جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

۲۰ تن روغن خوراکی در بازار کهگیلویه و بویراحمد توزیع می شود

یاسوج- کرونا نیوز- معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۲۰ تن روغن خوراکی برای تنظیم بازار از فردا در این استان توزیع می شود.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 58226
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۶:۵۱

کرونا :

۲۰ تن روغن خوراکی در بازار کهگیلویه و بویراحمد توزیع می شود

امیر تیمور موسویان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار کرونا نیوز اظهار داشت: این مقدار روغن با مشارکت بیش از ۴۰ واحد منتخب صنفی از روز دوشنبه ۱۸ اسفند در بازار کهگیلویه و بویراحمد توزیع می‌شود.
وی افزود: به منظور تنظیم بازار و تامین کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی مردم در آستانه عید نوروز این مقدار روغن با نظارت مستقیم بازرسان صنعت معدن و تجارت توزیع می‌شود.
معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با توجه به کمبود روغن خوراکی در بازار،  توزیع روغن تا رفع کمبود و روان سازی شبکه توزیع ادامه دارد.

موسویان عنوان کرد: بر اساس تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز عاملان توزیع ملزم به رعایت قیمت مصوب و نصب تابلوی عاملیت توزیع هستند.

وی ابراز داشت: از ابتدای مهرماه امسال تاکنون افزون بر سه هزار و ۷۰۰ تن روغن خوراکی تامین و در بازار کهگیلویه و بویراحمد توزیع شده است.

 معاون بازرسی و حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: همشهریان در صورت مشاهده تخلف (احتکار، گرانفروشی، امتناع از عرضه کالا و خدمات و یا فروش اجباری کالاها) با شماره ۱۲۴ بازرسان صنعت معدن و تجارت و سامانه ۱۳۵ تعزیرات حکومتی تماس بگیرند.

وی افزود: سرانه مصرف روغن خوراکی در کهگیلویه و بویراحمد را بیش از ۲۰ کیلوگرم در سال عنوان کرد و گفت این میزان هشت کیلوگرم بالاتر از متوسط جهانی است.

بیش از ۹۰ درصد مواد اولیه تولید روغن نباتی مورد نیاز کشور از طریق واردات تامین می شود.

در ماه های اخیر به دلیل برخی مشکلات برای ترخیص مواد خام روغن خوراکی از گمرک شاهد کمبود این کالای اساسی و مورد نیاز مردم در بازار کهگیلویه و بویراحمد بودیم.

کلنگ‌زنی و افتتاح ۶۸۶ پروژه در کهگیلویه و بویراحمد
دنبال کنید

استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیت ۷۱۳ هزار نفری تنها یک کارخانه تولید روغن خوراکی دارد.

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi