جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

ایرلند می‌تواند شریک تجاری مهم ایران در بخش کشاورزی باشد

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، مصطفی کواکبیان و هیات همراه در ادامه ملاقات‌های خود در دوبلین با آندرو دویل وزیر مشاور در امور کشاورزی، غذا و شیلات ایرلند دیدار و گفتگو کردند. کواکبیان در ابتدای این دیدار ضمن اشاره بر ظرفیت های بالای ایران و ایرلند در بخش کشاورزی گفت: با توجه به توانایی‌های بالای ایران

اختصاصی کرونا

کد خبر : 46655
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۹:۵۲

کرونا :

ایرلند می‌تواند شریک تجاری مهم ایران در بخش کشاورزی باشد

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، مصطفی کواکبیان و هیات همراه در ادامه ملاقات‌های خود در دوبلین با آندرو دویل وزیر مشاور در امور کشاورزی، غذا و شیلات ایرلند دیدار و گفتگو کردند.

کواکبیان در ابتدای این دیدار ضمن اشاره بر ظرفیت های بالای ایران و ایرلند در بخش کشاورزی گفت: با توجه به توانایی‌های بالای ایران و ایرلند در تولید محصولات کشاورزی و مواد غذایی، حجم کنونی روابط فیمابین با ظرفیت‌های موجود همخوانی ندارد لذا پارلمان‌ها و دولت‌های دو کشور وظیفه‌ی سنگینی برای ارتقاء سطح روابط تجاری ایران و ایرلند دارند.

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و ایرلند در ادامه گفت: با توجه به همسایگی ایران با ۱۵ کشور منطقه و بازار ۴۰۰ میلیون نفری غرب آسیا، ایرلند می‌تواند از طریق توسعه همکاری‌های خود با ایران، از این ظرفیت بالا به نفع مردم خود استفاده کند.

کواکبیان گفت: ایران و ایرلند آشنایی زیادی با ظرفیت‌های هم در بخش کشاورزی، مواد غذایی و شیلات ندارند لذا باید با گفتگو و دیدارهای دو جانبه، درک متقابل از توانایی های موجود را افزایش دهیم.

وی در پایان صدور خشکبار، گیاهان دارویی، غذاهای دریایی محصولات متنوع کشاورزی را از حوزه‌های مستعد همکاری با ایرلند اعلام کرد و گفت: ایران به علت چهار فصل بودن در تمام طول سال محصولات کشاورزی متنوعی دارد که می‌تواند بخشی از آنها را به اروپا صادر نماید.

وی در پایان با اشاره به مکانیزه شدن کشاورزی در ایرلند گفت: ایران در حال گذار از کشاورزی سنتی به کشاورزی مدرن است لذا تبادل تجربیات با ایرلند برای ایران بسیار مفید خواهد بود.

پیام قالیباف به نبیه بری و سیدحسن نصرالله
دنبال کنید

اندرو دویل وزیر مشاور کشاورزی، غذا و شیلات ایرلند نیز در این دیدار با اشاره به حجم بالای تولید محصولات کشاورزی و غذایی در ایرلند گفت: ما اقدامات موثری را برای افزایش صادرات محصولات کشاورزی شروع کرده‌ایم و امیدواریم بتوانیم از بازار ایران و پیرامون آن هم بعنوان مقصد صادرات ایرلند استفاده کنیم.

اندرو دویل در ادامه گفت: ما از صدور محصولات کشاورزی به ایران استقبال می‌کنیم، ایرلند عمده محصولات کشاورزی خود را صادر می کند و ایران می تواند یکی از کشورهای هدف ما باشد.

وزیر مشاور کشاورزی، غذا و شیلات ایرلند در پایان گزارشی راجع به ظرفیت های ایرلند در بخش های مختلف کشاورزی و شیلات و چالش های پیش رو خود ارائه کرد و ابراز امیدواری نمود سفر گروه دوستی پارلمانی ایران و ایرلند به دوبلین موجب تسهیل همکاری‌های دو طرف در بخش کشاورزی گردد./

پایان پیام

 

شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۲

ایرلند می‌تواند شریک تجاری مهم ایران در بخش کشاورزی باشد مصطفی کواکبیان رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ایرلند با آندرو دویل وزیر مشاور در امور کشاورزی، غذا و شیلات ایرلند دیدار و گفتگو کرد. http://cdn.icana.ir/d/019/201812100274750323.jpg ایرلند,می‌تواند,شریک,تجاری,مهم,ایران,در,بخش,کشاورزی,باشد Icana

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi