دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

منتظر نقد عالمانه وزیر بودیم نه پاسخ تحقیرآمیز/ تلاش مدیرکل ارشاد کهگیلویه و بویراحمد برای تصحیح سخنان وزیر؛منظور جنتی، بهمئی نبود

رئیس دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد درخصوص اظهارات اخیر وزیر ارشاد نسبت به منطقه بهمئی و انتقادات امام جمعه این شهر از وضعیت فرهنگی گفت: انتظار نقد عالمانه از وزیر ارشاد داشتیم. به نقل از «عصر دنا»حجت‌الاسلام صفدر پناهی صبح امروز در نامه‌ای خطاب به مردم شهرستان بهمئی با اشاره به اظهارت

اختصاصی کرونا

کد خبر : 43123
تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵
رئیس دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد درخصوص اظهارات اخیر وزیر ارشاد نسبت به منطقه بهمئی و انتقادات امام جمعه این شهر از وضعیت فرهنگی گفت: انتظار نقد عالمانه از وزیر ارشاد داشتیم.

به نقل از «عصر دنا»حجت‌الاسلام صفدر پناهی صبح امروز در نامه‌ای خطاب به مردم شهرستان بهمئی با اشاره به اظهارت چند روز پیش وزیر ارشاد درخصوص صحبت‌های امام جمعه بهمئی در خطبه‌های نماز جمعه این شهر اظهار کرد: ائمه جمعه باید در همه حوزه‌ها و از همه مهم‌تر در حوزه فرهنگی اظهارنظر کنند.

 

در این نامه تصریح شده است: درخصوص موضع‌گیری اخیر یکی از وزرای دولت که باعث جریحه‌دار شدن احساسات شما شده است و در آن نسبت به شهرستان قهرمان‌پرور بهمئی و امام جمعه محترم آن دیار بی‌احترامی شده، لازم است به دو نکته اشاره شود.

 

در این نامه آمده است: اول این که اگر کسی استان قهرمان‌پرور کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان مقتدر و شهیدپرور بهمئی را نمی‌تواند در نقشه ببیند، همزمان باید دو کار انجام دهد.

 

پناهی در این نامه آورده است: اول این که به چشم پزشک مراجعه کند و دوم این که بر معلومات جغرافیایی خود بیفزاید در آن صورت رشادت و بزرگ‌مردی مردمان بهمئی در طول تاریخ مخصوصا در دفاع مقدس را به راحتی و بدون ذره‌بین مشاهده خواهد کرد.

 

در این نامه آمده است: اما جمعه ولو در منطقه جغرافیایی کوچک و دور افتاده امامت می‌کند و می‌بایست مشکلات جهانی کشوری و منطقه‌ای را در خطبه‌ها مطرح کند.

 

پناهی تأکید کرده است: لذا امام جمعه مطالبی را در نقد وزارت ارشاد بیان کرده است که بجا و مناسب بود و وزیر مربوطه هم باید نقد عالمانه و پاسخ قانع‌کننده داشته باشد نه تحقیرآمیز.

 

در این نامه همچنین آمده است: اما در هر صورت ضرورت دارد با هوشیاری کامل مراقب افراد سو‌ء استفاه‌گر باشیم و اعتراضات را به صورت قانونی تا زمان عذرخواهی ادامه دهیم تا از این پس افراد و اشخاص به جای پاسخ منطقی به روش‌های نامتعارف روی نیاورند.

 

تلاش مدیرکل ارشاد کهگیلویه و بویراحمد برای تصحیح سخنان وزیر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد تلاش کرد تا سخنان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را که برخی ها آن را متوجه امام جمعه بهمئی و مردم این دیار می دانند تصحیح نماید .

70 میلیارد ریال جهت طرح های اشتغالزایی کمیته امداد امام خمینی (ره ) به شهرستان باشت اختصای داده شد
دنبال کنید

رضا دهبانی پور پس از انتقادات فراوانی که علیه  علی جنتی  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره سخنان وی علیه برخی ائمه جمعه شهرهایی که با ذره بین هم دیده نمی شوند به میان خبرنگاران محلی استان آمد تا سخنان وزیر را تصحیح و توجیه نماید !

 

وی در گفت و گوی با اشاره به برخی سوءبرداشت ها از سخنان آقای جنتی گفت: بنده در همایش مذکور حضور داشتم و سخنان و انتقادات آقای جنتی محتوایی و با نگاهی کلی به مسائل کلان فرهنگی کشور بود

.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: در این سخنرانی هیچ اشاره ی مستقیم و یا غیر مستقیمی به شهر و یا قوم خاصی نشد و اظهارات آقای جنتی در پاسخ به مجموعه انتقاداتی بود که بعضا از سوی برخی ائمه محترم جمعه در مورد حذف پسوند اسلامی از این وزارتخانه صورت می گیرد که وی در جواب این انتقادات توضیحات مبسوطی ارایه کردند و اظهار داشتند: با توجه به کثرت دستگاه های فرهنگی و وظایفی که این دستگاه ها در حوزه فرهنگ دارند همگی باید در برابر معضلات این حوزه پاسخگو باشند و این گونه نباشد که در مواقع بحران و یا نقد نوک انتقادات و اعتراضات صرفا متوجه مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد

.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سپس به برخی سوءبرداشت ها از این سخنان در شهرستان بهمئی اشاره کرد و افزود: متاسفانه در چند روز اخیر کسانی در فضاهای مجازی با نیات و مقاصد سوء در جهت القاء این نکته بوده و هستند که سخنان آقای جنتی به مردم و امام جمعه محترم بهمئی اشاره داشته است. در حالی که اگر به اصل سخنان که در آرشیو رسانه های رسمی موجود است مراجعه شود کاملا روشن است که واقعیت برخلاف اظهارات و سوءتفاهمات پیش آمده می باشد

.

دهبانی پور با اشاره به همین حساسیت ها و سوءتفاهمات پدید آمده در این باره گفت: بعد از این واکنش ها در تماسی که با آقای وزیر داشتم ایشان نسبت به این سوءبرداشت ها ابراز تاسف و تاکید داشتند: مقصودشان هرگز شهر و مردم دیار خاصی نبوده است و صحبت هایشان در جواب انتقاداتی بوده که با نادیده گرفتن تلاش های گسترده ی مجموعه خدوم وزارت در حوزه های دینی و معارف اسلامی به صورت غیر منصفانه و با هر بهانه و اتفاق فرهنگی علیه این وزارتخانه موضع می گیرند.

آغاز ثبت‌نام خانه‌های ویلایی در البرز
دنبال کنید

 

دهبانی پور هم چنین از سلام و پیام اقای جنتی نسبت به مردم بهمئی خبر داد و اظهار داشت: در این تماس آقای جنتی تاکید کردند، ارادت و شناخت بنده نسبت به مردم خوب بهمئی به گذشته و زمانی که در استانداری استان خوزستان بودم و با مردم خوب بهمئی ارتباط داشتم بر میگردد.

 

دهبانی پور به نقل از علی جنتی گفت: آقای جنتی در ادامه اظهار داشت، مردم بهمئی مردمی مبارز و شجاع می باشند که در طول تاریخ خالق حماسه های عظیمی بویژه در سال های دفاع مقدس بوده اند و اینک نیز فرزندان این دیار در جایگاه های ارزشمندی در حال خدمت به نظام و مردم می باشند و مردم این دیار کماکان در کنار انقلاب و رهبری در صحنه حضور دارند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه ی این گفت و گو خود نیز به نقش و جایگاه مردم بهمئی در تحولات استان و جنوب کشور اشاره کرد و گفت: برخی ها مغرضانه در چند روز اخیر سعی داشتن با بزرگ نمایی این موضوع و تشکیک در افکار عمومی قصوراتی را نیز متوجه اینجانب نمایند که لازم است اعلام کنم: بنده خود را متعلق به مردم خوب بهمئی می دانم و به این تعلق خاطر افتخار میکنم و همچون سایر فرزندان آن دیار هرگز هیچ بی احترامی را به سرزمین و مردم دیارم تحمل نمی کنم.

 

وی با گلایه از مواضع برخی افراد گفت: با جو سازی و تحریف واقعیت نمی توان سبب ایجاد فاصله در میان مردم و خادمان آنان شد و کماکان اینجانب به عنوان یک فرزند کوچک و خادم انها در مقام مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آماده خدمت به مردم در مسیر انقلاب و شهدا هستم.

 

البته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نفرموده اند که کلا موافق این نوع نگاه وزیر محترم هستند که اگر شهری گمنام بود دیگر نباید از آن نقدی بلند شود یا خیر ؟! بحث بهمئی و غیر بهمئی بودن آن شهر در مرحله دوم داستان است!

 

انتهای پیام/

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi