پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

استاندار به انتقاد نمایندگان مجلس در سفر به سی سخت پاسخ داد

یاسوج- کرونا نیوز- استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به انتقاد و گلایه جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بازدید از مناطق زلزله دنا، گفت: این هیات به عنوان نمایندگان مجلس برای کمک به مردم زلزله زده آمده بودید و نباید در این شرایط بحرانی انتظار پهن کردن فرش قرمز را می داشتید.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 57949
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۶:۵۴

کرونا :

استاندار به انتقاد نمایندگان مجلس در سفر به سی سخت پاسخ داد

به کزارش کرونا نیوز،  پنجم اسفندماه، ۱۴ عضو کمیسیون های عمران، شوراها و بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی برای بازدید از شهر زلزله زده سی سخت و آشنایی با مسائل و مشکلات مردم زلزله زده به کهگیلویه ‌و بویراحمد سفر کردند.

اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نسبت به شرکت نکردن حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست جمع بندی انتقاد و گلایه شدید داشتند و اعلام کردند که این موضوع به وزیر کشور منعکس می شود و کلانتری نیز باید پاسخگو باشد.

کیامرث حاجی زاده معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز به این عده پاسخ داد که اینجانب به نیابت از حسین کلانتری در این نشست حضور یافته ام و ایشان همزمان در نشستی در دفتر نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج با سعید اوحدی معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور و محمد مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) برای پیگیری برخی امور و مسائل مهم و کلان استان شرکت کرده و در صورت اتمام آن نیز در این نشست حضور خواهد یافت. 

حسین کلانتری روز شنبه در نشست ستاد مدیریت بحران استان اظهار داشت: در سفر اعضای کمیسیون عمران به شهر زلزله زده سی سخت، معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد به نیابت از بنده همراه آنها بود و امکانات لازم در اختیار انان قرار گرقت.

وی افزود: دولت، سپاه، بسیج، کمیته امداد، ستاد اجرایی امام، بنیاد شهید، حج و زیارت، اوقاف و غیره همه خوش درخشیدند و برای کمک به مردم زلزله زده سی سخت بسیج شدند و کمک ها همچنان ادامه دارد.

واگذاری کارخانه قند یاسوج به بخش خصوصی کاملاً غیر منطقی است / دریغ از اینکه یک بار استاندار کهگیلویه و بویراحمد حال کارگران کارخانه قند را پرسیده باشد
دنبال کنید

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: در همان دقایق اولیه وقوع زلزله سی سخت، ستاد مدیریت بحران تشکیل شد و همان شب تقسیم وظایف صورت گرفت.

کلانتری عنوان کرد: همان شب نخست اسکان اضطراری زلزله زدگان در دستور کار قرار گرفت و شهر سی سخت به ۹ محور تقسیم شد.

وی تاکید کرد: دستگاه های خدمات رسان به فوریت در مناطق زلزله زده حضور پیدا کردند و آب، برق، گاز وصل شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: پس از وقوع زلزله تاکنون حدود ۵ هزار تخته چادر در شهرستان دنا توزیع شده است و روزانه ۱۵ هزار پرس غذای گرم میان زلزله زدگان توزیع می‌شود. 

وی عنوان کرد: کمک ها از ارگان های مختلف قابل تقدیر است و برای نمونه وزارت کار ۲۰ کامیون اقلام مختلف به استان ارسال کرده است.
 
کلانتری بیان کرد: اقلام اهدایی از سوی دستگاه های مختلف با هماهنگی جمعیت هلال احمر، در بین مردم به صورت عادلانه توزیع خواهد شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: توجه دولت به زلزله زدگان سی سخت ویژه بوده و در اولین جلسه ۵۰۰ میلیارد تومان برای این شهر زلزله زده در نظر گرفته شده است که بخشی از آن تسهیلات بلاعوض و مابقی نیز تسهیلات بلند مدت خواهد بود.

وی گفت: مهمترین مسئله بحث بازسازی ایمن منازل مردم زلزله زده است و دولت تعیین کرده که باید مردم در مرداد ماه در منازلشان سکونت یابند.

کلانتری تاکید کرد: مقرر شده رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای هر خانه خراب شده، ۱۰ میلیون تومان کمک کند.

وی ادامه داد: ۶ شعبه بنیاد مسکن در سی سخت برای تشکیل پرونده منازل اسیب دیده ایجاد شده و به محض تشکیل پرونده اولین قسط به حساب مردم واریز می شود.

شعرهای جنجالی اردوغان رئیس جمهور ترکیه در باره رود ارس ( فیلم )
دنبال کنید

زلزله ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر ساعت ۲۲ و پنج دقیقه و ۳۴ ثانیه چهارشنبه شب ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۹ شهر سی ‌سخت مرکز شهرستان دنا را لرزاند. 

براساس این گزارش ،زلزله در فاصله ۱۰ کیلومتری سی‌سخت در کهگیلویه و بویراحمد ، ۱۹کیلومتری کمه در استان اصفهان و ۲۴ کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد رخ داده است .این زلزله تلفات جانی نداشته اما ۶۳نفر مجروح برجای گذاشته است.

این زمین لرزه در شهرهای یاسوج، گچساران و دهدشت هم احساس شد.

 ۱۲ فروردین سال ۹۷ نیز زمین لرزه ۵.۶ ریشتری در شهرهای سی سخت و یاسوج خساراتی به بار آورد.

شهرستان ۴۲ هزار نفری دنا در ۳۵ کیلومتری غرب یاسوج قرار دارد

منبع

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi