پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

تعطیلات نوروزی در گچساران پشت چراغ قرمز کرونا

گچساران- کرونا نیوز- هرساله در تعطیلات نوروزی گچساران میزبان هزاران‌ نفر بود اما قرار گرفتن در وضعیت قرمز کرونایی در اغاز سال جدید ؛حال و هوای متفاوتی به این شهرستان بخشیده است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 58733
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۰

کرونا :

تعطیلات نوروزی در گچساران پشت چراغ قرمز کرونا

به گزارش کرونا نیوز، اگرچه این دومین نوروز روزگار کرونایی در ایران و شهرستان گچساران است اما وضعیت قرمز این ویروس میزان مراقبت های بهداشتی را جدی تر کرده و بخش قابل توجهی از شهروندان دریافته اند شرط زنده ماندنشان حفظ فاصله هاست.

جاذبه های دیدنی گچساران که هر ساله در چنین روزهایی مملو از گردشگران بود امسال با وجود زیبایی طبیعی تقریبا سوت و کور است.

پارک ها، بوستان ها،مدارس، دشت ها و بقاع متبرکه که در بهاران طبیعت محل برپایی صدها چادر مسافرتی رنگارنگ بود اینک نشانی از شور و حال همیشگی عید نوروز ندارد.

بهار هر سال در چنین روزهایی صدای موسیقی محلی در کنار زیبایی های شگفت انگیز طبیعی و حضور هزاران مسافر از جای جای ایران زمین جلوه های بسیار تماشایی داشت اما ویروس کرونا امسال شمشیرش را برای گردشگری گچساران از روبسته است و در کمین افرادی است که نسبت به دستورالعمل های بهداشتی کوتاهی کنند.

تعداد پرشماری از شهروندان این شهرستان ترجیح می دهند به جای دیدارهای چهره به چهره به صورت مجازی نوروز را به یکدیگر شادباش گویند.

مسوولان شهرستان گچساران می گویند: در حال حاضر تعداد بیماران بستری مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در حال افزایش است و از شهروندان انتظار می رود که برای قطع زنجیره ویروس کرونا دید و بازدیدهای نوروزی را لغو کنند.

عزم شهروندان برای قطع زنجیره کرونا

یک شهروندان گچسارانی می گوید: این بهار را در خانه می‌مانیم و دعا می‌کنیم تا دوباره به روزهای خوب برگردیم.
سید نعمت قادری تاکید کرد:آگاهیم به اینکه بیرون از این خانه درختان شکوفه زده‌اند ،گنجشک‌ها آواز می‌خوانند و طبیعت تماشایی است ولی این را هم می دانیم آنجا در دل سبز بهار، به زردیِ پاییز می‌رسیم. 
وی بیان کرد:ما سکوت و تنهاییِ این پیله را به شوق پروانه شدن‌مان به جان می‌خریم.
قادری معتقد است بهار امسال باید جور دیگری شاد ‌شویم  و اطمینان داریم که روزهای خوب دوباره خواهند رسید. 
او آرزو کرد: تا آن روزها که بتوانیم خنده های یکدیگر را فارغ از دیوار ماسک ها ببنیم کسی از ما کم نشده‌ باشد.

یک بانوی گچسارانی می گویند:برای فرار از آلودگی به ویروس کرونا خود را با برنامه های تلویزیونی سرگرم می کنیم،

نسترن الهی با اشاره به اینکه افزون بر شبکه های ملی صدا وسیمای استانی دنا برنامه های متنوعی را برای نوروز امسال پیش بینی کرده که به دلیل فضای محلی و متناسب با فرهنگ بومی بسیار تماشایی است.

کرونا ۶ خانواده در کهگیلویه و بویراحمد را داغدار کرد
دنبال کنید

وی از شهروندان خواست تا از برنامه های این شبکه برای سرگرمی و نشاط خانواده خود استفاده کنند.

محدودیت های ترافیکی

جانشین پلیس راه گچساران با اشاره به اینکه  این شهرستان در تعطیلات نوروز مقصد بسیاری از مسافران بوده گفت:این روزها به دلیل شیوع کرونا امکان پذیرش مسافر وجود ندارد.

سرهنگ علی هدایت نژاد افزود:از ورود خودروهای پلاک غیر بومی به گچساران جلوگیری می‌شود.
وی اضافه کرد: در ورودی های خوزستان،بوشهر و فارس محدودیت تردد پیش بینی شده و هیچ خودروی غیر بومی اجازه ورود ندارد.

وی تصریح کرد: خودروهایی که از قانون سرپیچی کنند با جریمه‌های ۱۰ تا ۵۰ میلیون ریالی مواجه می‌شوند.

تعطیلی مراکز اقامتی و مذهبی
فرماندار گچساران نیز با بیان اینکه امسال به دلیل شیوع کرونا و اهمیت حفظ سلامتی شهروندان همه مراکز اقامتی گردشگری و مذهبی این شهرستان تعطیل است از هموطنان خواست به این شهرستان سفر نکنند.

علیرضا اتابک افزود: تاکنون چندین مورد کرونای جهش یافته در گچساران شناسایی شده است و این امر نگرانی ها را برای وضعیت کرونا در این شهرستان افزایش داده است.

وضعیت کرونا در گچساران۲

رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت:هم اکنون این شهرستان در وضعیت قرمز ویروس کرونا قرار دارد.
آرین غلامیان تاکید کرد:  ۲۸ مورد بیمار مشکوک به کرونا هم اکنون در بیمارستان های این شهرستان بستری هستند که از این تعداد ۱۲ مورد آن قطعی مبتلا به کرونا و ٢ مورد نیز در آی سی یو هستند.
وی بیان کرد:  انتظار می رود شهروندان گچسارانی تا زمانی که واکسیناسیون عمومی انجام‌ نشده پروتکل ها بهداشتی را رعایت و مسافرت‌های خارج از شهر را کنسل کنند.
غلامیان ادامه داد:  روزانه ۳۰۰ الی ۴۰۰ تست گیری کرونا در این شهرستان انجام‌می شود.
وی  توصیه کرد که شهروندان با مشاهده علائم‌مشکوک به کرونا در اسرع وقت به پزشک و مراکز بهداشتی مراجعه کنند.
غلامیان ادامه داد: بیشتر افرادی که بر اثر کرونا فوت کردند ، به دلیل مراجعه نکردن زود هنگام به بیمارستان ها و رعایت نکردن پروتکل ها بهداشتی بوده است. 
غلامیان با اشاره به اینکه  واکسیناسیون حوزه درمان‌گچساران در حال انجام است اظهار داشت:  ۲۵۰ واحد دوز واکسن کرونا به کادر بهداشت و درمان‌گچساران اختصاص داده شده که تا ۱۵ فروردین‌ سال اینده انجام می شود.

رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد: بسترهای لازم برای برگزاری انتخابات باشکوه در کهگیلویه و بویراحمد فراهم شود
دنبال کنید

وی ادامه داد:١٩ هزار و ۶۴٣ مورد تست کرونا از ابتدای شروع ویروس کرونا تاکنون از افراد با علائم مشکوک در این شهرستان گرفته شد.

غلامیان افزود: تاکنون بیش از چهار هزار و ۷۵۰ نفر در این شهرستان به بیماری کرونا مبتلا شدند. 
غلامیان تصریح کرد: ٩٢ نفر در این شهرستان تاکنون بر اثر بیماری کرونا فوت کردند.

برنامه های شبکه دنا در تعطیلات نوروز

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت: قاب سیمای استانی دنا با ۱۹ ویژه برنامه در ۲ هزار و ۴۲۷ دقیقه مهمان نوروزی مخاطبان می‌شود.
امیر رئوف استفاده از ساختارهای متنوع و جذاب برنامه سازی با رویکرد شادی‌آفرینی را از ویژگی‌های ویژه برنامه‌های نوروز ۱۴۰۰ شبکه استانی دنا عنوان کرد و افزود: یکی از این برنامه‌ها مستند مسابقه چرنگ است که در ۳۰ قسمت ۵۰ دقیقه‌ای با خلق لحظه‌های پرهیجان و با نشاط برای مخاطبان، آداب و رسوم مردم استان کهگیلویه و بویراحمد را تبیین می‌کند.

وی از پخش زنده برنامه جنگ شبانه “باوینه” در ۱۴ قسمت ۷۰ دقیقه‌ای خبر داد و یادآور شد: در این جنگ شبانه، برنامه‌های نمایشی طنز، آوازخوانی و قطعه‌های موسیقی محلی با هنرمندی هنرمندان استان اجرا می‌شود.
به گفته مدیرکل صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد انیمیشن “طاها و اعجاز نامه” از تولیدات این مرکز هم در ۲۶ قسمت ۷ دقیقه‌ای و ویژه برنامه “شادی خانه” در ۶ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای هم تدارک نوروزی شبکه استانی دنا برای مخاطبان کودک و نوجوان است.
وی ادامه داد: پخش یکهزار و۲۰۰ دقیقه سریال طنز ایرانی و خارجی و ۷۶۰ دقیقه فیلم کمدی در نوروز امسال از آنتن سیمای استانی دنا پخش می‌شود.

رئوف یادآور شد:برنامه صبحگاهی “بهارانه” هم با حضور کارشناسان و مدیران نهادهای خدمات رسان نوروزی پخش می‌شود.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر لزوم اجتناب از سفرهای غیر ضروری در شرایط شیوع ویروس کرونا از هم استانی‌ها خواست از فعالیت‌های الگویی خود همچون کتابخوانی، ورزش و سرگرمی‌های خانگی فیلم کوتاهی تهیه و برای شبکه استانی دنا ارسال کنند تا این فیلم‌های کوتاه هم از سیمای استانی پخش شود.

شهرستان ۱۲۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیویه و بویراحمد قرار دارد.

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi