پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

سهل انگاری در رعایت دستورالعمل ها، وضعیت کهگیلویه را قرمز می کند

یاسوج- کرونا نیوز- رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان از احتمال قرمز شدن وضعیت شهرستان کهگیلویه در صورت ادامه روند فعلی خبر داد و گفت: ساده انگاری، سهل انگاری و کاهش حساسیت نسبت به رعایت اصول بهداشتی باعث ایجاد موج جدیدی از شیوع ویروس کرونا در شروع سال آینده خواهد شد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 58140
تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۱

کرونا :

سهل انگاری در رعایت دستورالعمل ها، وضعیت کهگیلویه را قرمز می کند

پرویز یزدانپناه روز جمعه به کرونا نیوز گفت: بیشترین درصد موارد مثبت تست pcr  در شهرستان کهگیلویه(٢٧ درصد)، گچساران( ٢٠ درصد) ،بویراحمد(١۶ درصد) و دنا (١۶ درصد) است که روند افزایشی بیماری در ۴ شهرستان بخصوص کهگیلویه نگران کننده  است و احتمالا وضعیت شهرستان کهگیلویه به زودی قرمز خواهد شد.

شهرستان  کهگیلویه بیشترین مراودات را با استان خوزستان دارند. نخستین فوتی کرونایی انگلیسی نیز در این شهرستان بود که وی نیز در سفر به استان خوزستان مبتلا شده بود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز با هشدار نسبت به شیوع ویروس کرونا در استان، در خصوص کمک به مردم زلزله زده سی سخت گفت: از همه تشکر می کنیم برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و حفظ جان همه مردم کشور و مردم این شهر ،کسی به سی سخت نیرو اعزام نکند .

حسین کلانتری گفت: یکی از بهترین پزشکان ما به دلیل ویزیت یک بیمار کرونایی انگلیسی خود گرفتار این ویروس شد و متاسفانه  روز گذشته به عنوان شهید راه سلامت آسمانی شد.

استاندار با یادآوری وضعیت خطرناک شیوع کرونا ادامه داد : متاسفانه ویروس انگلیسی وارد استان شده و تلفات هم داده ایم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد : این ویروس بسیار خطرناک است و بنابر گفته متخصصان و همچنین شواهد بروز بیماری این ویروس می تواند به شدت کشنده باشد .

کلانتری گفت : خوزستان مرکز قرمز ویروس کرونای انگلیسی است اما مردم ما همچنان با این استان ارتباطات زیادی دارند که باید این مورد را رعایت کنند.

هم اکنون ۱۶۸ بیمار در بیمارستان های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد ۳۳ نفر مبتلای قطعی و ۱۰ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

کتاب«فتاح» باحضور «مرتضی سرهنگی» در یاسوج نقد و بررسی شد
دنبال کنید

تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۲۵هزار و ۱۵۳نفر گزارش شده است.

از یک هزار و ۴۳۷  نمونه دریافت شده حدود ۱۰ درصد موارد مثبت بودند و بیشترین موارد مربوط در کهگیلویه، بویراحمد ،گچساران ،دنا و بقیه در سایر شهرستان های استان هستند.

 وضعیت کرونایی استان در یک شرایط شکننده و ناپایدار قرار گرفته است که در صورت عدم رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی و پرهیز از حضور در تجمعات تبعات خطرناکی پیش روی مردم استان است.

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi