پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

دولت با تمام امکانات از مردم دنا حمایت می کند

یاسوج – کرونا نیوز – استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به حضور مسئولان کشوری و ستادی در شهرستان زلزله زده دنا گفت: رئیس جمهور در تماس تلفنی حمایت همه جانبه دولت را از مردم زلزله زده شهر سی سخت اعلام کرد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 57641
تاریخ انتشار : جمعه ۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۱

کرونا :

دولت با تمام امکانات از مردم دنا حمایت می کند

حسین کلانتری روز جمعه در نشست ستاد مدیریت بحران استان در شهرستان دنا، اظهارداشت: ریاست جمهور در تماس تلفنی ،آقای اسلامی وزیر راه ،مسکن و شهرسازی را نماینده ویژه خود برای بازدید از شهر سی سخت و روستاهای اسیب دیده از زلزله معرفی کرد و اظهار کرد که هر تصمیمی که بگیرند در دولت به صورت خاص تصویب و اجرایی خواهد شد.

وی بیان کرد: ریاست جمهوری از همان دقایق اولیه وقوع زلزله پیگیر وضعیت مردم زلزله زده سی سخت بودند و سفر مسئولان به سی سخت گویای حمایت همه جانبه دولت از مردم دنا است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: وضعیت تمام خانه ها،واحدهای تجاری و کشاورزی آسیب دیده در زلزله با دقت  ارزیابی می شود و پس از آن برای بازسازی انها اقدامات مناسب صورت می گیرد.

 کلانتری با اشاره به اینکه تیم های ارزیاب در شهر سی سخت مشغول ارزیابی وضعیت موجود هستند و  هیچ خانه ای بدون ارزیابی نمی ماند ،گفت: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و وزارت رفاه و تعاون محموله هایی امدادی به استان ارسال کرده و بنیاد علوی و ستاد اجرایی فرمان امام قول کمک داده اند.

وی با اشاره به اینکه شهر سی سخت بر روی کمربند زلزله قرار دارد، تاکید کرد که اصول نظام مهندسی در ساخت و سازهای جدید باید به دقت رعایت شود.

وی با اشاره به اینکه مسئولان کشوری از جمله آقایان جهانگیری، واعظی و وزیر کشور به جد پیگیر وضعیت مردم زلزله زده دنا هستند، عنوان کرد: دکتر نوبخت اعلام کرد تصمیم های مسئولان حاضر در مناطق زلزله زده در دولت مورد حمایت قرار می گیرد. 

وزیر کشور وارد یاسوج شد/ بررسی خسارت سیل با حضور وحیدی
دنبال کنید

کلانتری اظهار داشت: با توجه به پیگیری جدی مسئولان نیاز است در فضایی آرام خسارات ناشی از زلزله برآورد تا برای جبران تصمیم گیری شود.

استاندار بیان کرد: سی سخت قطب گردشگری منطقه است ،زندگی مردم روی این محور می چرخد و انتظار می رود خسارت وارده به بازاریان، واحدهای گردشگری و باغات نیز بررسی شود.

کلانتری با تشکر از حمایت همه جانبه مسئولان در راستای خدمات رسانی به مردم زلزله زده سی سخت افزود: حضور مسئولان در کنار مردم نقش مهمی در امیدوار کردن مردم درد کشیده سی سخت دارد.

وی گفت: تا پایان عملیات و حل مشکلات همشهریان، لحظه به لحظه در کنار مردم هستیم و از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۶ دهم ریشتر ، ساعت ۲۲ و ۵ دقیقه و ۳۴ ثانیه ؛چهارشنبه شب شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا را در استان کهگیلویه و بویراحمد لرزاند. مرکز لرزه نگاری کشور اعلام کرد این زمین لرزه در عمق ۸ کیلومتری زمین اتفاق افتاد.

براساس این گزارش ،زلزله در فاصله ۱۰ کیلومتری سی‌سخت در کهگیلویه و بویراحمد ، ۱۹کیلومتری کمه در استان اصفهان و ۲۴ کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد رخ داده است .

این زمین لرزه در شهرهای یاسوج، گچساران و دهدشت هم احساس شد.

 ۱۲ فروردین سال ۹۷ نیز زمین لرزه ۵.۶ ریشتری در شهرهای سی سخت و یاسوج خساراتی به بار آورد.

سی سخت با ۷ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری غرب یاسوج قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی به همراه رئیس سازمان مدیریت بحران ، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و مدیرعامل جمعیت هلال احمر  برای بررسی وضعیت شهر زلزله زده سی سخت صبح جمعه وارد این شهر شدند و در جلسه ستاد مدیریت بحران شرکت کردند.

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi