شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

بی‌توجهی، عدم اجرای قانون در بخش‌های شهری و ادارات و دستگاه‌های اجرایی

بمناسبت #هفته_بهزیستی دیروز چهارشنبه ۹۹/۴/۲۵ رئیس بهزیستی شهرستان گچساران باتفاق نمایندگانی از معلولین نابینا و جسمی، حرکتی باتفاق رئیس هیأت دفتر جامعه معلولین و مسئول توانبخشی بهزیستی شهرستان گچساران در دفتر فرمانداری شهرستان حضور یافته و با فرماندار شهرستان گچساران دبدار صمیمانه ای داشتند. ابتدا #کشاورز رئیس بهزیستی گچساران  هفته بهزیستی را تبریک و بخشی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 51248
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱

کرونا :

بی‌توجهی، عدم اجرای قانون در بخش‌های شهری و ادارات و دستگاه‌های اجرایی

بمناسبت #هفته_بهزیستی دیروز چهارشنبه ۹۹/۴/۲۵ رئیس بهزیستی شهرستان گچساران باتفاق نمایندگانی از معلولین نابینا و جسمی، حرکتی باتفاق رئیس هیأت دفتر جامعه معلولین و مسئول توانبخشی بهزیستی شهرستان گچساران در دفتر فرمانداری شهرستان حضور یافته و با فرماندار شهرستان گچساران دبدار صمیمانه ای داشتند.

ابتدا #کشاورز رئیس بهزیستی گچساران  هفته بهزیستی را تبریک و بخشی از فعالیت‌های سازمان بهزیستی به مددجویان و جامعه‌ی هدف بهزیستی را بصورت آماری و مختصر شرح دادند.

در ادامه  #اسکندر_سینا رئیس هیأت #جامعه_معلولین شهرستان گچساران ضمن تقدیر و تشکر از حاضرین در جلسه برای برگزاری اینگونه جلسات جهت رفع مشکلات قشر محروم جامعه خاطرنشان کرده و گفت: علیرغم وجود قانون در حمایت از جامعه معلولین ولی متأسفانه شاهد بی‌توجهی، عدم اجرای قانون خصوصاً در بخش‌های شهری و شهرداریها و دهیاریها و همچنین ادارات و دستگاه‌های اجرایی می‌باشیم.

کشاورز مشکلات عمده معلولین را در شهرستان گچساران بحث اشتغال با توجه به وجود شرکت‌های بزرگ جمله و پیمانکاران مختلف که در ادارات و سازمانها در بخشهای خدماتی مشغول هستند و سالیانه تعدادی نیرو جذب می‌کنند ولی قانون ۳٪ جذب معلولین را رعایت نمی‌کنند و همچنین شهرداریها و دهیاران به مناسب سازی محیط شهری، معابر، خیابانها، بوستانها، ادارات و ساختمانها کم لطفی می‌نمایند. مشکلات مسکن، معافیت و بخشودگیهای قانونی از جمله هزینه پروانه ساخت انشعابات آب و برق و گاز توسط شهرداری اجرا نمی‌گردد.

سپس  مهندس #خوانپایه فرماندار #گچساران ضمن تبریک هفته‌ی بهزیستی از تلاش و فعالیتها و خدمات رسانی به مراکز توانبخشی سازمان بهزیستی و خانواده‌های معلولین و سالمندان که بسیار کار ستودنی‌ دانست و از سازمان بهزیستی تقدیر و تشکر داشتند و گفت: با توجه به مشکلات و معضلات فراوان در حوزه‌ی هدف سازمان بهزیستی قرار دارد بودجه و اعتبارات این سازمان کفاف نمی‌دهد و جهت رفع مشکلات عدیده‌ی زندگی این قشر محروم را برطرف نمی‌کند .

تحقق اهداف برنامه ششم توسعه مانع عملکردسلیقه ای مدیران می شود
دنبال کنید

لذا می‌طلبد که دیگر دستگاه‌ها همیاری و همکاری لازم را بنمایند در همین راستا پیشنهاد دادند با توجه به وجود شرکت‌های بزرگی مثل صنعت نفت و پتروشیمی و ادارات مختلف و همچنین پیمانکاران و خیران توانمند در منطقه می‌تواند ضمن شناسایی استعداد‌ها و توانمندی‌های قشر معلولین نسبت به توانمندسازی آن‌ها مساعدت نمایند .

همچنین فرماندار گچساران گفت: جامعه‌ی معلولین بعنوان قشر فعال و تأثیرگذار بر جامعه باید براساس قانون ابلاغی از سوی دولت که تحت عنوان قانون حمایت از جامعه‌ی معلولین می‌باشد از سوی مسئولین و دستگاه‌های اجرای و شهرداری و دهیاران پیگیری و اقدام لازم معمول گردد.

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi