یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

سختگیری های مقابله با کرونا در روستاهای گچساران افزایش یابد

گچساران- کرونا نیوز-فرماندار گچساران با اشاره به گزارش چند فرد آلوده به ویروس جهش یافته کرونا در مناطق روستایی این شهرستان از مسئولان خواست در این مناطق سختگیری های بیشتری اعمال شود.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 58788
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۷:۵۱

کرونا :

سختگیری های مقابله با کرونا در روستاهای گچساران افزایش یابد

به گزارش کرونا نیوز،علیرضا اتابک روز دوشنبه در نشست ستاد مقابله با کرونای گچساران با یادآوری شیوع کرونای جهش یافته در برخی روستاهای حوزه لیشتر و خیرآباد اضافه کرد: شورای سلامت روستاها فعال شوند و برای پیشگیری از تجمعات در آیین های مختلف نیاز به حساسیت بیشتری است.

وی افزود: شوراهای اسلامی و دهیاران با همکاری پایگاه‌های بسیج با کنترل ورودی روستاها از ورود افراد غیربومی به این مناطق جلوگیری کنند.

وی عنوان کرد: از پانزدهم اسفند تاکنون ۶ هزار و ۸۸۵ مورد نمونه گیری ویروس کرونا در این شهرستان انجام شده که ۷۳۳ مورد آن مثبت بوده است.

فرماندار گچساران با بیان اینکه امسال به دلیل شیوع کرونا و اهمیت حفظ سلامتی شهروندان همه مراکز اقامتی گردشگری و مذهبی این شهرستان تعطیل است از هموطنان خواست به این شهرستان سفر نکنند.

وی توصیه کرد که شهروندان با مشاهده علائم‌مشکوک به ویروس کرونا در اسرع وقت به پزشک و مراکز بهداشتی مراجعه کنند.

فرمانده انتظامی گچساران هم گفت:از ابتدای آغاز طرح محدودیت های شبانه تردد خودرو جاده های درون شهری این شهرستان ۶۳۰ راننده متخلف جریمه شدند.

سید محمد موسوی اظهار داشت: محدودیت های تردد شبانه از ساعت ۲۱ شب تا سه بامداد از اسفند ماه تاکنون در گچساران به دلیل وضعیت قرمز ویروس کرونا در حال اجراست و تا زمان تصمیم ستاد کرونا ادامه خواهد شد.

وی بیان کرد: رانندگان هر یک از خودروهای متخلف ۲۰۰ هزار تومان جریمه شده اند.

فرمانده انتظامی گچساران تصریح کرد:همچنین اجرای محدودیت های ترافیکی در جاده های مواصلاتی استان های خوزستان و فارس نیز هم اکنون در دست اجراست.

موسوی ابراز داشت: متخلفان این طرح نیز براساس قانون جریمه می شوند.

۱۶۰۰ میلیاردریال به طرحهای آبرسانی‌کهگیلویه و بویراحمد تخصیص یافت
دنبال کنید

وی تاکید کرد:به پاسگاه های گچساران اعلام شده تا با دهیاری،شوراها و مسئولان بهداشتی این مناطق برای برخورد با برگزارکنندگان آیین های دسته جمعی بخصوص عروسی و عزاداری همکاری های لازم را داشته باشند.

موسوی همچنین از پلمب چهار باغ تفریحی در گچساران به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی در شب گذشته خبر داد و افزود: برخورد با متخلفان از مصوبات ستاد کرونا ادامه دارد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گچساران نیز در این نشست گفت: در قالب طرح شهید سلیمانی ۲ پایگاه در ورودهای شهر دوگنبدان در میدان خلبان شهید امید بخش و نرگسی با همکاری بهداشت و درمان برپا شده و تا پانزدهم فروردین فعالیت خواهد داشت.
سرهنگ باقر پسنده افزود: تاکنون بیش از ۲ هزار نمونه آزمایش از مسافران ورودی به گچساران از سوی این پایگاه‌ها انجام شده است.

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi