چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

۲۳۹ نفر در گچساران به کرونا مبتلا شدند

گچساران- کرونا نیوز- فرماندار گچساران گفت: یکهزارو ۷۰۰ مورد تست کرونا در فرودین امسال از افراد به علائم مشکوک گرفته شده که نمونه آزمایشی ۲۳۹ نفر مثبت بوده است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 58976
تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۴

کرونا :

۲۳۹ نفر در گچساران به کرونا مبتلا شدند

علی رضا اتابک روز یکشنبه در نشست ستاد مبارزه با کرونا در گچساران افزود: ۲۲ هزارو ۹۳ مورد تست کرونا در این شهرستان از افراد  با علائم مشکوک از زمان انتشار ویروس کرونا تاکنون گرفته شده که نمونه آزمایشی پنج هزارو ۲۷۲ نفر مثبت بوده است.

وی تصریح کرد: تاکنون ۹۳ نفر در این شهرستان بر اثر ویروس کرونا  جان باخته اند.

اتابک اظهار داشت: شاخص فوتی های ناشی از کرونا در گچساران ۱.۷ دهم درصد است.

وی ادامه داد: در مرحله دوم طرح محله و خانواده محور که از ۲۰ اسفند آغاز شده  هفت هزارو ۹۲۰ مورد  تست با کیت های تشخیص سریع کرونا در مراکز بهداشتی- درمانی تشخیص کرونا شهرستان انجام شد که ۷۳۴ مورد مثبت بوده است.

اتابک اظهار داشت: ۶۰۵ مورد تست با کیت های تشخیص سریع کرونا در مراکز روستایی دیل، باباکلان، لیشتر و امامزاده جعفر انجام شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به وضعیت قرمز گچساران و همجواری با استان خوزستان متاسفانه این شهرستان وارد پیک خطرناک این بیماری شده است.

اتابک با بیان اینکه اجرایی شدن مصوبات ستاد کرونا ضروری است گفت: با وجود محدودیت های انجام شده در این شهرستان تعداد مبتلایان به کرونا در این شهرستان افزایش یافت.

فرماندار گچساران گفت: برخی از شهروندان گچسارانی  بدون توجه به حساسیت موضوع، اقدام به برگزاری آیین‌های مختلف در این شهرستان می‌کنند که این امر در شیوع بیماری کرونا موثر است.

اتابک افزود: برگزاری تجمع‌ها، مراسم ترحیم و عروسی در منزل یا خانه باغ‌ها یکی از عوامل بسیار خطرناک در شیوع کروناست و مراسم ترحیم ها باید در صبح انجام شود.

تاج گردون؛ من نمیدونم چرا! البته میدونم چرا
دنبال کنید

وی تصریح کرد: جای خوشحالی است که در سه شرکت بزرگ سد چم شیر، پتروشیمی و لرزه نگاری با بیش از پنج هزار نیرو یک نفر به بیماری ویروس کرونا مبتلا ندارد.

اتابک ابراز کرد: متاسفانه میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی در برخی از نقاط این شهرستان کاهش یافته که این موضوع بسیار نگران کننده است.

وی اظهار داشت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و همکاری مردم در استفاده از اقلام پیشگیری‌ کننده، مهمترین رکن کنترل بیماری کرونا در شرایط کنونی به شمار می ‌رود.

 اتابک افزود: مردم احساس می کنند که خطر بیماری کرونا کم شده در حالی که از نظر ما خطر افزایش یافته است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: هرگونه تجمع و نشست سیاسی با توجه به وضعیت قرمز شهرستان گچساران ممنوع می باشد.

احد جمالی گفت: دلیل شیوع ویروس کرونا در گچساران باید به دقت بررسی و در زمینه بیماری کرونا ابتدا باید بیماریابی انجام شود و پس ازآن بیماران مبتلا را قرنطینه کرد.

وی ابراز کرد: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح استان ۷۰ درصد است امیدواریم این میزان برای قطع زنجیره انتقال ویروس به ۱۰۰ درصد برسد.

جمالی تصریح کرد: با توجه به اینکه اقدامات مناسبی در زمینه پیشگیری و مبارزه با کرونا در کشور انجام شده اما در این برهه زمانی راهی جز اعمال محدودیت های  و رعایت پروتکل های بهداشتی نیست.

وی اظهار داشت: با توجه به انتشار ویروس کرونا و وضعیت قرمز شهرستان گچساران و بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم الزامی است.

همبستگی بچه‌های روستای گلستان باشت با کودکان غزه+تصویر
دنبال کنید

شهرستان ۱۵۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

منبع

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi