شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

معاون دبیرکل سازمان ملل: دیدار از دریاچه ارومیه موجب درک بیشتر مشکل شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈهاولینگ شوˈ چهارشنبه شب دیدار با استاندار آذربایجان غربی افزود: در ایران یکی از اقدامات اساسی که پی گیر آن هستیم مسایل مربوط به توسعه پایدار و به ویژه در حوزه محیط زیست است. وی گفت: ما در طول همکاری خود با ایران توانستیم تاکنون سه میلیون دلار منابع اعتباری برای

اختصاصی کرونا

کد خبر : 4796
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۵ تیر ۱۳۹۳ - ۲:۳۶

کرونا :

معاون دبیرکل سازمان ملل: دیدار از دریاچه ارومیه موجب درک بیشتر مشکل شد

معاون دبیرکل سازمان ملل: دیدار از دریاچه ارومیه موجب درک بیشتر مشکل شد 4

به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈهاولینگ شوˈ چهارشنبه شب دیدار با استاندار آذربایجان غربی افزود: در ایران یکی از اقدامات اساسی که پی گیر آن هستیم مسایل مربوط به توسعه پایدار و به ویژه در حوزه محیط زیست است.

وی گفت: ما در طول همکاری خود با ایران توانستیم تاکنون سه میلیون دلار منابع اعتباری برای سه طرح پایلوت شادگان، پریشان و دریاچه ارومیه ارائه کنیم و نتایج این فعالیت ها را در عرصه های دیگر در راستای حل و رفع مشکلات زیست محیطی تعمیم و گسترش می دهیم.

هاولینگ شو ادامه داد: هم اکنون برای احیای دریاچه ارومیه 20 تا 25 میلیارد مترمکعب آب مورد نیاز است و به نظر می آید یک نوع عدم تعادل بین مصارف اقتصادی، مصارف انسانی و نیاز آبی دریاچه وجود دارد.

وی گفت: در طول همکاری ها تلاش بر این خواهد بود تا علاوه بر توسعه کشاورزی پایدار در منطقه و تامین معیشت کشاورزان راهی نیز برای احیای دریاچه پیدا کنیم.

معاون برنامه عمران دبیرکل سازمان ملل اظهار کرد: میزان تعهد مدیران ارشد در حل بحران دریاچه ارومیه اولین موضوع مهمی بود که من در این ماموریت با آن مواجه شدم.

وی اضافه کرد: اشتیاق مردم محلی نیز برای رفع این مشکل و مشارکت بسیار جالب توجه بود به گونه ای که برخی از آنان میزان صرفه جویی شان از 30 درصد فراتر رفته و به 50 درصد رسیده بود.

وی گفت: دیدن مشارکتهای مردم محلی و نیز همراهی دستگاهها برای حل مشکل برای من ماموریتی آموزنده در این استان بود.

معاون عمران دبیر کل سازمان ملل امروز به همراه نماینده مقیم سازمان ملل و تعدادی از مسوولان حفاظت محیط زیست کشور برای بازدید از روند اجرای طرح کشاورزی پایدار در کانونهای پایلوت به آذربایجان غربی سفر کرده است.

مراسم احیای شب نیمه شعبان در مسجد جمکران برگزار شد
دنبال کنید

دریاچه ارومیه دومین دریاچه شور جهان است که از 17 سال گذشته به علت بروز خشکسالی و برخی عوامل دیگر هم اکنون در حالت بحرانی به سر می برد.

بر اساس اعلام مسوولان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی تاکنون بیش از 90 درصد دریاچه ارومیه خشک شده و این پهنه آبی تبدیل به شوره زار و نمکزار شده که کارشناسان میزان نمک موجود در این دریاچه را میلیون ها تن تخمین می زنند.

7125/581** 1917

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبیر
معاون دبیرکل سازمان ملل: دیدار از دریاچه ارومیه موجب درک بیشتر مشکل شد 5 newsroom@irna.ir

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi