سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

مراسم معنوی عطرافشانی گلزار شهدا به دلیل مشکلات مالی اصحاب رسانه انعکاس داده نمی شود/آیا شهدای ما رفتند تا اینگونه دختران ما برقصند؟

امام جمعه باشت: امام جمعه شهر باشت گفت: درد بزرگی است که مراسم معنوی عطرافشانی گلزار شهدا به دلیل مشکلات مالی اصحاب رسانه از سوی صدا و سیما انعکاس داده نمی شود اما از آن سوی دیگر میلیون ها تومان خرج خلاف شرع کنیم و این موضوع عین استحاله فرهنگی است. به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز؛ به

اختصاصی کرونا

کد خبر : 41863
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۹:۰۰

کرونا :

مراسم معنوی عطرافشانی گلزار شهدا به دلیل مشکلات مالی اصحاب رسانه انعکاس داده نمی شود/آیا شهدای ما رفتند تا اینگونه دختران ما برقصند؟
مراسم معنوی عطرافشانی گلزار شهدا به دلیل مشکلات مالی اصحاب رسانه انعکاس داده نمی شود/آیا شهدای ما رفتند تا اینگونه دختران ما برقصند؟ 3
امام جمعه باشت:
امام جمعه شهر باشت گفت: درد بزرگی است که مراسم معنوی عطرافشانی گلزار شهدا به دلیل مشکلات مالی اصحاب رسانه از سوی صدا و سیما انعکاس داده نمی شود اما از آن سوی دیگر میلیون ها تومان خرج خلاف شرع کنیم و این موضوع عین استحاله فرهنگی است.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز؛ به مناسبت دهه فجر با حضور امام جمعه، جمعی از مسئولین و خانواده معظم شهدا آیین عبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای این شهر برگزار شد.

امام جمعه شهر باشت گفت: فرهنگ تنها مختص به مسائل عبادی نیست، فرهنگ یعنی فرهنگ سیاسی، اقتصادی، سبک زندگی و مسائل دینی و اخلاقی. لذا زمینه همه این موارد فرهنگ است و چنانچه فرهنگ استحاله شود بقیه موارد آسیب خواهند دید.

حجت الاسلام عبودی در این آیین با تشریح آسیب ها و خطرات پیش روی انقلاب ابراز داشت: خفظ انقلاب از ایجاد آن بسیار سخت تر است به خاطر همین امام راحل حفظ انقلاب را از اوجب واجبات دانسته اند.

وی افزود: معنی این فرموده امام این است که اگر کسی در حفظ انقلاب به هر نحوی کوتاهی و سهل انگاری کند، مرتکب معصیت و گناه شده است.
امام جمعه باشت ابراز داشت: در سایه انقلاب اسلامی است که می توانیم اوامر الهی را پیاده و اجرا کنیم لذا با گذشت قریب به ۴۰ سال از عمر انقلاب اسلامی با خطرات زیادی روبرو شده ایم.

حجت الاسلام عبودی استحاله فرهنگی را مهمترین خطر برای انقلاب دانست و گفت: در مسائلی مانند مسائل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی آسیب ها ومشکلات زیادی داریم که تمام این مشکلات به استحاله فرهنگی برمی گردد.

وی فرهنگ را هویت یک نظام بیان کرد و افزود: فرهنگ تنها مختص به مسائل عبادی نیست، فرهنگ یعنی فرهنگ سیاسی، اقتصادی، سبک زندگی و مسائل دینی و اخلاقی. لذا زمینه همه این موارد فرهنگ است و چنانچه فرهنگ استحاله شود بقیه موارد آسیب خواهند دید.

حجت الاسلام عبودی با اشاره به اهمیت فرهنگ در بیانات مقام معظم رهبری گفت: به همین جهت است که مقام معظم رهبری در زمان های مختلف تعبیرهای مختلفی از فرهنگ دارندو از تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی و استحاله فرهنگی به عنوان آسیب های فرهنگ نام برده اند.

دکل های مخابراتی در ۴ روستای ایوانکی به بهره برداری رسید
دنبال کنید

وی افزود: استحاله فرهنگی نه تنها در بین مردم بلکه در بین مسئولین نیز نفوذ کرده و می توان گفت استحاله فرهنگی مردم ریشه در استحاله فرهنگی مسئولین دارد به همین برای جلوگیری از دچار شدن به این آسیب ها همه باید به هویت اصلی انقلاب که همان اسلام است برگردیم.

امام جمعه باشت ادامه داد: امام راحل در موضع گیری ها در مورد اسلام به کسی تعارف نداشتندو هر جا که احساس می کردند کسی قصد لطمه زدن به اسلام را دارد با تمام وجود استقامت و موضع گیری می کردند.

حجت الاسلام عبودی پیش قدم شدن مسئولین در اجرای دستوارات اسلام را امری واجب و ضروری دانست و گفت: نباید امروز مواظب این بود که مسئولین کارهای خلاف اسلام انجام دهند و این درد بسیار بزرگی است که مبالغی از بیت المال صرف اعنال خلاف شرع می شود.

وی بیان کرد: درد بزرگی است که مراسم معنوی عطرافشانی گلزار شهدا به دلیل مشکلات مالی اصحاب رسانه از سوی صدا و سیما انعکاس داده نمی شود اما از آن سوی دیگر میلیون ها تومان خرج خلاف شرع کنیم و این موضوع عین استحاله فرهنگی است.

امام جمعه باشت با خطاب قراردادن مدیران و مسئولین گفت: راه شهدا و امام شهدا باقی ماندن بر اسلام است لذا اصلا زیبنده جمهوری اسلامی نیست که به نام انقلاب و جشن انقلاب هر دفعه در گوشه و کنار بخواهیم به اصل انقلاب لطمه بزنیم.

حجت الاسلام عبودی اصل اسلام را فتوای شرعی دانست و افزود: گرچه برخی این فتوای شرعی را به تمسخر می گیرند اما شهدا در این ایام توقع دیگری دارند.

وی ادامه داد: در ایام دهه فج اقداماتی صورت می گیرد که با معیارهای امام، شهدا و اسلام سنخیتی ندارد و همه بهانه ها شادی مردم است در حالی که شادی مردم زمانی است که وضعیت معیشتی آنها سر و سامان یابد.

امام جمعه باشت با انتقاد تند از برخی برنامه های هنجارشکن ابراز داشت: متأسفانه در یکی از شهرستان ها به بهانه جشن انقلاب دختران آرایش کرده و می رقصند! آیا شهدای ما رفتند تا اینگونه دختران ما برقصند؟ آیا وظیفه ما در دهه فجر آموزش رقاصی به مردم است ؟ مسئولین چه پاسخی برای این اقدامات دارند.

شهرداری باشت علاوه برضرورت حمایت مالی به تجهیز ماشین آلات نیاز دارد
دنبال کنید

حجت الاسلام عبودی ادامه داد: زمانی که عده ای با این اقدامات مخالفت می کنند به خشک مقدسی و متحجر بودن متهم می شوند.

خطیب جمعه باشت بار دیگر خطاب به مسئولین گفت: اسلام دارای چارچوبی است و باید بر اساس آن عمل شود.

وی تصریح کرد: ما در کنار مسئولین هستیم و باید تمام غصه خود را برای رفع مشکلات مردم بگذاریم.

امام جمعه باشت شادی مردم را در گرو رفع مشکلات دانست و افزود: جوانی که شغل، مسکن و سرمایه ندارد و نمی تواند ازدواج کند با این برنامه ها شاد نمی شود.

وی تأکید کرد: نگذاریم استحاله فرهنگی به جاهای باریک کشیده شود و همه باید احساس خطر کنیم.

امام جمعه باشت با بیان اینکه صراط مستقیم مشخص است و هنوز در این مسیر داریم شهید می دهیم، ادامه داد: چه تفاویت است بین کسانی که در آشوب ها پرچم را آتش می زنند با کسانی که عملا به فرهنگ و اسلام ضربه می زنند؟ تفاوت آنها این است که شخص آشوبگر علنی به آشوبگری می پردازد اما کسی که استحاله فرهنگی انجام می دهد همانند زمان پهلوی در حال از بین بردن فرهنگ اسلامی است.

حجت الاسلام عبودی بر لزوم حضور مردم در صحنه تأکید کرد و افزود: اگر مردم نباشند برخی از مسئولین معلوم نیست چه بلایی بر سر این مملکت خواهند آورد.

وی ادامه داد: ما دشمنان زیادی داریم و معتقدم همه چیز به گردن دشمن خارجی نیست بلکه به عنوان مثال در مسائلی همانند موضوع بانک ها و دریافت جریمه تأخیر که بارها از سوی مراجع حرام اعلام شده متأسفانه شاهد بی تفاوتی بانک ها هستیم.

امام جمعه باشت در پایان خطاب به مردم و مسئولین تصریح کرد: نباید اجازه داد یک قدم از اسلام و تفکر امام و شهدا تخطی شود. نباید به انجام برنامه های سوری و گزارشی اکتفا کرد لذا باید همه در کنار هم به اصل انقلاب برگشته و چراغ راه خود را اسلام ناب قرار دهیم.

 

انتهای پیام/

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi