شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

سند توسعه صادرات کهگیلویه و بویراحمد تدوین می شود

یاسوج- کرونا نیوز- استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد که سند توسعه صادرات استان باید به طور مستند تدوین و مورد استفاده قرار گیرد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 57544
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۱

کرونا :

سند توسعه صادرات کهگیلویه و بویراحمد تدوین می شود

به گزارش کرونا نیوز، حسین کلانتری روز چهارشنبه در حاشیه آیین بزرگداشت روز ملی صادرات و تجلیل از صادرکنندگان نمونه استانی در یاسوج، اظهار داشت: با برنامه ریزی منسجم ،سند توسعه صادرات استان تا نیمه نخست سال آینده آماده شود.

وی افزود: با وجود فشار و تحریم های اقتصادیظالمانه ، میزان صادرات کشور و به تبع آن در استان افزایش چشمگیری داشته است و میانگین رشد صادرات در کشور ۱۳ درصد و در این استان ۴۷ درصد بوده است.

کلانتری بیان کرد: برنامه ریزی ها به گونه ای خواهد بود که در سال آینده با افتتاح چندین طرح جدید از جمله پتروشیمی گچساران ، میزان صادرات استان بیش از سال جاری افزایش داشته باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد نیز ابراز داشت: امسال ۷ میلیون و ۱۳۰ هزار دلار محصول از استان به خارج از کشور صادر شده است در حالی که این رقم در سال گذشته ۴ میلیون و ۸۳۰ هزار دلار بود.

سالار حسین پور افزود: کلینگر سیمان، پوشاک، اسپری، خوشبو کننده، موکت و انواع لوازم آرایشی و بهداشتی کالاهای صادراتی استان بوده است که به کشورهای آلمان، سوئیس، عراق، آفریقای جنوبی و افغانستان صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: زیرساخت های لازم برای صادرات کالاهی تولیدی در این‌استان نوپاست با این وجود تاکنون از ظرفیت های خوبی همچون ایدرو و ایمیدرو در استان استفاده شده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج نیز گفت: سبد واحد کالایی استان در زمینه صادرات در بخش های کشاورزی و دامپروری نیاز به افزایش دارد.

بازگشایی ۵۵۰ کیلومتر جاده های عشایری گچساران
دنبال کنید

جبار کیانی پور افزود: سهم استان کهگیلویه و بویراحمد در صادرات کشور ناچیز بوده و نسبت به استان هایی همچون اصفهان و استان های مرزی در رده پایینی قرار دارد.

وی ادامه داد: با توجه به نوپا بودن زیرساخت های صادراتی ، تلاش ها به سمت آشنایی فعالان اقتصادی با تجارت بوده و میزان صادران استان رو به افزایش است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج تاکید کرد: کارخانه سیمان مارگون نقش چشمگیری در افزایش صادرات امسال این استان داشته است.

آیین بزرگداشت روز ملی صادرات و تجلیل از صادرکنندگان نمونه استانی، با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و صادرکنندگان نمونه استان برگزار شد.
 

منبع

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi