جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

مستقیما به مردم بهمئی توهین شد/تا 20 سال آینده از گفته هایم دفاع می کنم/وزیر رسما عذرخواهی کند/آماده مناظره با وزیرهستم

امام جمعه شهرستان بهمئی با بیان دلایل و قرائنی، صحبتهای جنتی را متوجه مردم بهمئی دانست و گفت:این سخنان توهین به بیش از ۲ میلیون نفر بود و وزیر باید هر چه سریعتر به صورت رسمی عذرخواهی کند. امام جمعه شهرستان بهمئی در واکنش به سخنان وزیر ارشاد با بیان دلایل و قرائنی، صحبتهای جنتی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 43122
تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶
امام جمعه شهرستان بهمئی با بیان دلایل و قرائنی، صحبتهای جنتی را متوجه مردم بهمئی دانست و گفت:این سخنان توهین به بیش از ۲ میلیون نفر بود و وزیر باید هر چه سریعتر به صورت رسمی عذرخواهی کند.

امام جمعه شهرستان بهمئی در واکنش به سخنان وزیر ارشاد با بیان دلایل و قرائنی، صحبتهای جنتی را متوجه مردم بهمئی دانست و  گفت:این سخنان توهین به بیش از ۲ میلیون نفر بود و وزیر باید هر چه سریعتر به صورت رسمی عذرخواهی کند.

 

نقاط قوت و ضعف دولتها باید بیان شود

حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی تصریح کرد:نکاتی لازم است به عنوان اتفاقی که از طرف وزارت ارشاد رخ داده اشاره ای کنم ؛اولا از همه تلاشهای دولت که صادقانه به مردم خدمت می کند باید تقدیر و تشکر کرد و قطعا هر دولتی که در نظام جمهوری اسلامی ایران بر سر قدرت می آید و به مردم خدمت می کند، نقاط ضعفی دارد که باید انتقاد شود و نقاط قوتی دارد که باید به مردم بیان شود.

 

افروغی با بیان اینکه رهبری فرمودند که هفته دولت باید خدمات دولت به مردم گفته شود، افزود:دولتها این ور و اون ور ندارند، این دولتها منتسب به نظام هستند و تقویت دولت تقویت نظام است .

 

دولت خدمات زیادی در حوزه بهداشت و مهار تورم داشت

وی خاطر نشان کرد:این دولت به حمد الله تلاشها  و خدمات زیادی داشت ؛وزارت بهداشت در حوزه سلامت تلاشهای زیادی داشت، بعدا کمبود هزینه آوردند و ممکن است بعضی از آن شعارها محقق نشده باشد اما حقیقتا  در این حوزه تحولات خوبی شد. خطیب  نماز جمعه بهمئی ادامه داد:تورم کنترل شد، گرچه قسمتی از آن مربوط به بحث رکود بود، در بحث بانکها وکاهش سود بانکی اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است و از این جهت ما باید از دولت حمایت و تشکر کنیم.

 

افروغی گفت: انشاالله دولت روز به روز در این زمینه تلاش کند تا سود بانک به حداقل ممکن برسد ؛از این جهت مردم خوشحال می شوند و امید به زندگی مردم می آید .

 

تقویت دولت تقویت نظام است/انتقاد باید باشد

وی با تاکید بر اینکه تلاشهای هر دولتی که منتسب به جمهوری اسلامی ایران است باید گفته شود،گفت: تقویت دولت  تقویت نظام است اما انتقاد باید گفته شود.

 

افزوغی ادامه داد:انتقاد شرط دارد، انتقاد باید سازنده باشد، باید در فضای اخلاقی گفته شود و به هیچ کس توهین نشود.

 

وی گفت: وظایفی هم طرف مقابل دارد که از او انتقاد می شود ؛اینکه خوب بشنود، تحلیل کند و در جهت پاسخگویی برآید و به منتقد توهین نکند.

 

بعضی وزرای پیشین وزارت ارشاد مدیر اتاق فکر لندن بوده و بعضی در انگلیس کرسی تدریس ضد نظام دارند

امام جمعه شهرستان بهمئی با بیان اینکه ساختار ارشاد که بعد از انقلاب اسلامی به وجود آمد، قطعا برکات زیادی برای نظام داشت، گفت: ما در همین وزارت خانه، وزرایی داشتیم که الان در انگلیس کرسی تدریس بر ضد نظام، انقلاب و ولایت فقیه دارند، کسانی بودند که مشکلات اخلاقی داشتند و  فرار کردند و در همین سیستم کسانی بودند که در دوره ای تفکر فتنه ۸۸  و اتاق فکر لندن را مدیریت کردند.

 

عملکرد اداره کل ارشاد استان ما نسبتا خوب است

افروغی افزود: وزرایی هم بوده که خدمت کردند،تلاش کردند و در استان ما اداره کل ارشاد نسبت به اداره کل ارشاد های دیگر در سطح کشور از یک وضعیت نسبی، نسبی که می گویم هنوز برخی انتقادات هست و ممکن مشکلاتی باشد، اما به نسبت وضعیت استان ما خوب است و از تلاشهای این عزیران که در سطح استان و در سطح شهرستان انسانهای متدین و ولایتمداری هستند و  انسان هایی هستند که توجه به آرمانهای شهدا و امام راحل دارند از آن جهت هم این خوبی ها هست ، تقدیر و تشکر می کنم.

 

وظیفه ائمه جمعه ورود به جناح بندی سیاسی نیست

وی تصریح کرد: وظیفه امامان جمعه قطعا و مطمئنا این نیست که در هیچ خطبه ای اشاره سیاسی به معنای جناح بندی های سیاسی داشته باشند ؛یکی از تعاریف و خصوصیات نماز جمعه، نماز وحدت بخش جمعه است که باید وحدت بخش باشد و در این راستا از همه جریان ها و گروه در مجالس خصوصی و عمومی دعوت کردیم و کسانی که الان نمایندگان دولت در شهرستان هستندو ادارات می آیند و از این تریبون استفاده می کنند ؛فضای خوبی در شهرستان هست.

زلزله ۳.۴ ریشتری بروات کرمان را لرزاند
دنبال کنید

 

تا ۲۰ سال آینده حاضر به دفاع از گفته هایم هستم

افروغی گفت:اگر تا الان هم نکاتی گفته شد از طرف بنده و از این تریبون مقدس انتقاداتی بیان شد، قطعا مطالعات زیادی بر روی آنها صورت گرفت به نحوی که تا ۲۰ سال آینده حاضرم از حرفهایم دفاع کنم.

 

وی گفت:در بحث وزارت ارشاد، من دعوت به مناظره کردم، کسی که دعوت به مناظره می کند قطعا یک پشتوانه مطالعاتی نسبت به سخنها و گفته هایش دارد.

 

نماز جمعه نماز وحدت بخش است

افروغی افزود:باز هم تاکید ما این است که نماز جمعه نماز وحدت بخش است و این تریبون متعلق به همه است، حتی مطالبات عمومی مردم باید در آن بیان شود.

 

امام جمعه شهر لیکک با اشاره به اینکه این اولین تخلف وزیر ارشاد نیست، گفت: در این وزارت خانه در زمان تصدی ایشان در حوزه نشر،ممیزی ها، انتشارات کتب،بحث تولید فیلم های سینمایی، حوزه تئاتر، کنسرتها اشکالات فراوانی داشت.

 

آماده مناظره با وزیر ارشاد هستم

افروغی گفت: اگر موقعی وزیر محترم لازم دید و مناظره ای در رسانه ملی ما ترتیب داده شد، بنده حاضرم اساس و مبانی تفکرات ایشان را تحلیل کنم و اشکالات مبنایی ایشان را به وی گوشزد کنم.

 

به ائمه جمعه کشور توهین شد

وی افزود:در مورد اتفاق اخیر چند مطلب وجود دارد که چون هوا گرم است به طور مختصر به این مطلب می پردازم ؛به ائمه جمعه کشور توهین شد که خیلی از ائمه جمعه کشور روزهای اخیر که رصد می کردم واکنش نشان دادند.

 

افروغی گفت:این خیلی خطای بزرگی بود، خیلی گناه بزرگی هست ؛در میان امامان جمعه مجتهدینی وجود دارند،بسیاری از ائمه جمعه عناوین آیت الله دارند، این جایگاه جایگاه مقدسی است، به اینها توهین کرده است و این یکی از اشکالات ایشان است.

 

به جای عذرخواهی توهین چرا؟

به گزارش سایت خبری آوای ماغر؛خطیب جمعه بهمئی ادامه داد: با بررسی که داشتم حدود ۸۶۰ امام جمعه در سطح کشور داریم، نزدیک به ۹۰۰نماز جمعه در کشور داریم، اکثر این ائمه جمعه به وزارت ارشاد انتقاد داشتند ؛پس وزیر محترم! وقتی می بینید در تریبون عمومی مردم دارند داد می زنند اشکالات وجود دارد، شما به جای عذرخواهی و رفع اشکالاتی که در زمان صدارت شما به وجود آمد باید به دیگران توهین کنید؟ واین دومین اشکال است که هم شرعا و هم از لحاظ حقوقی حرف ایشان خطاست و قابل پیگیری هم هست.

 

افزوغی ادامه داد: نکته بعدی اینکه ایشان یا به بنده حقیر و یا به بقیه امامان جمعه گفته اند که به بعضی از سایتهایی که در واقع مستند نیست، مراجعه می کنند ؛بنده حقیر که در میان امام جمعه ناچیز ترین هستم، حداقل در مورد مسائل انتقادی بیش از ۵۰تا ۱۰۰نوع سایت را پیگیری و رصد می کنم،سخن موافقین و موافقین را پیگیری  تحلیل می کنم تا یک جمله انتقادی را بیان کنم، این در واقع یک توهین بود.

 

وی گفت: دو توهین در همین جمله ایشان که “ائمه جمعه به بعضی از سایتها که مستند نیستند مراجعه می کنند” وجوددارد،اول توهین به ائمه جمعه و تریبون مقدس نماز جمعه بود، دوم توهین به صدها سایت رسمی کشور بود که مجوزشان را نوعا از شما گرفتند. آنها حرف دروغ می زنند و شما راست می گویید؟این اشکالاتی بود که در صحبت ایشان وجودداشت.

 

افزوغی ادامه داد: نکته بعدی، صحبتهای بنده سانسور شد و ایشان خیلی عجولانه و خیلی غیر کارشناسانه نسبت به جمله های بنده اظهار نظر فرمودند.

 

مستقیما به مردم بهمئی توهین شد

وی گفت: اما توهینی که به مردم بهمئی شد، بعضی از عزیزان اصرار داشتند که به مردم بهمئی توهین نشد اما سخن ایشان مستقیما اشاره به مردم بهمئی داشت. دلیل؟دلیلش این است که بعد از انتقاد بنده حقیر که عرض کردم یا شأن اسلامی بودن را حفظ کند و یا پسوند اسلامی بودن را بردارد، دهها سایت و احتمالا بیش از ۱۰۰سایت در سطح کشور صحبتهای بنده را به اسم بنده پوشش دادند.

واحد تولیدی کنسانتره آهن پنج کوه دامغان افتاح شد
دنبال کنید

 

افزوغی افزود: اگر عزیزان دیگری اعتراض داشتند به نحوی که سایتها صحبت بنده را پوشش دادند، صحبت دیگران را پوشش ندادند و یکی دو اتفاق قبلی که رخ داد و مشخص است که ایشان مستقیما به شهرستان ما اشاره داشت.

 

امام جمعه شهرستان بهمئی گفت: شهرستان بهمئی شهرستانی شهید پرور و لایت مدار است که نسبت به جمعیتش بیشترین آمار شهدا را تقدیم انقلاب و نظام کرده است ؛جانبازان،سلحشوران و دلاورمردانی از این خطه به پا خاستند که خونشان، جانشان و اعضای بدنشان را در طبق اخلاص گذاشته و تقدیم اسلام و نظام کردند.

 

بهمئی صاحب تمدن ۷هزار ساله است

افروغی خطاب به وزیر فرهنگ گفت:وزیر محترم! اگر بزرگی به فرهنگ است، مردم بهمئی دارای یک تمدن ۷ هزار ساله هستند و ما به این افتخار می کنیم ؛در باستان شناسی هایی که در این منطقه کشف شد و محققینی که در بحث ارگان یا ارجان قدیم تحقیق کردند و به این منطقه رسیدند،  در آن موقع که هنوز اسلام ظهور نکرده بود هم معبد های عبادتی در این منطقه وجود داشت.

 

وی افزود:اگر بزرگی به تمدن است، این شهرستان صاحب تمدن است.

 

افروغی گفت: اگر بزرگی به ولایتمداری ، خدمت به نظام ، شهید دادن و تقدیم جانبازان است که باز در این زمینه شهرستان ما رتبه های ویژه ای دارد و اگر به رتبه های علمی  و ورزشی است که ما الحمدلله نخبگانی از این شهرستان هم در سطح کشور و هم در سطح استان داریم که خدمت صادقانه می کنند.

 

وی با طرح این سوال که  بزرگی به چیست که شما این شهرستان را ریز دیدید؟گفت:آیا غیر از این است که به این مردم توهین شد؟

 

انتقاد از پیام تلفنی وزیر ارشاد به مردم بهمئی

امام جمعه شهرستان بهمئی با انتقاد از پیامی تلفنی وزیر ارشاد به مردم بهمئی، تاکید کرد:انشاالله که وزیر محترم مطالعه ای بکنند و پیامی که دادند و گفتند این مردم مردم خوبی هستند، تلفن یعنی چه؟ این بی احترامی مجدد بود ؛از فضای رسانه توهین کردی، از فضای رسمی رسانه عذرخواهی کن و بگو اشتباه کردم.

 

شاهکار جوانان مدافعین حرم بهمئی

افروغی در ادامه گفت: مردم بهمئی مردم بزرگی هستند. در دفاع از حرم حضرت زینب(س)، مدافعین حرم شاهکاری که جوانان بهمئی در سوریه به وجود آورند بی نظیر است، اینها را باید دید.

 

وی گفت:فرهنگ چیست؟مگر اینها فرهنگ دینی و اسلامی نیست؟

 

تقدیر از تمامی موضع گیری ها

امام جمعه شهرستان بهمئی گفت:از همه عزیزانی که موضع گیری کردند و حمایت کردند، به خصوص نماینده فعلی و نماینده سابق مردم بهمئی در مجلس شورای اسلامی و نوعا بقیه امامان جمعه و یا ستادهای خارج از استان ما که نسبت به سخنان آقای وزیر موضع گیری کردند، از همه تقدیر و تشکر می کنیم.

 

این قضیه اصلا سیاسی نیست/هیچکس حق بهره بردای جناحی ندارد

افروغی با تکرار وحدت،وحدت،وحدت و آرامش آرامش آرامش گفت: این مطلب انتقاد وزیر محترم ذره ای مسائل جناحی در آن نیست،همه جناح ها از این حرف وزیر ناراحتند ؛هم در سطح استان و هم درسطح استان قطعا نگران و ناراحت هستیم.

 

وی افزود: هیچ کسی حق ندارد استفاده جناحی و بازی های سیاسی از این قضیه  کند ؛ حرف ایشان محکوم است، پیگیری خواهیم کرد ؛انشا الله ایشان هر چه زودتر و سریعتر عذرخواهی کنند که مردم شریف و بزرگ بهمئی بیش از این ناراحت نشوند.

 

به بیش از ۲ میلیون بهمئی توهین شد/وزیر رسما عذرخواهی کند

خطیب نماز جمعه بهمئی تاکید کرد: مردم بهمئی صرفا ۳۵ هزار یا ۴۰ هزار نفر جمعیت شهرستان بهمئی نیستند، عزیزان به جمعیت میلیونی توهین شد ؛فکر کنم جمعیت بهمئی در استانهای همجوار و استانهای دیگر بیش از دو میلیون نفرند، اینها صاحب فرهنگند،صاحب تمدند و ایشان باید هر چه سریعتر از این مردم عزیز عذرخواهی کند.

 

انتهای پیام/

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi