یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

آمادگی ایران برای شرکت در پروژه‌های مشترک علمی با اندونزی/ حمایت ایران از جهان عاری از جنگ

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، محمود صادقی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و اندونزی در جریان سفر خود به همراه سایر اعضای این گروه به اندونزی با محمد فاخر قائم مقام وزیر خارجه این کشور دیدار و گفتگو کرد. صادقی  با اشاره به روابط دیرینه و پایدار میان جمهوری اسلامی ایران و اندونزی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 42369
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳

کرونا :

آمادگی ایران برای شرکت در پروژه‌های مشترک علمی با اندونزی/ حمایت ایران از جهان عاری از جنگ

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، محمود صادقی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و اندونزی در جریان سفر خود به همراه سایر اعضای این گروه به اندونزی با محمد فاخر قائم مقام وزیر خارجه این کشور دیدار و گفتگو کرد.

صادقی  با اشاره به روابط دیرینه و پایدار میان جمهوری اسلامی ایران و اندونزی گفت: همواره روابطی برادرانه بر اساس احترام متقابل میان دو کشور برقرار بوده که می تواند الگویی مناسب برای دیگر کشورهای اسلامی باشد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: حفظ و تداوم همراه با شتاب بیشتر ارتباطات در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به ویژه روابط پارلمانی از اولویت های جمهوری اسلامی ایران با اندونزی است.

وی با اشاره به پیشرفت های علمی و فناوری در بخش های نانوتکنولوژی و بایوتکنولوژی در کشورمان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد با شرکت در پروژه های مشترک علمی و انتقال تجارب با اندونزی از بسترهای موجود، برای ارتقای سطح همکاری های فیمابین در راستای منافع دو ملت بهره گیرد.

صادقی در بخش دیگری از سخنانش سیاست جمهوری اسلامی ایران را حامی جهان عاری از جنگ و خشونت خواند و تصریح کرد:  حامی گروه های تروریستی در منطقه کشورهای استعماری بوده و جمهوری اسلامی ایران از هرگونه اقدامی در راستای تثبیت امنیت و برقراری آرامش در منطقه حمایت می کند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و اندونزی در پایان بر تداوم هماهنگی و تشریک مساعی میان دو کشور در حل مشکلات فراروی جهان اسلام در مجامع منطقه ای، بین المللی و اسلامی تأکید کرد.

۴۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرحها، رهاورد سفر رییس جمهوری به زنجان
دنبال کنید

قائم مقام وزیر خارجه اندونزی: ضرورت رفع موانع مراودات اقتصادی با بررسی چالش‌های فرارو

 در ادامه این دیدار محمد فاخر قائم مقام وزیر خارجه اندونزی با اشاره به اشتراک نظرات دو کشور در مسائل منطقه ای و جهانی گفت: اندونزی بر توسعه همکاری های سیاسی و اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران در عرصه های بین المللی جهت برقراری نظم جهانی بر پایه های آزادی و عدالت تأکید دارد.

وی در ادامه بر شتاب بخشیدن و تسهیل سرمایه گذاری های مشترک تأکید کرد و افزود: باید با بررسی چالش های فراروی مراودات اقتصادی و رفع موانع موجود، همگام با ارتباطات خوب سیاسی مراودات اقتصادی فیمابین نیز ارتقا یابد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و اندونزی در پایان تصریح کرد: مجالس دو کشور باید تسهیل کننده و مشوق مناسبات در عرصه های گوناگون باشند.

به گزارش خانه ملت، ابوالفضل سروش، مهدی شیخ، سید ناصر موسوی لارگانی و احمد حمزه از دیگر اعضای گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و اندونزی هستند که صادقی را در این سفر همراهی می کنند که در این دیدار نیز در بیاناتی جداگانه بر گسترش مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و رفع موانع بانکی و برقراری پرواز مستقیم میان تهران و جاکارتا تأکید کردند./

پایان پیام

یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۳

آمادگی ایران برای شرکت در پروژه‌های مشترک علمی با اندونزی/ حمایت ایران از جهان عاری از جنگ رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و اندونزی کشورهای استعماری را حامیان گروه‌های تروریستی در منطقه دانست و گفت: ایران حامی جهان عاری از جنگ و خشونت است. http://cdn.icana.ir/d/019/201803108816530660.jpg آمادگی,ایران,برای,شرکت,در,پروژه‌های,مشترک,علمی,با,اندونزی/,حمایت,ایران,از,جهان,عاری,از,جنگ Icana

جلسه برنامه ریزی و توزیع اعتبار تملک دارایی های سرمایه ای گچساران و باشت / حواشی داغ
دنبال کنید

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi