پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

جولان زلزله، سرما و کرونا در آوارهای سی‌سخت

یاسوج- کرونا نیوز- احتمال شروع موج چهارم شیوع کرونا کهگیلویه و بویراحمد را در آستانه یک بحران جدی قرار داده است اما این روزها شرایط شهرستان دنا به سبب وقوع زلزله بسیار متفاوت بوده و سرما، بارش برف، نبودن سرپناه و کرونا زندگی مردم را دشوار کرده است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 57832
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۱

کرونا :

جولان زلزله، سرما و کرونا در آوارهای سی‌سخت

به گزارش کرونا نیوز، وقوع زلزله پنج و ۶ دهم ریشتری سی سخت، در ۲۹ بهمن ماه خسارت‌های فراوانی به منازل مسکونی مردم شهرستان دنا وارد کرد و سبب شد خانه های بسیاری از آنها تخریب ‌و نیاز به نوسازی و بازسازی داشته باشد.

این روزها به دلیل احتمال شیوع نوع انگلیسی کرونا، امن ترین مکان خانه محسوب می شود اما نابودی منازل، سی سختی ها را به خیابان ها کشاند و مامن امن آن ها نابود شد.

هم اینک حدود یک هفته از زلزله سی سخت می گذرد و با تلاش دولتمردان کار اسکان اضطراری زلزله زدگان در چادر ها پایان یافته است.

سرمای شهرستان زلزله زده دنا و شهر سی سخت تا منفی پنج درجه هم می رسد و این مردمان مجبورند در این چادر ها شب را به صبح برسانند.

در این شرایط استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی بسیار مهم است و نباید بگذاریم بحران زلزله، بحران دیگری از جنس کرونا انگلیسی به همراه بیاورد.

مردم همدل و همراه استان کهگیلویه و بویراحمد و دیگر استان های کشور از همان دقایق نخست وقوع زلزله به کمک زلزله زدگان شتافتند.

از سوی دیگر ویروس منحوس کرونا در سراسر استان جولان می دهد و سی سخت از این امر مستثنی نیست.

در روزهای گذشته ۴ نفر در استان جانشان را از دست داده اند و این نشان دهنده روند افزایشی شیوع و ابتلا به این بیماری در همه شهرستان های استان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: همراهی و همدلی مردم استان و هم میهنان با مردم زلزله زده سی سخت تحسین برانگیز است اما ضروری است وسایل و اقلام کمکی جمع آوری شده توسط مردم با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی توزیع شود.

حق وتو مصداق تضییع حقوق ملتهاست
دنبال کنید

پرویز یزدان پناه افزود: افزایش نمونه گیری کووید ۱۹ در شهر سی سخت باید مد نظر قرار بگیرد به دلیل شرایط ایجاد شده در شهر سی سخت باید میزان رعایت اصول بهداشتی افزایش و تجمعات کاهش یابد.

وی ادامه داد: مسئولان به دلیل رفت و آمد بسیار نیز باید تحت تکرار تست قرار بگیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: بیماران کرونایی شهر سی سخت به مرکز استان اعزام می شوند و در نقاهتگاه های معین تحت قرنطینه قرار می گیرند.

وی ادامه داد: بیشتر شهرهای استان خوزستان دچار کرونای انگلیسی شده اند و چون کهگیلویه و بویراحمد در نزدیکی استان خوزستان قرار دارد و کمک هایی از مردم خوزستان نیز به شهر سی سخت داشته ایم.

با این اوصاف احتمال ورود ویروس انگلیسی به استان بسیار بالا است که همکاری و همراهی مردم در رعایت اصول بهداشتی را می‌طلبد.

یزدان پناه با اشاره به اینکه کار اصلی بهداشت و درمان سلامت مردم است، عنوان کرد: همه نیروهای بهداشتی و درمانی موظف هستند که تنها بر روی موضوع بهداشت و درمان تمرکز نموده و تمام تلاش خود را به کار گیرد.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: تعداد  ۶۵ هزار عدد ماسک سه لایه در شهر سی سخت توزیع شد. 

جلال پورانفرد افزود: این تعداد ماسک به ارزش ۵۲ میلیون تومان خریداری و از طریق شبکه بهداشت و درمان شهرستان دنا بین همشهریان شهر سی سخت توزیع شد و هر خانواده یک بسته ۵۰ عددی ماسک را تحویل گرفت.

خدمات دولت به مردم زلزله زده سی سخت همچنان ادامه دارد و دولت اعلام کرده تا پایان یافتن این بحران در کنار مردم زلزله زده سی سخت خواهد ماند.

تیراندازی در کانون اصلاح و تربیت یاسوج/مرگ سه سرباز وظیفه
دنبال کنید

بر اساس آخرین اطلاعات جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد  زلزله‌زدگان شهرستان دنا به وسایلی همچون اجاق گاز، بخاری، پتو، لوازم‌خانه، موکت، مواد خوراکی، ست‌های بهداشتی و کانکس نیاز دارند.

زلزله ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر ساعت ۲۲ و پنج دقیقه و ۳۴ ثانیه چهارشنبه شب ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۹ شهر سی ‌سخت مرکز شهرستان دنا را لرزاند.

براساس این گزارش ،زلزله در فاصله ۱۰ کیلومتری سی‌سخت در کهگیلویه و بویراحمد ، ۱۹کیلومتری کمه در استان اصفهان و ۲۴ کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد رخ داده است .این زلزله تلفات جانی نداشته اما ۶۳نفر مجروح برجای گذاشته است.

این زمین لرزه در شهرهای یاسوج، گچساران و دهدشت هم احساس شد.

 ۱۲ فروردین سال ۹۷ نیز زمین لرزه ۵.۶ ریشتری در شهرهای سی سخت و یاسوج خساراتی به بار آورد.

شهرستان ۴۲ هزار نفری دنا در ۳۵ کیلومتری غرب یاسوج قرار دارد.

منبع

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi