پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاسخی به حاشیه های سازان جشن های دهه مبارک فجر ،نفت وگاز گچساران ؛مکان هایی که زیر بنای آن را یادگاران هشت سال دفاع مقدس بنا کرده اند را تخریب نکنیم

یادداشت به قلم رضامرادی طوف خیمه شرکت بهره برداری نفت وگاز گچساران به‌عنوان یکی از شرکت‌های تابعه مناطق نفخیز جنوب، مستقر در این شهرستان همواره به‌عنوان یکی از درخشان‌ترین شرکت‌هایی است که درهمه امور شهری یاری‌رسان نهاد ها وارگانها، در جهت برگزاری جشن ها ومراسمات مناسبتی بوده است. این شرکت با تقدیم ۳۱ شهید به

اختصاصی کرونا

کد خبر : 41375
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷

کرونا :

پاسخی به حاشیه های سازان جشن های دهه مبارک فجر ،نفت وگاز گچساران ؛مکان هایی که زیر بنای آن را یادگاران هشت سال دفاع مقدس بنا کرده اند را تخریب نکنیم

یادداشت به قلم رضامرادی طوف خیمه

پاسخی به حاشیه های سازان جشن های دهه مبارک فجر ،نفت وگاز گچساران ؛مکان هایی که زیر بنای آن را یادگاران هشت سال دفاع مقدس بنا کرده اند را تخریب نکنیم 3

شرکت بهره برداری نفت وگاز گچساران به‌عنوان یکی از شرکت‌های تابعه مناطق نفخیز جنوب، مستقر در این شهرستان همواره به‌عنوان یکی از درخشان‌ترین شرکت‌هایی است که درهمه امور شهری یاری‌رسان نهاد ها وارگانها، در جهت برگزاری جشن ها ومراسمات مناسبتی بوده است.

این شرکت با تقدیم ۳۱ شهید به انقلاب شکوهمند خمینی کبیر (ره) از راست قامتان شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از حیث انقلاب مداری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می باشد.

از شهدایی که از مجموعه نفت وگاز گچساران در هشت سال دفاع مقدس تقدیم این انقلاب شده تا کارکنانی که تا همین دیروز امروز برای اعتلای نام ایران با سردوش نفت درحین انجام وظیفه جان شیرین خودرا تقدیم چرخش بیش‌ازپیش چرخه های اقتصادی این آب‌وخاک نموده اند،همه مؤید اخلاص در عمل کارکنان شرکت بهره‌برداری نفت وگاز گچساران است.

ازدیرباز تاکنون همه مدیرعاملین واعضای هئیت مدیره آنان ، همگی افرادی مقید ومتعهد به اصول وچهار چوب‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده وهستند.

شاید عده‌ای قلیلی که با چشمان تلسکوپی قادر نباشیم آنها را ببینم هم در این مجموعه وجود داشته باشند که اهداف وامیال حزبی وجناحی خود را فدای مصلحت وسلامت این مجموعه عملیاتی نمایند ولی این دلیلی برای خدشه دار نمودن کلیت یک مجموعه خدوم وزحمتکش را هرگز توجیه نمی کند.

آیا می دانید اعضای شورای فرهنگی شرکت نفت ،برگزاری جشن‌ها ومناسبت های مذهبی ، ازجمله یادوآره شهدای صنعت ونفت ،اعزام کاروان راهیان نور،سومین مسابقات المپیاد قرآنی کارکنان وخانواده ها،سمینار خانواده با موضوع تحولات بنیادین عصر حاضر وچالشهای پیش رو،مراسم ایام دهه فاطمیه،نمایشگاه کتاب با هدف ترویج کتابخوانی، وشماری دیگر از این مراسمات که از حوصله کلام خارج است ،همگی به همت شرکت بهره‌برداری نفت وگاز گچساران وبا مدیریت خدمات این شرکت وبا کارگردانی خدمات اداری و اجتماعی واموفرهنگی وهنری تنهادرطول یک ماه برنامه ریزی واجرا می نماید؟

نقل‌ وانتقال خودرو با برگه سبز قانونی است/شهروندان با مراجعه به دفاتر ثبت تنها هزینه بیشتری را متقبل می‌شوند
دنبال کنید

نمودار سازمانی شرکت‌های تابع وزارت نفت تعریف‌شده ومشخص است،وقتی مناسبتی برای اجرا در تقویم این شرکت‌ها تعیین می شود، در مرحله اول در شورای فرهنگی آن شرکت طرح وبرای اظهار نظر وگرفتن رهنمودهای لازم به حضور امام جمعه شهرستان حاضر وپس ازدریافت رهنمودهای لازم ،مجوز برگزاری آن جشن برای اجرا، برنامه‌ریزی می شود.

در اعضای شورای فرهنگی شرکت بهره‌برداری نفت وگاز گچساران از جانباز وآزاده خانواده شهید،فرزند شهیدتا فرمانده بسیج وخاک خورده ، میدان های جبهه مقاومت ایثار در هشت سال دفاع مقدس حضور دارند.

دیده شده است درروزهای گذشته با حمله‌ای غیرمنصفانه به جشن‌هایی تدارک شده‌ای که در قالب پاسداشت ایام الله مبارک دهه فجر صورت گرفت ،اعتبار وقداست این شورا خدشه‌دار شده است.

در خطبه‌های نماز جمعه توسط امام جمعه محترم شهرستان گچساران به خوبی و با روشنگری اصولی یادآور شد، که همه پدران،مادران، خواهران وبرادرنمان را درراه اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خالصانه جان شیرین خود را تقدیم نمودند و برای حفظ آن به فرموده رهبر معظم انقلاب همیشه وهمه جا ،آتش به اختیار برای تخطی از ارزش‌ها وآرمان های امام وشهدا بودیم وخواهیم بود.

اما با کمال تأسف عده‌ای که همواره مراسمات ومناسبت های این شرکت را برای عموم قابل استفاده می دانند وخود را محق به نفع مادی همچون گذشته می دانستند، نمی خواهند بپذیرند که قواعد ومقررات تعریف شده ای برای حضورنیافتن عموم مردم در این جشن‌ها با کلماتی برجسته در وزارت نفت به صراحت قانون شده است.

از این رو سخنان امام جمعه شهرستان را به جشن های دهه فجر این شرکت نسبت داده اند وعملکرد موفق چندین ساله شورا ی فرهنگی این شرکت را دربرگزاری جشن های مناسبتی که همه اعضای این شورا از یادگاران هشت سال دفاع مقدس بودند را زیر سئوال نشانده اند.

گزارش کرونا نیوز تصویری آخرین تمرین تیم نفت و گاز گچساران پیش از دیدار با تراکتورسازی تبریز
دنبال کنید

امیداست برای برهم زدن شادی دل های جوانان درجشن انقلاب آن هم در مکان‌هایی که زیر بنای آن توسط یادگاران هشت سال دفاع مقدس بنا گذاشته می شود، وافرادی که خود به تنهایی یک فرهنگ ایثار،شهید زنده و معمار آن بوده اند را براحتی تخریب نکنیم وکوچکترین آجرترک برداشته را به قیمت کل بنا محاسبه نکنیم.

وسخن آخر

آگاه باشیم در همه جشن‌ها ومراسمات ،بروز اختلالات فردی ازسوی محدود افرادی که به‌منظور تخریب افراد وزیر سئوال بردن زحمات کشیده شده برای آن مراسم ویا خوشبینانه تر بگویم نابخردانه مرتکب رفتارساختار شکنانه می شوند و موجب آزردگی همه را فراهم می کنند راباید کارشناسان روانشناسان اجتماعی ،در عمق این ناپایداری فرهنگی وعدم تطابق با معیارها وارزش های جامعه خود را وارد کنند و فارغ از هرگونه تعصب سیاسی وقومی آن را مورد تحلیل و ریشه یابی نمایند.

نفت ساران

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi