دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

تجمعات انتخاباتی نقطه آسیب‌زای شیوع کرونا در کهگیلویه وبویراحمد است

یاسوج- کرونا نیوز- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هر چند تاکنون تلاش ها و اقدام های مقابله ای بویژه در زمینه بیماریابی فعال و هدفمند انجام شده است اما با این وجود تجمعات انتخاباتی و دورهمی ها رونق گرفته و این مهم نقطه چالش برانگیزی برای استان خواهد بود.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 58429
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۱

کرونا :

تجمعات انتخاباتی نقطه آسیب‌زای شیوع  کرونا در کهگیلویه وبویراحمد است

محمدمهدی بانشی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار کرونا نیوز اظهار داشت: شهرستان گچساران به واسطه برگزاری همین تجمعات و همجواری با خوزستان (تنها استان قرمز کشور) وضعیت آن قرمز اعلام شده است.

وی افزود: پیک کرونا از سه هفته پیش وارد استان کهگیلویه و بویراحمد شده ولی با این وجود نمونه گیری ها با قوت بیشتری در حال انجام است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این استان پس از خوزستان ظرفیت های خطر برای شیوع کرونای انگلیسی دارد و حتی در مواردی بیشتر است.

بانشی ابراز داشت: ایمنی جمعی استان در مقابله با کرونا بسیار پایین است و به شدت مستعد بحران است.

وی ادامه داد: گرم شدن هوا در برخی شهرهای گرمسیری استان و رفتن زیر کولر نیز وضعیت را حساس و شکننده تر خواهد کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: وضعیت بازار استان در مجموع از نظر رعایت پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی تاحدی مطلوب است اما کافی شاپ ها نقطه ضعف بازار از لحاظ رعایت نکردن دستورالعمل ها هستند.

بانشی بیان کرد: بسیاری از افراد بدون استفاده از ماسک به کافی شاپ ها مراجعه می کنند و جان خود و دیگران را به خطر می اندازند.

وی تصریح کرد: آمار ها نشان می دهد سیر پیک استان از نظر کرونا به حالت صعودی (تصاعدی) نزدیک می شود و تعداد بستری های هفته های اخیر افزایش داشته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هفته گذشته، هفته سهمگینی در افزایش تعداد موارد مثبت در استان بوده است.

تجهبز کانون‌های مساجد گچساران به تجهیزات ورزشی و کتابخانه‌ای
دنبال کنید

بانشی ادامه داد: در هفته گذشته ۱۸۵ صنف اخطار دریافت کردند و به مراجع قضایی معرفی و ۴۹ صنف نیز در بازار استان تعطیل شدند.

وی تاکید کرد: رعایت فاصله اجتماعی در استان از ۷۱ به ۷۵ رسیده است اما هنوز باید این آمار بیشتر شود.

بر اساس آخرین آمار، هم اینک ۱۵۹ بیمار در بیمارستان های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد ۵۱ نفر مبتلای قطعی و ۱۲ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۲۵۶۵۷ مورد گزارش شده است.
 

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi