جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

حمایت از نخبگان راهکار توسعه کهگیلویه و بویراحمد است

یاسوج- کرونا نیوز- استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: حمایت از نخبگان، جوانان و مبتکران یکی از راهکار های توسعه همه جانبه این استان به شمار می رود.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 57495
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۱

کرونا :

حمایت از نخبگان راهکار توسعه کهگیلویه و بویراحمد است

به گزارش کرونا نیوز، حسین کلانتری روز سه شنبه در حاشیه افتتاح مرکز رشد دهدشت به صورت ویدئو کنفرانس در یاسوج، اظهار داشت: به فناوران و واحد های فناورانه و پارک علم و فناوری توجه ویژه خواهد شد زیرا که پیشرفت همه جانبه کشور در گرو حمایت از آنهاست.

وی افزود: رقابت در دنیای امروز شدید بوده و باید شرکت های فناور بسیار توانمند شوند و البته همت فناوران شرکت های دانش بنیان استان ستودنی است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در سفر امروزش به استان از اقدامات رو به رشد شرکت های دانش بنیان و فعالیت هایی که در پارک علم و فناوری شکل گرفته است، رضایت داشت.

وی ادامه داد: در این سفر نیاز های واحد های فناور استان در بازدید از نمایشگاه فناورانه بررسی و قول های مساعدی برای حمایت از این واحد ها داده شد البته بخش هایی به استان ارجاع داده می شود و حمایت های زیرساختی و مالی از آن ها صورت می گیرد.

استاندار کهگیلویه و وبویراحمد بیان کرد: در موضوع کرونا فعالیت های شرکت های دانش بنیان کشور چشمگیر بوده و در عرصه بین المللی درخشیده اند و تمام نیاز های نظام سلامت ( از قبیل ونتیلاتور و واکسن) پیشرو بوده اند.

کلانتری با اشاره به خدمات نظام در تمامی حوزه ها در کهگیلویه و بویراحمد، تاکید کرد: در حوزه سلامت تعداد تخت های بیمارستانی ۲ برابر شده و همچنین خدمات دولت در زمینه مسکن روستایی در استان افزایش یافته است.

وی عنوان کرد: ظرف حدود یک سال گذشته افزون بر ۲ هزار مسکن برای روستاییان آماده شده و ۱۵۰۰ واحد دیگر نیز تا پایان دولت تکمیل می شوند.

۲۷ پروژه عمرانی و اقتصادی در بویراحمد کلنگ زنی و به بهره برداری رسید
دنبال کنید

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در این دولت یک و نیم برابر ۳۵ سال گذشته در حوزه مسکن این استان خدمات ارائه شده است.

کلانتری تصریح کرد: از سال ۹۲ تاکنون میزان بزرگراه ها از ۵۰ کیلومتر به ۴۲۰ کیلومتر در استان رسیده و بیش از ۴۰۰ کیلومتر دیگر در دست اجراست.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری امروز سه‌شنبه با هدف بازدید از شرکت‌های دانش بنیان و افتتاح پارک علم و فناوری دهدشت و شرکت در چند برنامه دیگر وارد کهگیلویه و بویراحمد شد.

نشست با فناوران برتر، بازدید از نمایشگاه فناورانه، بازدید از دانشگاه علوم پزشکی استان و دانشگاه آزاد از دیگر برنامه های معاون رییس جمهوری در سفر به این استان است.

عصر امروز نیز نشست جمع بندی این سفر یک روزه در استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود.

در حال حاضر ۵۲ واحد فناور در مراکز رشد بویراحمد، گچساران و کهگیلویه  فعالیت دارند.

۱۶ شرکت در پارک استان، ۱۸ واحد فناور در مرکز رشد جامع  شهر یاسوج و ۱۶ واحد فناور در مرکز رشد گچساران مستقر هستند.

تاکنون با استقرار ۲ واحد  فناور در مرکز رشد کهگیلویه  موافقت شده است.

منبع

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi