چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳

کهگیلویه و بویراحمد به سوی وضعیت کرونایی پرخطر پیش می‌رود

یاسوج- کرونا نیوز- استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: شرایط استان از لحاظ شیوع ویروس کرونا بسیار نگران کننده است و به سوی وضعیت کرونایی پر خطر و پر تلفات پیش می‌رود.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 59144
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۱

کرونا :

کهگیلویه و بویراحمد به سوی وضعیت کرونایی پرخطر پیش می‌رود

به گزارش کرونا نیوز، حسین کلانتری روز شنبه در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا در یاسوج اظهار داشت: تا ۲ هفته آینده روند صعودی تعداد افراد بستری و فوتی ها ادامه خواهد داشت.

وی افزود: مجوز برخورد با برگزارکنندگان مراسم عروسی و عزا در استان از سوی دادستانی به نیروی انتظامی داده شده است و افراد تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: برپایی مراسم تشییع جنازه ها و عروسی های چند هزار نفری در استان جای تاسف دارد و باید برای ممانعت از برگزاری این مراسمات چاره اندیشی شود.

کلانتری بیان کرد: مردم استان باید رودربایستی ها را کنار بگذارند و در مراسمات مختلف شرکت نکنند زیرا که روند بستری ها و مرگ و میر های ناشی از کرونا در استان نگران کننده است.

وی ادامه داد: فرمانداران، مسئولان، دهیاران، شهرداران، خانه های بهداشت، نیروی انتظامی و سایر نهادها موظف اند مانع هر گونه تجمع در شهر ها  و روستا های استان شوند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: دورکاری های کارمندان در این شرایط کرونایی مختص کارکنان ادارات خواهد بود و شامل مدیران دستگاه های اجرایی نخواهد شد.

کلانتری اضافه کرد: افرادی که باید در قرنطینه باشند اما از قرنطینه خارج می شوند نیز شناسایی و با آن ها برخورد جدی خواهد شد زیرا که این افراد متخلف محسوب می شوند.

وی تصریح کرد: در مجموع عملکرد مسئولان و مردم استان در مقابله با ویروس کرونا رضایت بخش بوده است و تاکنون ۹۶ درصد مصوبات ستاد کرونا در استان اجرایی شده و چهار درصد دیگر آن نیز در دست اقدام است.

90 درصد مزارع گندم و غلات «آبدانان» بر اثر خشکسالی خسارت دیده‌اند
دنبال کنید

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: به منظور اطلاع رسانی مردم باید از تمامی ظرفیت های استان شامل سمن ها، دهیاری ها، نیروهای داوطلب هلال احمر، صدا و سیما و رسانه ها برای پیشگیری از شیوع ویروس مرگبار کرونا در استان استفاده کنیم.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در روز های پیش رو شرایط و وضعیت سختی را تجربه خواهیم کرد که نتیجه کم توجهی به توصیه ها و دستورالعمل های بهداشتی و تجمعات در  اسفندماه و ایام نوروز است.

پرویز یزدان پناه عنوان کرد که رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی، استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، عدم حضور در تجمعات و دورهمی ها و پرهیز از حضور در مکان های شلوغ و پرخطر  و واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان و گروه های پرخطر در شرایط موجود می توانند کمک به کنترل بیماری و جلوگیری از مرگ و میر های کمتری کند.

 

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi