جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

مهمترین کالاهای مورد نیاز زلزله زدگان شهرستان دنا اعلام شد

یاسوج- کرونا نیوز- مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: زلزله‌زدگان شهرستان دنا به وسایلی همچون اجاق گاز، بخاری، پتو، لوازم‌خانه، موکت، مواد خوراکی، ست‌های بهداشتی و کانکس نیاز دارند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 57750
تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۲

کرونا :

مهمترین کالاهای مورد نیاز زلزله زدگان شهرستان دنا اعلام شد

امان الله جهانبین روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار کرونا نیوز با بیان اینکه رسالت هلال احمر تامین چادر و امداد اضطراری زلزله زدگان است،اظهار اشت: با توجه به سرمای شهرستان دنا تامین کانکس برای زلزله زدگان تا زمانی که منازل مسکونی آنان احداث شود ضروری ترین نیاز مردم زلزله زده است. 

وی از خیران نیک اندیش خواست تا کمک های نقدی خود برای کمک به زلزله زدگان را به شماره حساب  ۵۲۲۳۵۲۲۳۱۹ نزد بانک ملت و شماره کارت۶۱۰۴۳۳۷۴۲۸۵۰۸۰۳۸ به نام جمعیت هلال احمر کهگیلویه وبویراحمد واریز کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد:در چند روز اخیر پنج هزار و۴۰۱ قلم کالا در مناطق زلزله زده شهرستان دنا توزیع شده است.

جهان بین ابراز داشت:در این مدت سه هزار و۱۱ تخته چادر،۹۴۵ تخته پتو،۷۰ تخته موکت،یکهزار و ۹۴۵ بسته غذا،۹۰ شعله والور و ۱۲۴ شعله هیتر برقی در مناطق زلزله زده شهرستان دنا توزیع شده است.

وی بیان کرد: در چند روز اخیر همچنین ۶ هزار و ۶۴۴ کیلوگرم نایلون پوششی در مناطق زلزله زده شهرستان دنا توزیع شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: این اقلام از سوی عوامل امدادی در مناطق ده گانه و درب منازل آسیب دیده توزیع شده است.

جهان بین تاکید کرد: ۴۰ تیم هلال احمر در منطقه زلزله زده شهرستان دنا در حال خدمات رسانی به زلزله زدگان هستند.

وی اضافه کرد:همچنین تیم هایی از استان‌های معین فارس، اصفهان، خوزستان و چهارمحال و بختیاری برای خدمات رسانی در مناطق زلزله زده اعزام شده اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد:برای خدمات رسانی مطلوب تر شهر سی سخت به ۹ محله تقسیم شده و اکیپ‌هایی از نیروهای هلال احمر، سپاه، نیروی انتظامی و نیروهای مردمی جهت توزیع اقلام امدادی و ارائه خدمات از جمله چادر تشکیل شده که به صورت خانه به خانه در اختیار مردم قرار می دهند.

۱۲۵همایش پیاده‌روی در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد
دنبال کنید

جهانبین از مردم زلزله‌زده خواست که در جلوی هلال احمر و دستگاه‌های خدمات‌رسان به زلزله‌زدگان تجمع نکنند چرا که تجمع آنها روند خدمات رسانی و امدادرسانی را با کُندی مواجه می کند.

زلزله ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر ساعت ۲۲ و پنج دقیقه و ۳۴ ثانیه چهارشنبه شب ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۹ شهر سی ‌سخت مرکز شهرستان دنا را لرزاند. 

براساس این گزارش ،زلزله در فاصله ۱۰ کیلومتری سی‌سخت در کهگیلویه و بویراحمد ، ۱۹کیلومتری کمه در استان اصفهان و ۲۴ کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد رخ داده است .این زلزله تلفات جانی نداشته اما ۶۳نفر مجروح برجای گذاشته است.

این زمین لرزه در شهرهای یاسوج، گچساران و دهدشت هم احساس شد.

 ۱۲ فروردین سال ۹۷ نیز زمین لرزه ۵.۶ ریشتری در شهرهای سی سخت و یاسوج خساراتی به بار آورد.

شهرستان ۴۲ هزار نفری دنا در ۳۵ کیلومتری غرب یاسوج قرار دارد

 

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi