پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

رسانه ها از تضعیف دستگاه های اجرایی در کمک به زلزله زدگان دنا بپرهیزند

یاسوج- کرونا نیوز- فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: رسانه ها از تضعیف دستگاه های اجرایی استان که در حال خدمات رسانی به مردم زلزله زده سی سخت مرکز شهرستان دنا هستند، خودداری کنند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 57879
تاریخ انتشار : جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۶:۵۱

کرونا :

رسانه ها از تضعیف دستگاه های اجرایی در کمک به زلزله زدگان دنا بپرهیزند

به گزارش کرونا نیوز؛ ۸سردار حمید خرم دل روز پنجشنبه در این باره اظهار داشت: تضعیف هر نهادی یا سازمانی در این شرایط باعث از دست رفتن روحیه جهادی تیم‌های خدمت‌رسان می‌شود.

وی افزود: هلال احمر ،کمیته امداد، بهزیستی، سپاه بسیج و همه دستگاه های اجرایی استان در زلزله سی سخت پای کار هستند و نباید خدمات فرد و دستگاهی تضعیف شود.

سردار خرم دل تصریح کرد: در سپاه در هر حالی باید کنار مردم باشیم و وظیفه شرعی و قانونی ماست.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط خاص شهر سی سخت توجه ها و کمک ها متمرکز شده اند اما خدمات به روستاهایی که خسارت دیده اند نیز می رسد.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: شغل مردم سی سخت  باغداری و کشاورزی است به همین دلیل بسیج جامعه مهندسین مامور شده که خسارت وارد شده در این بخش را ارزیابی کند و بازسازی لازم در طرح های کشاورزی آسیب دیده صورت گیرد.

سردار خرمدل افزود: مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه فتح را مامور کرده ایم که خانه هایی که دارای افراد معلول هستند را شناسایی و مبالغی برای داروها و تغذیه آنها اختصاص دهیم.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: ۱۵۰۰ وسیله گرمایشی از سوی بنیاد علوی و ۵۰۰ مورد دیگر نیز از سوی یک موسسه دیگر بین زلزله زدگان سی سخت توزیع شده است.

وی بیان کرد: به مردم سی سخت قول می دهیم تا زمانی که نیاز باشد در کنار آنها خواهیم بود .

سردار خرم دل تصریح کرد: موسسه مسکن بسیجیان اعلام کرده اند در بحث آوار برادری کمک می کنند و ماشین آلات خود را اعزام خواهند کرد .

تدوین برنامه یکساله در حوزه های مختلف امور جوانان لازم است
دنبال کنید

وی تاکید کرد:در جلسه ای با سردار سلامی داشتیم مقرر شد سپاه و بسیج مسکن ۱۳۰ خانوار مددجوی کمیته امداد و ۵۰ خانوار مددجوی بهزیستی را بازسازی کنیم و به استاندار و کمیته امداد و بهزیستی نیز اعلام کرده ایم .

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با اشاره به خدمات پزشکی ارائه شده از طرف سپاه فتح استان در شهرستان زلزله‌زده دنا، گفت: حدود ۷۵۰ بیمار خاص در شهرستان دنا شناسایی شده ‌که بسته های معیشتی به همراه کمک هزینه تامین دارو به این خانواده ها اهدا می‌شود.

سردار خرم دل در پایان از توزیع بیش از ۴۰۰۰ بسته معیشتی بین خانواده‌های شهرستان دنا خبر داد و گفت: در حوادث مشابه نظیر زلزله بم و کرمانشاه مردم و نظام توان و مشارکت خود را به خوبی به اثبات رسانده‌اند و سپاه تا آخرین لحظه در کنار مردم خواهد بود.

زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر شامگاه ۲۹ بهمن ماه شهر سی سخت را لرزاند و همچنان پس لرزه های آن ادامه دارد. تاکنون بزرگترین پس لرزه آن ۴.۵ ریشتر بوده است که ظهر چهارشنبه ۶ اسفندماه شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا را در استان کهگیلویه و بویراحمد لرزاند.

در پی وقوع زلزله ۵ و ۶ دهم ریشتری به ۳ هزار و ۷۰۰ واحد از منازل مسکونی خسارت وارد شد.

۸۰۰ واحد به علت خسارت ۶۰ تا ۱۰۰ درصد نیاز به بازسازی دارد و از مجموع ۳ هزار و ۷۰۰ واحد نیز ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری هستند.

از مجموع ۸۰۰ واحد بازسازی ۴۲۰ واحد شهری و ۳۸۰ واحد روستایی و از ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری هزار و ۵۰۰ واحد شهری و هزار و ۴۰۰ واحد روستایی است.

افزایش مبتلایان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد نگران کننده است
دنبال کنید

میزان خسارت زلزله به واحد های تعمیری بین ۲۰ تا ۴۰ درصد و بر اثر این زلزله به ۲ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی خسارت معیتشی از جمله تخریب اسباب و وسایل منزل خسارت وارد شده است.

۶۴ نفر در این زلزله دچار مصدومیت شدند.

 ۱۲ فروردین سال ۹۷ نیز زمین لرزه ۵.۲ ریشتری در شهرهای سی سخت و یاسوج خساراتی به بار آورد.

شهرستان ۴۲ هزار نفری دنا در ۳۵ کیلومتری غرب یاسوج قرار دارد.

منبع

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi