جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

جعفرزاده: ایران نخستین کشور معترض نسبت به تصمیم تعیین قدس شریف به عنوان پایتخت فلسطین بود

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، نشست مشترک هیئت پارلمانی ایران به ریاست غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی با گروه پارلمانی فلسطین روز گذشته (دوشنبه ۶ ششم فروردین ماه) در حاشیه اجلاس مجمع عمومی بین‌المجالس، برگزار شد. علی‌اصغر یوسف‌نژاد و حمیده زرآبادی  نیز در این جلسه حضور داشتند که در جریان آن گفتگوهایی با هیات پارلمانی فلسطین

اختصاصی کرونا

کد خبر : 42706
تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰

کرونا :

جعفرزاده: ایران نخستین کشور معترض نسبت به تصمیم تعیین قدس شریف به عنوان پایتخت فلسطین بود

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، نشست مشترک هیئت پارلمانی ایران به ریاست غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی با گروه پارلمانی فلسطین روز گذشته (دوشنبه ۶ ششم فروردین ماه) در حاشیه اجلاس مجمع عمومی بین‌المجالس، برگزار شد. علی‌اصغر یوسف‌نژاد و حمیده زرآبادی  نیز در این جلسه حضور داشتند که در جریان آن گفتگوهایی با هیات پارلمانی فلسطین به سرپرستی عزام الاحمد نماینده مجلس فلسطین و رئیس کمیته فتح صورت گرفت.

هیأت پارلمانی ایران در یکصد و سی و هشتمین کنفرانس بین‌المجالس IPU

بنابراین گزارش جعفرزاده ایمن آبادی در این نشست با بیان اینکه ایران از ابتدای انقلاب به دنبال حذف دولت نامشروع اسرائیل، آزادی قدس شریف و مناطق اشغال شده بود و ذره ای نیز در این هدف کوتاه نیامد و تمامی فشارهای بین‌المللی را هم تحمل کرد، گفت: به منظور زنده نگه داشتن این آرمان در آخرین روز جمعه ماه مبارک رمضان تمام مردم به خیابان می‌آیند و به شیطان بزرگ و به رژیم غاصب با دهان روزه لعن و نفرین می‌فرستند و ایران جزو نخستین کشورهای معترض به تصمیم تحریک‌آمیز دولت ترامپ مبنی بر تعیین قدس شریف به عنوان پایتخت فلسطین بود.

بنابراین گزارش همچنین جعفرزاده ایمن آبادی از تلاش هیات پارلمانی ایران در تصویب ماده اضطراری به نفع مردم فلسطین خبر داد و گفت: ایده ایران در رابطه با قدس شریف بالاتر از مسائل صرف سیاسی و اجتماعی است، نگاه ایران یک نگاه کاملا ارزشی، اعتقادی، دینی و مذهبی است.

همچنین حمیده زرآبادی نماینده قزوین در مجلس و  عضو هیات پارلمان ایران با بیان اینکه ملت و‌ دولت ایران برای تحقق آرمان‌های فلسطین یک صدا هستند، گفت: از تصویب ماده اضطراری به نفع مردم فلسطین بسیار خوشحال شدیم، حال که نمایندگان کشورهای مختلف  پیام حمایت از دولت فلسطین را به دولت‌های‌شان داده‌اند، امیدوارم این یک اتفاق آزادی قدس شریف را به دنبال داشته باشد.

این گزارش می‌افزاید، علی اصغر یوسف نژاد نماینده مردم ساری در مجلس  نیز در این نشست با تاکید بر اینکه حمایت از قدس شریف از اصول ثابت مجلس، دولت و مردم ایران است، اضافه کرد: قدس شریف به عنوان قبله اول مسلمان جهان و سمبل آزادی مردم فلسطین است و علیرغم وجود دیدگاه‌ها و نقطه نظرات متفاوت در فلسطین اما ایران همیشه نسبت به آرمان‌های مردم فلسطین ثابت قدم بود.

هیأت پارلمانی ایران در یکصد و سی و هشتمین کنفرانس بین‌المجالس IPU

در ادامه این نشست  عزام الاحمد سرپرست هیات پارلمانی فلسطین بیان کرد: ایران و فلسطین بیش از صدها سال روابط تاریخی دارند که این روابط پس از انقلاب بسیار تقویت شد. همچنین بعد از دیدار یاسر عرفات با امام خمینی(ره) در ابتدای انقلاب و تبدیل سفارت اسرائیل به سفارت فلسطین، آقای عرفات گفتند؛ امام خمینی(ره) به ایشان تاکید داشتند که یک جبهه مقاومت از غرب تا شرق برای مقابله با ظلم شکل بگیرد.

سرپرست هیات پارلمانی فلسطین در  این نشست افزود: دشمنان با ایجاد جنگ ایران و عراق به دنبال تضعیف ایران بودند اما ایران قوی‌تر شد، ضمن آنکه ایران و فلسطین به لحاظ بنیادین همفکر و هم عقیده هستند، پس باید روابط محکم‌تر و عمیق‌تر شود.

وی با بیان اینکه این اجلاس محدودیت های زیادی برای فلسطین ایجاد کرد و سایر نمایندگان عضو شورای ملی نتوانستند حضور یابند، افزود: تصویب آیتم اضطراری به نفع مردم فلسطین یک درس بزرگ بود و آن اینکه هر زمان اتحاد داشته باشیم، قطعا پیروز می‌شویم و البته قدردان کمک‌های معنوی ایران در اجلاس برای تصویب قطعنامه ضد اسرائیلی هستیم.

عزام الاحمد با تاکید براینکه باید در برابر اسرائیل و شیطان بزرگ اتحاد خود را حفظ کنیم، تصریح کرد: اسرائیل به دنبال گسترش شهرک‌ها به‌خصوص در کناره باختری و تشکیل دولت نامشروع مستقل است و از اختلاف میان حماس و فتح سوءاستفاده می‌کنند. ضمن آنکه ما توافق ننگین اعراب و مسموم کردن یاسرعرفات و قتل وی را فراموش نمی‌کنیم و از ایران انتظار میانجیگری و حل اختلاف بین گروه های فلسطینی را داریم، امیدوارم این نشست عامل تقویت بین پارلمان های ایران و فلسطین شود./

پایان پیام

سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۰

جعفرزاده: ایران نخستین کشور معترض نسبت به تصمیم تعیین قدس شریف به عنوان پایتخت فلسطین بود رئیس هیات پارلمانی ایران و فلسطین با بیان اینکه ایران نخستین کشور معترض نسبت به تصمیم تعیین قدس شریف به عنوان پایتخت فلسطین بود، گفت: ایران از ابتدای انقلاب به دنبال حذف دولت نامشروع اسرائیل، آزادی قدس شریف و مناطق اشغال شده بود. http://cdn.icana.ir/d/019/201704107709523165.jpg جعفرزاده:,ایران,نخستین,کشور,معترض,نسبت,به,تصمیم,تعیین,قدس,شریف,به,عنوان,پایتخت,فلسطین,بود Icana

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi