه بوم‌گردی درکهگیلویه وبویراحمد نیازمند توجه بیشتر است
دنبال کنید

بانشی گفت: روند بستری های استان بسیار ناگوار است و در هفته گذشته ۳۹۴ بستری داشتیم که در هفته های قبل تر این میزان زیر حدود ۱۳۰ نفر بوده که نشان دهنده افزایش بیماران است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کهگیلویه و بویراحمد افزود: حدود سه هفته است که استان وارد پیک شدیدی شده است و از سیر ۹۴۷ نفر مثبت به ۱۹۰۰ نفر مثبت رسیده است.

بر اساس آخرین آمار تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۲۷ هزار و ۸۷۵ مورد گزارش شده است.

همچنین ظرف ۲۴ ساعت گذشته سه نفر از هم استانی هایمان جان خود را از دست دادند و مجموع قربانیان  کرونا در استان به ۴۷۶ نفر رسید. 

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi