سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

برداشت بیش از 13 هزارتن کلزا،گندم و جو در باشت

سرپرست جهادکشاورزی باشت: بیش از ۱۳ هزار تن کلزا،گندم و جو در شهرستان باشت برداشت خواهد شد. سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان باشت در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگارپایگاه خبری باشت نیوز؛ ضمن اشاره به کشت پاییزه  محصولات کشاورزی در باشت گفت : کشت کلزا یکی از برنامه های محوری وراهبردی وزارت جهاد کشاورزی می باشد

اختصاصی کرونا

کد خبر : 41836
تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳

کرونا :

برداشت بیش از 13 هزارتن کلزا،گندم و جو در باشت
برداشت بیش از 13 هزارتن کلزا،گندم و جو در باشت 3
سرپرست جهادکشاورزی باشت:
بیش از ۱۳ هزار تن کلزا،گندم و جو در شهرستان باشت برداشت خواهد شد.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان باشت در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگارپایگاه خبری باشت نیوز؛ ضمن اشاره به کشت پاییزه  محصولات کشاورزی در باشت گفت : کشت کلزا یکی از برنامه های محوری وراهبردی وزارت جهاد کشاورزی می باشد که در شهرستان باشت امسال ۵۲۴ هکتار کشت شده است که از این مقدار هزارتن کلزا برداشت خواهد شد.

جواد شمشیری به کشت گندم اشاره و افزود: مقدار ۹ هزار و۲۵۰ هکتار گندم آبی و دیم کشت شده است که از این مقدار کاشت ۱۲هزار تن برداشت خواهد شد.

وی در ادامه به کشت جو اشاره و تصریح کرد: مقدار ۷۰۰ هکتار جو در شهرستان باشت کشت شده که نسبت به سال گذشته با توجه به کم بارشی ها و شیوع بیماری ها احتمال زیاد با کاهش برداشت رو برو خواهیم شد.

جواد شمشیری به سطح صیفی جات در شهرستان اشاره و عنوان کرد: با توجه به کم آبی در شهرستان کشت صیفی جات کاهش چشم گیری پیدا کرده است.

 

سرپرست جهاد کشاورزی باشت در پایان از کشاورزان شهرستان باشت درخواست کرد که با توجه به بارش ها در روزهای آینده و مرحله داشت  ،مبارزه با علف های هرز ، آفات و بیماری ها از کود سرک (سفید)استفاده و زودتر اقدام کنند.

 

وی یادآور شد: برای کیفیت اثربخشی محصولات و افزایش عملکرد در واحد مسطح، کشاورزان می‌توانند به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه و از توصیه‌های کارشناسان استفاده کنند.

 

انتهای پیام/

شرایط اقلیمی نهاوند می تواند به توسعه اقتصادی شهرستان کمک کند
دنبال کنید

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi