یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

محدودیت های کرونایی از اول آذر در گچساران اجرا می شود/ لیست مهمترین مشاغلی که مجوزفعالیت  تا اطلاع ثانوی را ندارند

فرماندار گچساران گفت: بر اساس اعلام ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا محدودیت‌های شدید کرونایی از اول آذر به مدت ۲ هفته در گچساران اعمال می شود. به گزارش کرونا به نقل از رسانه ها به تقل از خبرگزاری ایرنا گچساران علی خوان پایه روز پنجشنبه در نشست ستاد مقابله با بیماری کرونا افزود: تاکنون ۷۰ نفر بر

اختصاصی کرونا

کد خبر : 55284
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۲

کرونا :

محدودیت های کرونایی از اول آذر در گچساران اجرا می شود/ لیست مهمترین مشاغلی که مجوزفعالیت  تا اطلاع ثانوی را ندارند

فرماندار گچساران گفت: بر اساس اعلام ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا محدودیت‌های شدید کرونایی از اول آذر به مدت ۲ هفته در گچساران اعمال می شود.

به گزارش کرونا به نقل از رسانه ها به تقل از خبرگزاری ایرنا گچساران علی خوان پایه روز پنجشنبه در نشست ستاد مقابله با بیماری کرونا افزود: تاکنون ۷۰ نفر بر اثر کرونا در این شهرستان جان  باخته اند.

وی بیان کرد: تاکنون بیش از ۸۱.۸ درصد از مبتلایان به ویروس کرونا در این شهرستان بهبود یافته اند. 

 خوان پایه ابراز کرد: این محدودیت ها از روز شنبه اول آذر اعمال می شود و  براساس آن فقط دسته اول و دوم مشاغل اجازه فعالیت در این شهرستان  را دارند.

 وی اظهار داشت: هفت هزارو ۸۶۷ مورد تست کرونا در این شهرستان از افراد  با علائم مشکوک گرفته شده که نمونه آزمایشی ۳۸ درصد از این تعداد مثبت بوده است.

 فرماندار گچساران با بیان اینکه شاخص نمونه گیری در شهرستان  ۶.۳دهم درصد است  گفت: این در حالی است که شاخص نمونه گیری در کشور ۵.۲دهم درصد است.

 خوان پایه اظهار داشت: شاخص فوتی های ناشی از کرونا در گچساران بالاتر از میانگین استان است به همین دلیل محدویت کرونایی جدید در گچساران از یکم آذرماه به مدت ۲هفته اعمال خواهد شد.

وی افزود: بیشترین فوتی های این شهرستان در آبان امسال با ۲۳ نفر بوده است.

خوان پایه تصریح کرد:  ۳۲ درصد از مبتلایان به ویروس کرونا در این شهرستان کارکنان دستگاه های اجرایی بوده اند.

خوان پایه افزود: ۹۰ درصد از مبتلایان به ویروس کرونا در این شهرستان ساکن شهر هستند.

وی اظهار داشت: شاخص فوتی های ناشی از کرونا در کهگیلویه و بویراحمد ۱.۷ دهم درصد است در حالی که در گچساران ۲٫۳دهم درصد رسیده است.

کاهش ۹۰ درصدی آتش‌سوزی‌ در جنگل‌ها/ 660 هکتار از مراتع کهگیلویه و بویراحمد بحرانی تشخیص داده شد
دنبال کنید

خوان پایه افزود: هم اکنون ۷۳بیمار  مبتلا و مشکوک به کرونا در بیمارستان های شهید رجایی  و نفت گچساران بستری هستند.

وی تصریح کرد: با اعمال محدودیت ها در ۲ هفته گذشته و تعطیلی برخی صنوف بازار  شهرستان گچساران از حالت وضعیت قرمز به نارنجی رسید.

خوان پایه ابراز کرد: هم اکنون محدودیت های ۳ و ۴ از یک آذر به مدت ۲ هفته در این شهرستان اجرا می شود.

خوان پایه ادامه داد: براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا  مشاغل گروه سوم شامل دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و زبان‌سراها و سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر و مراکز مشابه، موزه و باغ موزه، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی از مهمترین مشاغلی هستند که مجوزفعالیت  تا اطلاع ثانوی را نداردند.

وی گروه چهارم نیز شامل  برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها، باشگاه‌های ورزشی برای ورزش‌های پر برخورد از جمله کشتی و کاراته و جودو، مدارس شبانه روزی، کافه، قهوه خانه و چای خانه با عرضه مواد دخانی، باغ وحش و شهربازی‌ها و مراکز تفریحی آبی اعلام کرد.

خوان پایه اجرای طرح ملی مدیریت محله محور را یکی از تصمیمات مهم ستاد مقابله به کرونا اعلام کرد و گفت: شهرستان هایی که هشدار سه گانه را دریافت کردند در سراسر  کشور از ابتدای آذر به مدت ۲ هفته در این شهرستان اجرا می شود.

وی اظهار داشت: مسیر های منتهی به آرامستان و  روستا ها و مناطق گردشگری شهرستان گچساران تا اطلاع ثانوی مسدود است.

خوان پایه افزود: همچنین در این مدت تردد خودرو به شهرستان و خروج پلاک های بومی در گچساران ممنوع است  و با هر گونه تخلف در این زمینه برخورد قانونی خواهد شد.

اجرای طرح ملی «قرار دوازدهم» در طرح نوروزی آرامش بهاری بقاع متبرکه شاخص کهگیلویه و بویراحمد
دنبال کنید

 وی به برگزاری مراسمات تشییع در روستاها اشاره کرد و گفت: شوراها، دهیاران و مراکز بهداشت در روستاها پروتکل های بهداشتی را در زمینه دفن و برگزاری مراسمات رعایت کنند.

فرماندار گچساران نقش رسانه در زمینه پیشگیری و مقابله با کرونا و به ویژه ترویج فرهنگ استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی  را مهم دانست و گفت: محدودیت های ترافیکی در این شهرستان از شنبه یک آذر به مدت ۲ هفته در شهرستان برگزار می شود.

شهرستان ۱۵۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

برچسب‌ها: آذر، خواپایه، ستاد مبارزه با کرونا، فرماندار، گچساران، محدودیتهای گرونا، کرونا به نقل از رسانه ها

محدودیت های کرونایی از اول آذر در گچساران اجرا می شود/ لیست مهمترین مشاغلی که مجوزفعالیت  تا اطلاع ثانوی را ندارند 3

  • فرماندار گچساران گفت: بر اساس اعلام ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا محدودیت‌های شدید کرونایی از اول آذر به مدت ۲ هفته در گچساران اعمال می شود. به گزارش کرونا به نقل از رسانه ها به تقل از خبرگزاری ایرنا …
  • نویسنده:

    برچسب ها :

    ناموجود

    همسو با خبر روز

    ارسال نظر شما
    مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
    • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    logo-samandehi